463 läst ·
3 svar
463 läst
3 svar
Hur illa funkar denna TIG?
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/svets-och-lod/svets/tig-svetsar/tig-svets-026177/
Har inga förhoppningar att svetsa timmar i steck eller några kraftiga saker. Utan mer prova på TIG. Känns som ett pris jag kan tänka mig som prov. Har en Mig/Mag som funkar bra och är nöjd med men har flera år varit sugen på att prova på TIG men tyckt att de kosta lite för mycket.
Har inga förhoppningar att svetsa timmar i steck eller några kraftiga saker. Utan mer prova på TIG. Känns som ett pris jag kan tänka mig som prov. Har en Mig/Mag som funkar bra och är nöjd med men har flera år varit sugen på att prova på TIG men tyckt att de kosta lite för mycket.
Vad tänkte du svetsa? Den är bara DC och tycks inte ha så många inställningar. När jag köpte min ville jag ha en AC/DC för att kunna svetsa aluminium också. Jag köpte den billigaste AC/DC-TIG jag hittade på Aliexpress. En Hitbox som kostade 3000 kr. Jag är nöjd med funktionen och har inte hunnit se något av hållbarheten. Jag tror att de billiga svetsarna gör vad de skall men kanske inte tål att gå hårt och länge. Det man skall se upp med är vad de kan. En del enklare har bara skraptändning till exempel.
Ahh att den bara klarar DC och då inte alu har jag missat. Inte för att det va huvudmålet utan mer att kunna prova på och se hur det funkar men att då inte ha möjligheten för alu gör att jag släpper denna.
Tack för svar och din tid att uppmärksamma detta.
Tack för svar och din tid att uppmärksamma detta.
Klicka här för att svara