Saffady skrev:
Får kolla upp det när tid finns.
Ingenting du bör vänta på tid för - ta dig tid imorgon!

Gör som Bo säger och fixa direkt eller använd inte garageuttaget. Helt klart saknas jord ditut och var glad att du har slangvärmare annars kunde du fått testa din JFB live om du tagit i bilen vid felvänd propp.

Vi har fortfarande ingen förklaring till att det fungerar med portabel JFB oavsett hur stickporppen vänds,

Kan det vara böjda/brända/skadade jordanslutningar på portabel JFB, så att PE verkar gå rakt igenom när du mäter, men inte när den ansluts normalt?

GK100 skrev:
Gör som Bo säger och fixa direkt eller använd inte garageuttaget. Helt klart saknas jord ditut och var glad att du har slangvärmare annars kunde du fått testa din JFB live om du tagit i bilen vid felvänd propp.
Givetvis ska jag ta tag i det men tills dess får jag låta bli att använda uttagen i garaget. Mätte precis jord i garageuttaget mot vattenrör och annat jordat uttag i tvättstugan och det var ingen kontakt alls så något fel är det.

Om jag skulle få mig en kyss av ett strömförande chassi på bilen så kräver väl det i princip att jag greppar metallren yta och är barfota med markkontakt?

Det behövs varken barfotakontakt eller en ren metallyta, skulle du stryka med så blir du inte den första som förolyckas pga felande "bilmotorvärmare", men valet är ju ditt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.