Man kanske kan kompromissa? đŸ€”

Men nu förstÄr jag iallafall, tack för input!

hsd
Ta en dialog med kommunen och föreslÄ övermÄlning

Claes Sörmland
Vi fÄr avvakta, jag antar att @swebigmac Äterrapporterar lösningen pÄ BRFens klotterproblem senare i vÄr.

Jag har kört förbi ett par gÄnger pÄ E18 och det syns knappt nÀr man kör förbi.

P Pin skrev:
Jag har kört förbi ett par gÄnger pÄ E18 och det syns knappt nÀr man kör förbi.
Tips, kör fortare sĂ„ syns det Ă€nnu mindre.....đŸ€“

Boilerplate4U
S swebigmac skrev:
BRF har fĂ„tt dom frĂ„n MÖD. ARN Ă€r en intresseklubb utan juridisk bĂ€ring. Vill man fĂ„ förĂ€ndring gĂ„r man till tinget. RĂ€tt enkelt.
@swebigmac, det Àr verkligen patetiskt att du samtidigt som du tvingar en BRF att betala för sanering av klotter verkar strunta i att fullgöra dina egna Ätaganden mot kunderna vilket lett till att din verksamhet hamnat pÄ ARN:s svarta lista ett antal gÄnger.

Det hÀr handlar inte bara om dubbelmoral pÄ högsta nivÄ, det visar ocksÄ pÄ en obehaglig maktfullkomlighet dÀr du inte bryr dig om omvÀrlden sÄ lÀnge du fÄr som du vill. Hur kan du krÀva ansvar av andra nÀr du sjÀlv inte ens lever upp till grundlÀggande principer?

Kan man som kommunpolitiker i JÀrfÀlla strunta i att ta eget ansvar och bete sig hur elakt som helst pÄ sociala medier? Enligt uppgift var det huvudorsakerna till att högsta chefen sparkade ut dig frÄn tingsrÀtten förra Äret.

Sorgligt...

Ps...
Jag tycker personligen att klotter ska bekÀmpas hÄrt men om du tonar ner din retorik en smula och sköter dina affÀrer pÄ ett mer ansvarsfullt sÀtt tror jag du har större chans att nÄ fram. Det gÄr faktiskt att vara tydlig med sitt budskap utan att vara oförskÀmd.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
@swebigmac, det Àr verkligen patetiskt att du samtidigt som du tvingar en BRF att betala för sanering av klotter verkar strunta i att fullgöra dina egna Ätaganden mot kunderna vilket lett till att din verksamhet hamnat pÄ ARN:s svarta lista ett antal gÄnger.

Det hÀr handlar inte bara om dubbelmoral pÄ högsta nivÄ, det visar ocksÄ pÄ en obehaglig maktfullkomlighet dÀr du inte bryr dig om omvÀrlden sÄ lÀnge du fÄr som du vill. Hur kan du krÀva ansvar av andra nÀr du sjÀlv inte ens lever upp till grundlÀggande principer?

Kan man som kommunpolitiker i JÀrfÀlla strunta i att ta eget ansvar och bete sig hur som helst pÄ sociala medier? Enligt uppgift var det huvudorsakerna till att högsta chefen sparkade ut dig frÄn tingsrÀtten förra Äret.

Sorgligt...

Ps...
Jag tycker personligen att klotter ska bekÀmpas hÄrt men om du tonar ner din retorik en smula och sköter dina affÀrer pÄ ett mer ansvarsfullt sÀtt tror jag du har större chans att nÄ fram. Det gÄr faktiskt att vara tydlig med sitt budskap utan att vara oförskÀmd.
Nu ska jag berÀtta en liten sak för dig som du kanske inte kÀnner till:
ARN Àr en hobbyorganisation som satts samman för att hjÀlpa folk som kÀnner sig felbehandlade. Det Àr en reklamationsnÀmnd, ingen domstol och dom har ingen juridisk bÀring.
ARN har ungefÀr samma tyngd som om du frÄgar Arne som dricker öl pÄ parkbÀnken om vad han tycker om olika saker i samhÀllet. Dvs 0.

Den hĂ€r klotterdomen Ă€r precis avkunnad av landets absolut högsta juridisk instans. Om man jĂ€mför skillnaden i juridisk tyngd mellan ARN och MÖD sĂ„ Ă€r skillnaden 1 till googolplex.
Nu vet du ocksÄ varför vi bryr oss om DOMSLUT och inte folks HOBBYTYCKANDE.

Hoppas att detta besvarade din frÄga. Vill du nÄgot: TA DET TILL TINGET!

Kan tillÀgga att fasaden inte Àr sanerad Ànnu, men nÄgon har satt upp gula markeringslappar pÄ den. Oklart vad dessa innebÀr. Passerade dÀr idag.

Boilerplate4U
S swebigmac skrev:
Nu ska jag berÀtta en liten sak för dig som du kanske inte kÀnner till:
ARN Àr en hobbyorganisation som satts samman för att hjÀlpa folk som kÀnner sig felbehandlade. Det Àr en reklamationsnÀmnd, ingen domstol och dom har ingen juridisk bÀring.
ARN har ungefÀr samma tyngd som om du frÄgar Arne som dricker öl pÄ parkbÀnken om vad han tycker om olika saker i samhÀllet. Dvs 0.

Den hĂ€r klotterdomen Ă€r precis avkunnad av landets absolut högsta juridisk instans. Om man jĂ€mför skillnaden i juridisk tyngd mellan ARN och MÖD sĂ„ Ă€r skillnaden 1 till googolplex.
Nu vet du ocksÄ varför vi bryr oss om DOMSLUT och inte folks HOBBYTYCKANDE.

Hoppas att detta besvarade din frÄga. Vill du nÄgot: TA DET TILL TINGET!

Kan tillÀgga att fasaden inte Àr sanerad Ànnu, men nÄgon har satt upp gula markeringslappar pÄ den. Oklart vad dessa innebÀr. Passerade dÀr idag.
OjdÄ, det dÀr var visst en mycket kÀnslig punkt!

TÀnk att en "hobbyorganisation" som ARN lyckats pricka in just ditt företag flera gÄnger, vilken otur!? Men det Àr förstÄs helt irrelevant nÀr man sjÀlv bestÀmmer vad som rÀknas och vad som Àr "riktig" juridik.

Och vad skönt att vi nu fÄtt en förelÀsning om juridisk tyngd! Visst Àr det imponerande att du jÀmför ARN med en parkbÀnk och samtidigt pratar om att ta saker till tinget? Kanske en lite mÀrklig instÀllning för nÄgon som verkar ha haft vissa... utmaningar i just rÀttsliga sammanhang.

Men det viktigaste Àr ju att du Àr konsekvent. För det Àr du vÀl? Aldrig nÄgonsin har du klagat pÄ en domstolsbeslut eller ifrÄgasatt nÄgot nÀr det inte gynnat dig? Nej, det vore ju dubbelmoral pÄ en nivÄ som bara nÄgon riktigt... maktfullkomlig person skulle kunna Àgna sig Ät.

SÄ, du kanske inte bryr dig om folks "hobbytyckande" men du verkar onekligen bry dig vÀldigt mycket om att försvara dig nÀr nÄgon pÄpekar att du inte lever upp till dina egna krav. SpÀnnande det dÀr, hur vissa principer bara verkar gÀlla sÄ lÀnge de passar ens egna syften.

Men kul att fasaden inte Àr sanerad Àn - det Àr ju alltid en lÀttnad att veta att vissa saker förblir exakt lika skitiga som tidigare(!)

TÀnk att en "hobbyorganisation" som ARN lyckats pricka in just ditt företag flera gÄnger, vilken otur!? Men det Àr förstÄs helt irrelevant nÀr man sjÀlv bestÀmmer vad som rÀknas och vad som Àr "riktig" juridik.

Och vad skönt att vi nu fÄtt en förelÀsning om juridisk tyngd! Visst Àr det imponerande att du jÀmför ARN med en parkbÀnk och samtidigt pratar om att ta saker till tinget? Kanske en lite mÀrklig instÀllning för nÄgon som verkar ha haft vissa... utmaningar i just rÀttsliga sammanhang.
Jag har inget mer att tillÀgga. FrÄgan om ARN Àr OT och rör inte saneringsfrÄgan, du försöker fÄ det till ett ad hominen, utan att lyckas sÄ klart. Har man bedrivit verksamhet i 20+ Är sÄ stöter man pÄ en och annan psykiskt sjuk person. Det Àr sÄnt man fÄr rÀkna med. Det rör mig inget. Vi har sannolikt branschens mest nöjda kunder och det Àr jag trygg med att veta.

Tillbaka till klottersaneringen. Nu nÀr samhÀllets tyngsta instans (dvs inte hobby-ARN) sagt sitt sÄ Àr det bara att börja sanera.

Claes Sörmland
Det Àr inte @swebigmac som Àr BRFens motpart, det Àr JÀrfÀlla kommuns byggnadsnÀmnd. Och i nÀmnden var politikerna frÄn höger till vÀnster överens om att slÄ till med tillsynen mot BRFen och dess klotter. D v s det lokalpolitiska JÀrfÀlla har med full kraft och tydligen med gott juridiskt stöd gett sig pÄ denna BRF. @swebigmac har ingen kontroll över detta Àrende lÀngre, den förlorade han nÀr han tryckte pÄ sÀndknappen i emailappen.

• Gilla
Spoz och 3 till
  • Laddar…
Boilerplate4U
S swebigmac skrev:
Jag har inget mer att tillÀgga. FrÄgan om ARN Àr OT och rör inte saneringsfrÄgan, du försöker fÄ det till ett ad hominen, utan att lyckas sÄ klart. Har man bedrivit verksamhet i 20+ Är sÄ stöter man pÄ en och annan psykiskt sjuk person. Det Àr sÄnt man fÄr rÀkna med. Det rör mig inget. Vi har sannolikt branschens mest nöjda kunder och det Àr jag trygg med att veta.

Tillbaka till klottersaneringen. Nu nÀr samhÀllets tyngsta instans (dvs inte hobby-ARN) sagt sitt sÄ Àr det bara att börja sanera.
Oj, vilken ovÀntad vÀndning! ;)

NÀr argumenten tryter Àr det dags att slÀnga in "psykiskt sjuka personer" som nÄgon slags förklaring till varför folk klagar. Klassisk strateg! Men visst, det Àr sÀkert bara en slump att just din verksamhet dyker upp pÄ ARN:s lista flera gÄnger. Bara otur, eller hur?

Och sjĂ€lvklart Ă€r "branschens mest nöjda kunder" en faktafrĂ„ga, baserat pÄ  din egen magkĂ€nsla? Eller har du nĂ„got annat Ă€n anekdoter att backa upp det med? För nĂ„gon som predikar juridisk tyngd sĂ„ hĂ„rt verkar du ha en imponerande förmĂ„ga att undvika konkreta bevis nĂ€r det gĂ€ller din egen verksamhet.

Men visst, tillbaka till klottersaneringen. Det Àr ju fantastiskt att du plötsligt respekterar domstolar nÀr de sÀger nÄgot du gillar. Bara att hoppas att samma princip gÀller nÀr beslut gÄr emot dig nÀr det gÀller din egen verksamhet, men det vore ju att krÀva konsekvens och det verkar vara en lyxvara i den hÀr diskussionen.

Oj, vilken ovÀntad vÀndning! ;)

NÀr argumenten tryter Àr det dags att slÀnga in "psykiskt sjuka personer" som nÄgon slags förklaring till varför folk klagar. Klassisk strateg! Men visst, det Àr sÀkert bara en slump att just din verksamhet dyker upp pÄ ARN:s lista flera gÄnger. Bara otur, eller hur?

Och sjĂ€lvklart Ă€r "branschens mest nöjda kunder" en faktafrĂ„ga, baserat pÄ  din egen magkĂ€nsla? Eller har du nĂ„got annat Ă€n anekdoter att backa upp det med? För nĂ„gon som predikar juridisk tyngd sĂ„ hĂ„rt verkar du ha en imponerande förmĂ„ga att undvika konkreta bevis nĂ€r det gĂ€ller din egen verksamhet.

Men visst, tillbaka till klottersaneringen. Det Àr ju fantastiskt att du plötsligt respekterar domstolar nÀr de sÀger nÄgot du gillar. Bara att hoppas att samma princip gÀller nÀr beslut gÄr emot dig nÀr det gÀller din egen verksamhet, men det vore ju att krÀva konsekvens och det verkar vara en lyxvara i den hÀr diskussionen.
Om du vill diskutera bilverkstĂ€der fĂ„r du göra det annorstĂ€des. Du försöker fĂ„ hela caset att framstĂ„ som bogus eftersom anmĂ€laren, dvs jag skulle ha valt att inte honorera nĂ„tt ARN-fall för 15 Ă„r sedan och det skulle isĂ„fall fĂ„ mig att framstĂ„ som en dĂ„lig person? Är det sĂ„ din förvirrade logik ser ut?

Förklara gÀrna sÄ folk fattar, för jag tror du behöver förklara.

• Gilla
Spoz och 1 till
  • Laddar…
SjÀlv tycker jag reklamen pÄ Gruffmans fasad Àr fulare Àn fÀrgen pÄ planket. Men sÄ Àr man ocksÄ bara en enkel knegare.

• Gilla
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
SjÀlv tycker jag reklamen pÄ Gruffmans fasad Àr fulare Àn fÀrgen pÄ planket. Men sÄ Àr man ocksÄ bara en enkel knegare.
Den skylten finns det bygglov pÄ. Det gör det inte för klottret. Stor skillnad.
Vill du ha annat utseende pÄ fasadskyltarna ut med E18 fÄr du ta det med nÀmnden sÄ dom fÄr göra om detaljplanen. Lycka till.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
S swebigmac skrev:
Den skylten finns det bygglov pÄ. Det gör det inte för klottret. Stor skillnad.
Vill du ha annat utseende pÄ fasadskyltarna ut med E18 fÄr du ta det med nÀmnden sÄ dom fÄr göra om detaljplanen. Lycka till.
Det utgick jag frÄn att det fanns. FrÄngÄr ÀndÄ inte att jag tycker det Àr sjukt fullt och drar ner intrycket in mot Stockholm oavsett om du fÄtt bygglov eller inte. Bara för att man fÄtt bygglov sÄ betyder det inte att det Àr snyggt eller smakfullt för den delen bejakar inte detaljplanen.

• Gilla
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.