Självklart ska man alltid parkera och lägga kabeln så man inte är ivägen. En del trottoarer kanske skulle haft inbyggda kabelrännor eller.. publika laddstolpar 🫣

I
Cheesen Cheesen skrev:
Dom flesta tätorter i närheten av min bostadsort i Norrbotten har zonförbud innanför 50skyltarna. Vissa har datumparkering i anslutning till skylten. Tusingen var direkt från ovan nämnda artikel. Den bilen stod kloss mot husägarens staket. Parkering i terräng vill jag minnas att det stod.
Då har jag tur, för det har vid en lantmäteriförrättning visat sej att kommunen har "råkat" asfaltera delar av min tomt så det finns ingen terräng att parkera i eller på.
Jag var i Malmö på ett jobb för några år sedan och det var ett område man höll på att bygga i och vi skulle göra en installation där och inte en enda parkeringsplats fanns att tillgå och vi hade hört att andra hade fått böter för att de hade parkerat vid sidan av vägen, men jag hade tur för det kom precis en bil med parkeringsvakter så jag ställde bilen dubbelparkerad med varningsljusen på och frågade om jag kunde köra av vägen och ställa mej där och fick då svaret att minst 6 meter ut för då var jag utanför kommunens mark och de hade ingen jurisdiktion där.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.