Dumt med innepool?

• Antal röster
    11
R
MathiasS skrev:
Jag tror det är hittepåstatistik. De flesta jag hört som skaffat pool funderar mer på varför man inte gjorde det tidigare och det gäller även folk som haft pool i 10-20 år.

Det slående är dock att folk som inte har pool har väldigt mycket åsikter om hur det är att ha pool....

...och RPT, varken badhus eller havet ersätter egen pool.
Jag har kollat alla nära till salu i flera år, väldigt många är golvade eller torra sedan länge.

Jag badar aldrig i badhuset och vill ha egen pöl inne, men familjen åker dit någon gång per månad under vintern. Så kan en simma långt, barnbassäng för den som inte kan simma och sedan den skojiga delen. Innepool blir ett komplement och man ska ha jetstream tydligen men då kan man ha en liten pöl.

R
MathiasS skrev:
Det var kul att höra, då har jag iaf gjort en bra investering!
Men din är ute. Det finns värmda med tak också.

ja jag har tak och värme och ute. får jag inte en mille extra då? Det vill jag ha.

R
MathiasS skrev:
ja jag har tak och värme och ute. får jag inte en mille extra då? Det vill jag ha.
Ah ni har pooltak och uppvärmt, ett hotell i Fuengirola har det. Hur länge kan ni bada då och hur kul är det under ett lågt tak?

Vad det är värt extra vet jag inte, sjöutsikt är värt en miljon i Djursholm hörde jag.

Vi har plats för en utepöl nu.

I år startade vi upp 21 april och vi kör väl ett par veckor till tror jag. Därefter börjar det bli lite segt att hålla 31gr med 9kw värmepump. Nöjer man sig med 27-28 kan man hålla på en bit in i oktober, men det är rätt grinigt ute då, så det är bara entusiasterna som badar. Ungefär 2500kWh går det till värme per säsong.

Det går utmärkt att ha kul även under ett lågt tak, men givetvis är det trevligare att ha helt öppet.

R
MathiasS skrev:
I år startade vi upp 21 april och vi kör väl ett par veckor till tror jag. Därefter börjar det bli lite segt att hålla 31gr med 9kw värmepump. Nöjer man sig med 27-28 kan man hålla på en bit in i oktober, men det är rätt grinigt ute då, så det är bara entusiasterna som badar. Ungefär 2500kWh går det till värme per säsong.

Det går utmärkt att ha kul även under ett lågt tak, men givetvis är det trevligare att ha helt öppet.
Tyckte en läkare i Djursholm sa att han badade året runt under taket ute men då får man nog vara rätt så hurtig. 31 är ovanligt varmt, i Fuengirola håller dom 27 över vintern ute under tak och i en rehab har dom 34 inne som min sambo tycker är för varmt. Doppade tårna i 18 grader förra påsken, behövs en dykardräkt hörde jag. 30 grader varmt ute blev visst rätt lagom.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.