10 951 läst ·
132 svar
11k läst
132 svar
Korrekt enligt era samlade expertis?
Jo det är normalt att man säger marksten men menar betongsten, googlade marksten och alla förslag som låg först var betongsten.Globetrot skrev:
Det är bara dom som jobbar med riktig Sten eller språkpoliser som motsäger sig det, jag förstår fullt ut när jag har läst din tråd att du har betongsten.
Vi har förstått vid det här laget att du tycker hans betong är fult och att du själv har väldigt vacker stenläggning . Eller kanske lite mer bilder?lunnabo skrev:
Ojämnt?Tomtom79 skrev:
Höjdmässigt ligger skifferbitarna så lika som det är möjligt att sätta dem.
Dessa skiffer är klyvda och har därför inte en helt slät yta men ytan är definitivt jämn nog för att både bord och stolar står stabilt utan att vippa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min uppfattning är att betong aldrig är vackert och med åren så blir betongen allt fulare.Jaqoup skrev:
Många som kommit till Lund har varit på Sparta som var en koloss nästan helt i betong.
Jag känner inte till någon som tyckte att Sparta var vackert.
Håller med.Frerider skrev:
Oavsett vad man tycker om det så är det begrepp som växer fram, det finns ju även tegelsten.
För att inte tala om frigolit, bankomat, frisbee eller att googla.
Alla vet ändå vad man menar.
Jag tycker betong åldras vackert men tycker också natursten är väldigt fint. Har inte varit på Sparta.lunnabo skrev:
Ja, det är väl OT vad som är vackert eller inte, och helt subjektivt.lunnabo skrev:
Betong är formbart, blir vackert, man kan få exakta linjer eller former, det åldras med värdighet och är underbart att vila ögonen på - OBS, en helt personlig åsikt!
Gissa vilken typ av "marksten" jag valde? 😀
Istället för att jag gissar så uppmanar jag Dig att publicera bilder på Din markbeläggning!Hannuse skrev:
Globetrot skrev:
Att plattorna lutar lite ut från huset är bra , då rinner regnvattnet bortGlobetrot skrev:
Vi har ett företag som har lagt om stenarna på vår uppfart. Slänger ut lite bilder för att få feedback på om det ser korrekt ut.
Det lutar ut från huset på marken. De lade två lager markduk.
Stentrapp ser väldigt amatörmässig ut tycker vi. Det är snett och de verkar ha använt sand på trappen?? Inte fix….är det korrekt?
Resten ser är för dåligt 😞
du menar att det inte går att få exakta linjer eller former med sten?Hannuse skrev: