Dumt med innepool?

• Antal röster
    11
R
Det är korkat om den används bara en kort tid så frågan blev fel när jag bara såg det utsides igår, rätt fråga ska vara: Hur länge används en innepool?

Då de flesta verkar torrlagda eller har golv över, men är väl ett plus ändå när man säljer, fast de jag sett verkar svårare att sälja än hus utan.

Redigerat:
oobum skrev:
Men är det utfört korrekt så får man inga problem med fukt?

Som att inte skaffa bil pga att motorn kanske rasar.
Lite dålig jämförelse, för motor behöver man i en bil, men absolut inte pool inne i ett hus.

R
thomas33 skrev:
Lite dålig jämförelse, för motor behöver man i en bil, men absolut inte pool inne i ett hus.
Att ha pool utan vatten är som en bil utan motor

RPT skrev:
Att ha pool utan vatten är som en bil utan motor
Men man MÅSTE inte ha pool inne i ett hus för att huset skall fungera som hus.

R
thomas33 skrev:
Men man MÅSTE inte ha pool inne i ett hus för att huset skall fungera som hus.
Exakt så frågan är hur dumt det är att ha en när simhallen ligger nära och de är gratis att bada ute på sommaren.

Bor ju ca 150 meter från EU:s största utomhuspool :wow:

RPT skrev:
Exakt så frågan är hur dumt det är att ha en när simhallen ligger nära och de är gratis att bada ute på sommaren.
Då är en mer korrekt jämförelse: är en inomhuspool lika korkat som att ha en bil när bussen går förbi utanför huset?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
R
Anna_H skrev:
Bor ju ca 150 meter från EU:s största utomhuspool :wow:
Man ska helst ha inne och ute.

R
fubar skrev:
Då är en mer korrekt jämförelse: är en inomhuspool lika korkat som att ha en bil när bussen går förbi utanför huset?
Nja innepool är trevligt att ha hemma ett tag tillsvidare, men om jag har 5 mil eller 5 minuter till närmsta badhus med jättepooler kan man ta med i kalkylerna, om man inte ska bada naken förstås.
Det är trots allt en viss skillnad på en 5 meter lång, eller 3 pooler i badhuset, barn/vuxen och äventyr.
Men jag vill ändå prova att ha hemma så kan vi kanske prova en agua sandwich utan barn också :o

Redigerat:
Om bussen gick utanför huset skulle jag bara ha en bil. Får åka hemifrån 5.21 om jag ska vara på jobbet till kl 8 (5 om jag räknar in promenad på oplogad väg till hållplatsen) med buss, med bil kan jag åka 7, och ha väckarklockan på 6.45.

När jag porrsurfar på hemnet väljer jag direkt bort alla hus med pool. Det är liksom 0,5-1 miljoner extra för nåt som iallafall jag skulle nyttja ytterst lite.

Men det betyder ju inte att folk som gillar att ta ett dopp i poolen varje dag är dumma i huvet, det betyder bara att jag inte vill poolbada tillräckligt ofta för att motivera kostnaden.

Hade jag innepool skulle jag ligga naken och guppa i en badring och titta på TV-serier varje kväll.

• Gilla
Fred vom Jupiter och 3 till
  • Laddar…
R
Anna_H skrev:
Om bussen gick utanför huset skulle jag bara ha en bil. Får åka hemifrån 5.21 om jag ska vara på jobbet till kl 8 (5 om jag räknar in promenad på oplogad väg till hållplatsen) med buss, med bil kan jag åka 7, och ha väckarklockan på 6.45.

När jag porrsurfar på hemnet väljer jag direkt bort alla hus med pool. Det är liksom 0,5-1 miljoner extra för nåt som iallafall jag skulle nyttja ytterst lite.

Men det betyder ju inte att folk som gillar att ta ett dopp i poolen varje dag är dumma i huvet, det betyder bara att jag inte vill poolbada tillräckligt ofta för att motivera kostnaden.
Precis och det bör man klura ut innan köpet så hus med pool är faktiskt svårsålda.

R
Nyfniken skrev:
Hade jag innepool skulle jag ligga naken och guppa i en badring och titta på TV-serier varje kväll.
Jag vill guppa med min sambo :p

RPT skrev:
Då de flesta verkar torrlagda eller har golv över, men är väl ett plus ändå när man säljer, fast de jag sett verkar svårare att sälja än hus utan.
Jag tror det är hittepåstatistik. De flesta jag hört som skaffat pool funderar mer på varför man inte gjorde det tidigare och det gäller även folk som haft pool i 10-20 år.

Det slående är dock att folk som inte har pool har väldigt mycket åsikter om hur det är att ha pool....

...och RPT, varken badhus eller havet ersätter egen pool.

• Gilla
Dudeish
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Det är liksom 0,5-1 miljoner extra för nåt som iallafall jag skulle nyttja ytterst lite.
Det var kul att höra, då har jag iaf gjort en bra investering!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.