X xxargs skrev:
Se om du kan hitta en kortare färdigt slangpaket med snabbkoppel - annars är liksom vitsen med installationen där man konar rören att ledningarna kapas exakt efter hur det monteras och är det bestämda längder så är de för korta eller för långa för att kunna monteras snyggt såvida de inte kan slingas till ögla på sätt och ställe där det inte stör eller syns så mycket.

skall man kapa och montera en ny snabbkoppling så är det förmodligen lika mycket jobb som en installation med sedvanlig koning av rör, och jag är inte en säker på att det går att göra sådant ute i fält utan måste fabriksmonteras för att vara säkra att de blir täta.
Hej ! Jag funderar på en Qlima SC-JA 2522 till att värma ett uterum på 15kvm, kommer den fabriksmonterad köldmedium så man inte behöver hantera utan bara koppla ihop ? eller är det rent av färdigkoppplat ? vad betyder "snabbkopplingar" i detta fall ? Någon som vet var man kan få tag i en installationsmanual ?
Tack på förhand !

H
Johan Hallberg1 Johan Hallberg1 skrev:
Hej ! Jag funderar på en Qlima SC-JA 2522 till att värma ett uterum på 15kvm, kommer den fabriksmonterad köldmedium så man inte behöver hantera utan bara koppla ihop ? eller är det rent av färdigkoppplat ? vad betyder "snabbkopplingar" i detta fall ? Någon som vet var man kan få tag i en installationsmanual ?
Tack på förhand !
Du har byggt / köpt ett uterum för flera 100 tusen. Men när det kommer till komfort och värme så får det inte kosta någonting. Köp ett kvalitetsmärke i stället på värmepumpen

H H-Thomasson skrev:
Du har byggt / köpt ett uterum för flera 100 tusen. Men när det kommer till komfort och värme så får det inte kosta någonting. Köp ett kvalitetsmärke i stället på värmepumpen
Nej, det kostar under 100kkr, och har värmeslingor som huvudvärmekälla. På vilket sätt är Qlima en sämre värmepump? Vilken är i så fall bättre?

Du måste ändå betala för installationen om det ska följa lagen. Satsa på Daikin, Fuji/Fujitsu, Mitsubishi, Panasonic eller Toshiba om du vill ha kvalitet och möjlighet till reparation och reservdelar.

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.