115 017 läst ·
287 svar
115k läst
287 svar
Kvalitet IKEA kök - fler som råkat ut för samma sak?
Har själv ett 11 år gammalt IKEA faktum m Lidingöluckor, fick samma problem som många andra med en lucka just vid diskhon efter 10 år men lyckades beställa en ny bara månader innan den gick ut. Alla andra luckor/lådfronter är i skick som nya.
Till IKEAS försvar vill jag nämna att när jag efter c:a 6 år fick problem med bänkskivan Personlig(delaminering p g a fukt) var det inget snack, fick ny bättre skiva helt utan kostnad för vare sig material eller arbete. Gissar att det var många reklamationer på den för IKEA hade en särskild Personlig-grupp och bemötandet från dem var väldigt bra på alla vis.
Till IKEAS försvar vill jag nämna att när jag efter c:a 6 år fick problem med bänkskivan Personlig(delaminering p g a fukt) var det inget snack, fick ny bättre skiva helt utan kostnad för vare sig material eller arbete. Gissar att det var många reklamationer på den för IKEA hade en särskild Personlig-grupp och bemötandet från dem var väldigt bra på alla vis.
Hej då vet du inte ett dugg hur Ikea ytbehandlar sina luckor. Jag har i alla fall kontakt men dom som dagligen renoverar kök6 666kalle skrev:
Här kommer lite bilder:
Detta är lådfronter bredvid diskmaskinen.
Detta är en av vaskdörrarna. Det som hänt är att barnen har diskat så att det kommit vatten på luckan och parkettgolvet. Diskhon från IKEA är ju alldeles för liten! Jag torkade torrt på en gång och det blev inga skador på parkettgolvet.
Detta är på frysskåpet. Det har blivit knottrigt i färgen och nästa steg är nog att färgen kommer att släppa. Även mindre lacksläpp på sidan.
Lådfront vid IKEA-ugnen. Lite för torrt och varmt här så att det blivit sprött?
Detta är i underkant på en av vaskdörrarna - ett gudsförgätet ställe.
Vid diskmaskinen.
Här har det blivit någon missfärgning/gulning. Kommer möjligen från IKEA-inbyggnadmikron.
Detta är lådfronter bredvid diskmaskinen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är en av vaskdörrarna. Det som hänt är att barnen har diskat så att det kommit vatten på luckan och parkettgolvet. Diskhon från IKEA är ju alldeles för liten! Jag torkade torrt på en gång och det blev inga skador på parkettgolvet.
Logga in
Skapa konto
Detta är på frysskåpet. Det har blivit knottrigt i färgen och nästa steg är nog att färgen kommer att släppa. Även mindre lacksläpp på sidan.
Logga in
Skapa konto
Lådfront vid IKEA-ugnen. Lite för torrt och varmt här så att det blivit sprött?
Logga in
Skapa konto
Detta är i underkant på en av vaskdörrarna - ett gudsförgätet ställe.
Logga in
Skapa konto
Vid diskmaskinen.
Logga in
Skapa konto
Här har det blivit någon missfärgning/gulning. Kommer möjligen från IKEA-inbyggnadmikron.
Logga in
Skapa konto
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 856 inlägg
Av döma av bilderna så skulle även jag vilja säga att de luckorna aldrig sett grundfärg, annars skulle inte färgen släppt på det sättet. Enligt min erfarenhet av sådant iaf.6 666kalle skrev:
MultiManOriginal skrev:
Skulle Ikeas tillverkare skippa att grunda just dom luckorna? Alla körs ju likadant.
Vad är din erfarenhet då?
Vad kan få färg att släppa?
Din bil har en servicebok, där står hur den behöver underhållas. Om Du inte följer den täcker inte garantier. Ok?hscn skrev:
Om du repar bilen och får rost, täcker inte garantin. Ok?
Om dina barn häller saft i baksätet och det möglar, täcker inte garantin. OM det sker bör Du ombesörja underhåll.
Det står inte, antagligen inte, i manualen, att man inte skall göra det. Du förväntas använda ditt omdöme.
Du bör använda ditt omdöme avseende belastning och underhåll av ditt kök.