MathiasS skrev:
Oavsett avsikter osv, en konsekvens av detta för mig blir iallafall att jag ikväll innan jag börjar använda datorn så kommer jag se till att Bahnhofs VPN-tjänst är konfigurerad. Tack Gothia för att ni påminner mig om vikten av att vara hemlig på internet.
Det tråkiga är att Bahnhofs VPN-tjänst inte är nått vidare bra till mer än sina egna kunder, jag har kört deras tjänst i några månader ihop med Telia och det hackar och segar rätt bra vissa tider, börjar man ladda ner någon fil eller liknande så funkar det knappt att surfa samtidigt, vilket är lite tråkigt.

Så har du inte Bahnhof som internetleverantör så råder jag dig att kolla på andra liknande tjänster.

Jag har Bahnhof som internetleverantör...:) Förstås....

• Gilla
nino
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Oavsett avsikter osv, en konsekvens av detta för mig blir iallafall att jag ikväll innan jag börjar använda datorn så kommer jag se till att Bahnhofs VPN-tjänst är konfigurerad. Tack Gothia för att ni påminner mig om vikten av att vara hemlig på internet.
Bahnhofs VPN används flitigt. Och Telia dumpade jag i somras :)

Flashbacks VPN funkar helt magiskt bra annars, har samma hastighet som utan, en viss förlust men den är verkligen försumbar.

richardtenggren
Tycker ovpn funkar bra :)

tommib
Nån som provat mullvad?

För övrigt undrar jag vilka belägg den gode juristfirman har för att påstå att underhållningsbranschen lider svår skada av fildelning.

tommib skrev:
Nån som provat mullvad?
Jadå, brukar ta ett rullande 30-dagarsabonnemang lite då och då.
Mycket stabilt och alltid god fart.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Kör även ett DNS hide till mitt OpenVPN.

Om du tittar 7 inlägg ovanför ditt så ser du att den länken redan är postad.

harry73
Se ett inlägg ovanför ditt och så ser du svaret jag ville ge ;)

H
Det är väl ändå en ganska liten del av befolkningen som fortfarande fildelar? Själv har jag i princip helt slutat fildela sedan jag fick Spotify och Netflix.

OXYD
Ja dethar helt klart minskat. Stämde mycket bra med att får vi bättre tjänster så fildelar vi mindre.

För mig är Spotify guld värd.

• Gilla
Värmelärlingen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.