J
S Stefan Ringborg skrev:
Jag håller med, dålig kvalitet. Torkas inte luckorna under diskbänk, samt ugn efter användandet. Då uppstår det blåsor och lacken släpper.
Jag har ett BODBYN, som är idag är 5år gammalt. Har bytt två fronter.
IKEA säger att jag är vårdslös, då gäller inte
Garantin.
Har sett detta hos flera att färgen bubblar och lossnar, för mig är Ikea ett budget kök och man får ta det för vad det är..

J Jansson69 skrev:
Har sett detta hos flera att färgen bubblar och lossnar, för mig är Ikea ett budget kök och man får ta det för vad det är..
Jag bytade till högblank och dom har funkat bra inget släpp någon stans!

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
S Stefan Ringborg skrev:
Jag håller med, dålig kvalitet. Torkas inte luckorna under diskbänk, samt ugn efter användandet. Då uppstår det blåsor och lacken släpper.
Jag har ett BODBYN, som är idag är 5år gammalt. Har bytt två fronter.
IKEA säger att jag är vårdslös, då gäller inte
Garantin.
Det är samma sak här för mig - Köpte Bodbyn Off White 2019 och idag är det flera ytor som ligger under arbetsbänken som har de problem som du beskriver - detta var det tredje köket som vi handlat från IKEA . De förata två inköptes 2004 respektive 2016 men hade inga som helst bekymmer. När jag reklamerade det här köket fick jag samma svar som du fick - från IKEA - dvs att jag varit ” oaktsam ” och då gäller inte garantin . Rent trams - vi har definitivt inte varit vårdslös och om inte en kökslucka kan tåla lite fukt så är det för dåligt helt enkelt .Min slutsats är att IKEA numera har blivit ” för stora ” för sitt eget bästa - det sitter förmodligen några räknenissar på deras stab någonstans och räknar för snävt för att de skall spara in några ören per enhet i tillverkningen . Jag anser att IKEA numera har tappat ” Feelingen ” som grundaren Ingvar Kamprad hade . IKEA är på väg åt fel håll och kommer att tappa mer och mer eftersom det finna andra konkurrentee som allt oftare ger mera för pengarna vad gäller både kvalitet och design. Gäller även deras möbler och övriga sortiment. Jag kommer iaf aldrig mer att handla något på IKEA iden då jag numera är en ” besviken kund ”

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.