4 470 läst ·
156 svar
4k läst
156 svar
Kriminalisering av IPTV-användare dröjer
Jag tror vi alla här har en bra magkänsla som enkelt kan skilja rätt från fel i sammanhanget, men det jag och andra försöker få fram här är att det inte betyder att det är lika lätt att fånga den distinktionen i lag, på ett rättssäkert sätt.Düsseldorff skrev:
Nej jag tänker bara att det är lite naivt, vilket jag inte känner igen från dig, att säga att "det knappast kan råda någon tvekan om att deras verksamhet är laglig.". Brottslighet har förekommit i mer oväntade organisationer än Spotify skulle jag säga... 😉Düsseldorff skrev:
Haha, minns när jag jobbade på Televerket i Sundsvall , nån smart hade tagit med egen fjärrkontroll och ändrat till "kulturkanalen" i skyltfönstret 👍 Blev rubriker i ST minsann 😅😂🤣😁F fsn skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Självklart kan även Spotify begå brott. Men att deras verksamhet i grunden skulle vara brottslig kan nog uteslutas.Alfredo skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Episkt… när vi var barn…. Gissar på att vi var typ 13 eller nåt sånt så tog alla ungar med sig föräldrarnas TV-fjärr och ”parabol”-fjärr och så smög vi runt i villakvarteret och bytte kanal hemma hos folk. Låg dom och sov så drogs TVn igång på hög volym. Sen låg man i buskarna och fnissade när hela huset tändes upp. Vi var snudd på yrkeskriminella…F fusion skrev: