115 039 läst ·
287 svar
115k läst
287 svar
Kvalitet IKEA kök - fler som råkat ut för samma sak?
Ja, det är klart att det kommit ånga från diskmaskinen! Miele-diskmaskiner har en funktion som gör att luckan öppnas på glänt när diskningen är klar.
Är det alltså acceptabelt att köksluckor inte skulle klara det?
Är det alltså acceptabelt att köksluckor inte skulle klara det?
A Allinug skrev:
Bara för att diskmaskinstillverkaren har en finess så att luckan öppnas efter den är färdig så betyder det ju inte att det bra för luckan.
Sen tror jag inte diskmaskinen öppnar direkt när programmet är klart utan väntar en stund.
Finessen går säkert att avaktivera också.
Jag har själv ett Ikea kök som har några år på nacken och alla luckor är bra. Ingen regel utan undantag.K Kurtivan skrev:
Av erfarenhet vet jag att slasklukorna är mer angripna av fukt och lackskador än övriga luckor. Vi fick till och med laga många slaskluckor med bilspackel. När jag satte in mitt Ikea kök så satte jag trälucka på diskmaskinen. Trodde att den skulle bli skadad men den har klarat sig bra.
Är där ingen grund så håller det inte. Jag bytte innerdörrar i mitt hus och efter ca. 1 år så blödde knaggarna igenom karmarna pga. Att dom inte var grundade ordentligt.K Kjell W skrev:
Hej nej jag har ännu inte fått målarspecen från Ikea så jag frågar dig hur Ståtluckorna är grundade. Nästa fråga är varför både och. När använder man vatten eller nafta baserad??6 666kalle skrev:
Jag får väl be att IKEA produktutvecklar lite och tar fram en fläkt till sin inbyggda mikro. ;-)J Janne Nilsson skrev:Missfärgningen ovan mickron likaså.
Ni har öppnat luckan medan förångat fett/vatten etc fortfarade är i ångfas.
Skaffa en fläkt som är anpassad efter Era behov...
Att Du köper en diskho från Ikea, som är för liten” är ju ett oslagbart synsätt. Har Du någon omdöme/ansvar/beslutskraft själv?
Har volvo sålt en för liten bil till Dig oxå?
De borde isf skämmas...de borde ju fattat att Du skulle få barn...
Diskhon och köket ingick tyvärr i köpet av huset.
Jag tycker nog att IKEA ska konstruera sina kök så att barn kan lära sig att diska, i allafall om de ska leva upp till sin slogan ”Där livet händer”.
Volvo säljer inga för små bilar till mig...
Okej miss av mig.
Jag undrar om alla Ikea luckorna görs på samma ställe. Ibland slarvar eller fuskar leverantörer. Men jag tror inte att Ikeas kök är sämre än genomsnittet. Dom skulle inte kunna sälja så många kök i så många år om allt är skit. Många lucktilverkare använder Ikea stormar och tillbehör
Jag undrar om alla Ikea luckorna görs på samma ställe. Ibland slarvar eller fuskar leverantörer. Men jag tror inte att Ikeas kök är sämre än genomsnittet. Dom skulle inte kunna sälja så många kök i så många år om allt är skit. Många lucktilverkare använder Ikea stormar och tillbehör
Har ju skrivit det flera ggr hur dom lackeras...K Kjell W skrev:
Grundas på kanterna med vattenbaserad färg. Sen grundas ( uv-härdande färg plus lösningmedelsbaserad färg) och ytlackas b-sidan, sen grundas(lösningsmedelsbaserad färg) a-sidan två gånger och då kommer ju givetvis färg på kanterna också. Till sist läggs ett lager ytlack på a-sidan som också kommer på kanterna (lösningsmedelsbaserad färg)
Hej jag vet inte om dom tillverkas på samma ställe, tidigare tror jag man hade svensk tillverkare, marbodal kanske nu tror jag det är tillverkning i Polen.R Rolle6403 skrev:Okej miss av mig.
Jag har köpt grundfärg som kvistarna inte blöder igenom på. Men det kan hända ändå. Var det inte skellack etter något sådant som man använde på knagg eller kvist. Här säger vi knagg men kvist är samma sakK Kjell W skrev: