56 016 läst ·
99 svar
56k läst
99 svar
Kreativa iptv leverantörer...
Fast det handlar ju lite om vad du visste. Köper du alla världens kanaler för 150kr/mån. Förstod du då inte att det var olagligt? Det är viss skillnad. Förmodligen kommer man adressera detta problemet framöver. Mediebolagen har pengar och makt och kan påverka våra lagstiftare.J JohanLun skrev:Ett problem är ju att material på Youtube teoretiskt kan vara illegalt ditlagt. Givetvis så i likhet med om man köper en ny cykel för 200kr med att man får 200 betaltv kanaler för 50 spänn så kan man misstänka att det inte är lagligt.
Jag undrar om Google tar smällen om jag tittar på Youtube och råkar se en copyrightad film som lagts upp illegalt?
Som konsument finns det nog snåriga situationer där man faktiskt inte vet om man är laglig eller ej...
Har aldrig varit lagligt att streama nått man vet är "olagligt".nino skrev:
På det andra så har jag själv slutat upp med detta.
Det är väldigt stor risk att man sponsrar kriminell verksamhet med att köpa dessa tjänster.
Dessa kriminella verksamheter är allt från att stödja Al Qaida, terrorister, människosmugglare osv.
Dvs ni som. Köper dessa tjänster med stor sannolikhet även sponsrar dessa verksamheter i långa loppet.
Troligtvis är det bara påhitt och propaganda när inget annat hot hjälperT TheGame skrev:Har aldrig varit lagligt att streama nått man vet är "olagligt".
På det andra så har jag själv slutat upp med detta.
Det är väldigt stor risk att man sponsrar kriminell verksamhet med att köpa dessa tjänster.
Dessa kriminella verksamheter är allt från att stödja Al Qaida, terrorister, människosmugglare osv.
Dvs ni som. Köper dessa tjänster med stor sannolikhet även sponsrar dessa verksamheter i långa loppet.
Men kriminella är dem ju man sponsrar oavsett. Gäller allt skumt och som verkar för bra. Även på Alibaba, Wish mm säljs piratdelar.
Tom vissa av våra kära svenska sidor gör det (hade erfarenhet av ett minneskort som gick sönder efter 1år).
Hade köpt en likadan i en fysisk affär också. Blandade själv dem ihop så gick till fysiska affären. Dem sade att vad skumt aldrig hänt förut
Sedan kom jag på efteråt att det var ju fasiken aldrig det kortet. Nåja nu har det kortet rullat snart 2år utan problem i hård användning.
Jag fick tom tillbaka det trasiga kortet och när man kollar väldigt noga ser den lite annorlunda ut.
Så jag beställer ALDRIG mer minneskort, hårddiskar och sånt. Köper över disk hellre!
Som nu senast när jag köpte en 2TB SSD hårddisk. Ska vara 5års garanti och data vill man inte förlora! Plus om det värsta nu händer har jag ju en fysisk butik att vända mig till o gnälla.
Men det var ju som på piratkortens stortid. En viss affär i Danmark. Korten var ju "menade" till "dörrlås". Men sidan och färetaget dog ut när piratkortseran var över
Men det som jag tycker är fel att vi i Sverige, Norge, Danmark behöver betala för reklam tv. I länder som Finland, England, Tyskland etc etc kostar oftast inte reklamtv.
En annan grej som är mycket tråkigt att vi ska inte kunna se grannlandstv. I Finland och Norge får man in Svensk tv. Nu på senare år har man infört att man kan se YLE och NRK. Men bara det och till en extra kostnad. Samma bolag i Norge (Allente) ingår SVT i basic pakken.
Jag plockar in Norsk tv via sattelit och finsk med vanlig antenn. Men det är långt ifrån alla som kan göra så.
Tycker vi kunde åtminstone inom EU och Schengen ha gemensamma copyright regler som skulle kunna ge alla samma villkor oavsett var man bor.
Vet tex flera finnar i 08 området som använder just piratstreaming för att få tillgång till finska kanaler. Så gör även andra språkgrupper. Själv har jag aldrig tagit det mest pga att även det är FÖR styrt ovanifrån dvs går inte göra inspelningar se på flera kanaler samtidigt på 1 abb osv...
Redigerat:
Faktiskt inte en myt.T TheGame skrev:Har aldrig varit lagligt att streama nått man vet är "olagligt".
På det andra så har jag själv slutat upp med detta.
Det är väldigt stor risk att man sponsrar kriminell verksamhet med att köpa dessa tjänster.
Dessa kriminella verksamheter är allt från att stödja Al Qaida, terrorister, människosmugglare osv.
Dvs ni som. Köper dessa tjänster med stor sannolikhet även sponsrar dessa verksamheter i långa loppet.
IPTV drivs och säljs av folk inom den organiserade brottsligheten.
De som fällts för dessa brott har generellt ett digert brottsregister när man kollar upp dem.
Nej det är inget påhitt.kisumisu skrev:
Troligtvis är det bara påhitt och propaganda när inget annat hot hjälper
Men kriminella är dem ju man sponsrar oavsett. Gäller allt skumt och som verkar för bra. Även på Alibaba, Wish mm säljs piratdelar.
Tom vissa av våra kära svenska sidor gör det (hade erfarenhet av ett minneskort som gick sönder efter 1år).
Hade köpt en likadan i en fysisk affär också. Blandade själv dem ihop så gick till fysiska affären. Dem sade att vad skumt aldrig hänt förutfick en ny.
Sedan kom jag på efteråt att det var ju fasiken aldrig det kortet. Nåja nu har det kortet rullat snart 2år utan problem i hård användning.
Jag fick tom tillbaka det trasiga kortet och när man kollar väldigt noga ser den lite annorlunda ut.
Så jag beställer ALDRIG mer minneskort, hårddiskar och sånt. Köper över disk hellre!
Som nu senast när jag köpte en 2TB SSD hårddisk. Ska vara 5års garanti och data vill man inte förlora! Plus om det värsta nu händer har jag ju en fysisk butik att vända mig till o gnälla.
Men det var ju som på piratkortens stortid. En viss affär i Danmark. Korten var ju "menade" till "dörrlås". Men sidan och färetaget dog ut när piratkortseran var över
Men det som jag tycker är fel att vi i Sverige, Norge, Danmark behöver betala för reklam tv. I länder som Finland, England, Tyskland etc etc kostar oftast inte reklamtv.
En annan grej som är mycket tråkigt att vi ska inte kunna se grannlandstv. I Finland och Norge får man in Svensk tv. Nu på senare år har man infört att man kan se YLE och NRK. Men bara det och till en extra kostnad. Samma bolag i Norge (Allente) ingår SVT i basic pakken.
Jag plockar in Norsk tv via sattelit och finsk med vanlig antenn. Men det är långt ifrån alla som kan göra så.
Tycker vi kunde åtminstone inom EU och Schengen ha gemensamma copyright regler som skulle kunna ge alla samma villkor oavsett var man bor.
Vet tex flera finnar i 08 området som använder just piratstreaming för att få tillgång till finska kanaler. Så gör även andra språkgrupper. Själv har jag aldrig tagit det mest pga att även det är FÖR styrt ovanifrån dvs går inte göra inspelningar se på flera kanaler samtidigt på 1 abb osv...
När jag köpte IPTV en gång så försvann det strax efter.
Det hade varit tillslag i bla Italien som italienska maffian låg bakom och det var ett av IPTV nätverken lades ner.
Efter det slutade jag med att köpa pirat.
Antingen får man vara utan eller så betalar man.
Samhället blir bara sämre av inställningen att man ska få saker Billigt/gratis och att gynna kriminella
Jo jag håller med. Inom piratkretsar har man alltid hånat kortnasare dvs personer som säljer färdiga piratkort eller kortdelning.T TheGame skrev:Nej det är inget påhitt.
När jag köpte IPTV en gång så försvann det strax efter.
Det hade varit tillslag i bla Italien som italienska maffian låg bakom och det var ett av IPTV nätverken lades ner.
Efter det slutade jag med att köpa pirat.
Antingen får man vara utan eller så betalar man.
Samhället blir bara sämre av inställningen att man ska få saker Billigt/gratis och att gynna kriminella
Men av någon anledning så har IP tv blivit accepterat. Är ju precis samma sak om inte än värre!
Sedan blir det ju rätt enkelt spåra upp användare också. Inte alla som använder vpn och vpn är väl heller inte idiotsäkert som vissa påstår.
Klicka här för att svara