Claes Sörmland
Hemingway Hemingway skrev:
En annan klassiker är väl att ställa bilen på trottoar eller cykelväg. Man vill inte vara i vägen för bilarna, men gångare, barnvagnar och cyklister, de kan gott få lite stök… 😉
Lite krasst, de repar inte din bil.

I samma anda: det bästa repellanten mot terrängparkering vid sidan av gatans körväg är uthängande buskar och träd.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Lite krasst, de repar inte din bil.

I samma anda: det bästa repellanten mot terrängparkering vid sidan av gatans körväg är uthängande buskar och träd.
En oförsiktigt småbarnsfamilj med vagn och cyklande barn är inte garanterat repfria… 😁

• Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Hemingway Hemingway skrev:
En oförsiktigt småbarnsfamilj med vagn och cyklande barn är inte garanterat repfria… 😁
Bäst att parkera på trottoaren så de inte försöker ta sig förbi min parkerade bil på den trånga insidan.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Düsseldorff
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Bäst att parkera på trottoaren så de inte försöker ta sig förbi min parkerade bil på den trånga insidan.
Äger ni era bilar eller vad är det fråga om? Företagsleasing är lösningen på alla bilrelaterade bryderier.

• Haha
Claes Sörmland
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Äger ni era bilar eller vad är det fråga om? Företagsleasing är lösningen på alla bilrelaterade bryderier.
Akta dig, snart får du höra att du är en skattefifflare 😂

Düsseldorff
D DanielSt81 skrev:
Akta dig, snart får du höra att du är en skattefifflare 😂
Nej då, jag har en bil leasad genom jobbet på ett skatterättsligt helt korrekt sätt.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Företagsleasing är lösningen på alla bilrelaterade bryderier.
Knappast, jag önskar att köpa billigt och sälja dyrt och den möjligheten att tjäna pengar på personbilen försvinner ju helt vid leasing.

blackarrow blackarrow skrev:
Huddinge: 1300 för "Terrängparkering"

[bild]

[bild]
Bättre än som i Linköping där man får böter om man parkerar på asfalten. (Parkeringsförbud i hela stadsdelar och som besökare lätt att missa skylten 2 km från den fina breda asfalten där bilen inte hindrar någon)

F fribygg skrev:
jag önskar att köpa billigt och sälja dyrt
Jag önskar storvinst på lotto och det skiter sig också jämt… Kan möjligen bero på att man måste spela för att ha någon chans men jag är rätt säker på att inte ens det skulle hjälpa.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag önskar storvinst på lotto och det skiter sig också jämt… Kan möjligen bero på att man måste spela för att ha någon chans men jag är rätt säker på att inte ens det skulle hjälpa.
Det skulle öka dina chanser markant om du spelade😉

Alfredo Alfredo skrev:
Jag önskar storvinst på lotto och det skiter sig också jämt…
Det är nog större chans att köpa en vanlig personbil för 90 000kr tvätta och fräscha upp den en helg och sen sälja den för 100 000kr
(Accepterar du det betalsätt som passar köparen ökar ju chansen till en snabb och lönsam affär)

• Haha
Frerider
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.