56 016 läst ·
99 svar
56k läst
99 svar
Kreativa iptv leverantörer...
Jag kan tycka lite som så att stödjer man trolig organiserad kriminell verksamhet i utlandet, så skall man inte gnälla när man själv blir rånad på semestern (eller hemma). Det är ju extremt mycket skygglapp att tjäna några hundralappar i månaden när man samtidigt även kanske stöder en traffickingorganisation.
Därför bör man "klimatkompensera", och spoofa grannens MAC-adress, så att man lurar maffiabossen på lika mycket pengar som han drar in.elpaco skrev:
Jag kan tycka lite som så att stödjer man trolig organiserad kriminell verksamhet i utlandet, så skall man inte gnälla när man själv blir rånad på semestern (eller hemma). Det är ju extremt mycket skygglapp att tjäna några hundralappar i månaden när man samtidigt även kanske stöder en traffickingorganisation.
Problemet med Boxer är ju att det strular för ofta. Kunde bl.a. inte se hela fotbollslandskampen.N Nerre skrev:
Senast igår var det sändningsstopp in en timma.
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Är det någon som vet namnet/namnen på dom organiserad kriminell verksamhet som man sponsrar, kan vara bra och veta om man skulle behöva hjälp av dom i framtiden, eller det är bara gissningar som vanligt här.
Min gissning är lite att det är båda delarna inblandade (som i allt annat).
Det målas bilder att det är drogrelaterade osv stora maffiabossar som driver dessa.
Men så behöver det ju naturligtvis inte vara. Förnekar inte heller att det ej skulle vara så, då det säkert finns sådana nätverk.
Men vad jag menar att stort sett vem som helst som bara har tillräckligt med kunskaper kan ju starta en ip tv verksamhet.
Kommer ihåg viasats antipirat kampanj där man målade svart alla som sålde piratkort. Känner tom en som sålde kort och han var ingen mafia, korten och programmerarna var från kodlås utrustning.
Det som jag dock anser är fel att man inte likställer ip tv med kortnasare och cardsharing! För det är precis samma sak! Alltså det rent juridiska du betalar en som förser dig med tv kanaler!
Men det allra bästa vore ju om man bojkottade allt ingen skulle köpa abbonemang så skulle vi till slut ha fri tv. Likt Youtube, man får betala för premium utan reklam osv...medans man får titta gratis med reklam.
Aldrig förstått ens varför reklam tv i Sverige kostar (bortsett från tv4 och tv6, även om HD versionerna även där kostar).
Det målas bilder att det är drogrelaterade osv stora maffiabossar som driver dessa.
Men så behöver det ju naturligtvis inte vara. Förnekar inte heller att det ej skulle vara så, då det säkert finns sådana nätverk.
Men vad jag menar att stort sett vem som helst som bara har tillräckligt med kunskaper kan ju starta en ip tv verksamhet.
Kommer ihåg viasats antipirat kampanj där man målade svart alla som sålde piratkort. Känner tom en som sålde kort och han var ingen mafia, korten och programmerarna var från kodlås utrustning.
Det som jag dock anser är fel att man inte likställer ip tv med kortnasare och cardsharing! För det är precis samma sak! Alltså det rent juridiska du betalar en som förser dig med tv kanaler!
Men det allra bästa vore ju om man bojkottade allt ingen skulle köpa abbonemang så skulle vi till slut ha fri tv. Likt Youtube, man får betala för premium utan reklam osv...medans man får titta gratis med reklam.
Aldrig förstått ens varför reklam tv i Sverige kostar (bortsett från tv4 och tv6, även om HD versionerna även där kostar).
Begår man brott då om man kopplar upp sig via VPN och ser serier och film på bla Netflix som Netflix i Sverige inte har rättigheter för utan tex dplay eller Viasat har?N Nerre skrev:Det gäller att hålla isär sakerna.
Det är möjligt att avkodningen är laglig i det land där den görs, men sen görs det också en distribution av media som de inte har tillstånd av upphovsrättsinnehavaren att distribuera.
Så upphovsbrott är det med största sannolikhet även om själva avkodningen görs nånstans där den är laglig.
Nej, man behöver ekonomi också. Ska man distribuera kanalerna måste man ju avkoda dem med programkort från leverantören. Det kräver alltså dels att du köper in massor av mottagare och prenumerera på dussintals programkort. Det kräver en rejäl investering.kisumisu skrev:
Men det är klar, det går väl att bygga upp verksamheten efter hand, men man får svårt att konkurrera med de som går in med stora pengar direkt och kan erbjuda "alla" kanaler från början.
Det är gränsfall, men du begår avtalsbrott.T TheGame skrev:
Du tittar ju formellt sett inte på en olaglig kopia, men om Netflix upptäcker dig lär de väl stänga ner ditt konto?
Jag tror inte det står nått om att man inte får ansluta via VPN.N Nerre skrev:
så fall skulle man nog införa det på många ställen och VPN tjänsterna förlora sina fördelar
Ja det är rörigt
Om man ser de olika leverantörer och deras utbud, ser man att de är snarlika.
Jag undrar därför om de är återförsäljare och det finns en eller några få grupper i bakgrunden som är de egentliga leverantörerna.
Jag undrar därför om de är återförsäljare och det finns en eller några få grupper i bakgrunden som är de egentliga leverantörerna.
Det står antagligen var du ska vara bosatt.T TheGame skrev:
Edit: Punkt 4.3 i användningsvillkoren säger att du bara får titta på sånt som är licensierat på den plats du befinner dig.
https://help.netflix.com/legal/termsofuse
Absolut.N Nerre skrev:Nej, man behöver ekonomi också. Ska man distribuera kanalerna måste man ju avkoda dem med programkort från leverantören. Det kräver alltså dels att du köper in massor av mottagare och prenumerera på dussintals programkort. Det kräver en rejäl investering.
Men det är klar, det går väl att bygga upp verksamheten efter hand, men man får svårt att konkurrera med de som går in med stora pengar direkt och kan erbjuda "alla" kanaler från början.
Men du kan ju rätt så lätt få helt legalt lån idag (i Sverige i alla fall).
Sedan finns det väl olika alternativ.
Dem som sänder tv kanske har hackat ner hela systemet, inget system är ju 100% säkert.
Det är egentligen det här scenariot som är det mest troliga, då många ip tv leverantörer kan erbjuda rubbet och då menar jag även Danska, Norska och Finska kanaler. Dessutom annonserar dom det fel, bla en gjorde reklam över en finsk kanal som om den vore norsk ;-)
Bara för att vi vanliga människor inte har dessa på cardsharing kanske dom använder bara en enda kort till allt det här. Läst ur koderna från orginalkort eller tom att det finns någon läcka hos någon/några som jobbar hos kanaloperatörer.
Mottagare i sig är rätt billigt, däremot behövs det ju bandbredd att sända till alla. Speciellt om man skall bibehålla någorlunda kvalite.
Jag har aldrig använt ip tv, men hört att kvaliten skiftar en hel del liksom priset.