10 593 läst ·
85 svar
11k läst
85 svar
Ladda två stycken laddhybrider samtidigt?
Det enda problemet jag har haft var en brunnen blå enfas CEE honkontakt till laddsladden installerad av behörig elektriker. Sladden togs ur en gång varje vinter vid sportlovet. Kontakten satt ute väderskyddad på trävägg, kåken kunde brunnit upp!
Vi sätter vår laddhybrid på laddning direkt när vi parkerar i garaget. Vi vill ha den så mycket laddad som möjlig så snart som möjligt. Den strategin vore ännu viktigare om bilen vore en riktig elbil. En laddhybrid har man ju lättare att hålla "laddad" med bensin utan lång "laddningstid".ÅkeSun skrev:
Det är ju tråkigt att ha en bil i garaget som man inte kan använda.
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
När vi hade elbil så laddade vi typ var tredje natt eller nått. Plugin hybriden vi har nu laddar vi typ varje dag då batteriet är så litet.P pmd skrev:Vi sätter vår laddhybrid på laddning direkt när vi parkerar i garaget. Vi vill ha den så mycket laddad som möjlig så snart som möjligt. Den strategin vore ännu viktigare om bilen vore en riktig elbil. En laddhybrid har man ju lättare att hålla "laddad" med bensin utan lång "laddningstid".
Och det är helt OK att göra som om man vill och är beredd att betala effekttariffen för det, samt det högre elpriset. Alla får göra som de vill, men ibland kostar det också.P pmd skrev:Vi sätter vår laddhybrid på laddning direkt när vi parkerar i garaget. Vi vill ha den så mycket laddad som möjlig så snart som möjligt. Den strategin vore ännu viktigare om bilen vore en riktig elbil. En laddhybrid har man ju lättare att hålla "laddad" med bensin utan lång "laddningstid".
Det känns dock lite surt att behöva betala för politikers kortsiktighet. När jag är tillräckligt cynisk brukar jag tycka att det bästa vore att inga elnät skulle omfattas av politiska regleringar. Det skulle förstås innebära att elnät bara skulle byggas, och drivas, där det är lönsamt, dvs i tätorter. Det skulle åtminstone glädja miljömupparna som ju är mycket för s.k. förtätningar.pacman42 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden