Dumt med innepool?

• Antal röster
    11
R
De flesta jag läst om har varit igenlagda eller utan vatten.

Det är korkat att ha pool om man inte vill ha en.....skulle gärna ha pool även inne om jag hade 60kvm över.

Finns en kåk i närheten som har pool i källaren. Nya ägarna startade babysim där, så en pool kan nog ge lite intäkter också.

Som bäddat för problem....

R
Kanske risk att man blir för populär bland grannar som vill bada?

Korkat vet jag inte, men jag vill då inte ha någon. Röstar inte, eftersom det valet inte finns, vill inte gärna klassa er som gillar att ha mycket att pyssla med hemma som korkade ;-)

Varför tror du att pool är likställt med att ha mycket att pyssla med? Min pool sköter sig själv. Jag fyller på lite vatten någon gång i månaden, och ägnar 5 minuter åt att dammsuga var 2-3 vecka. Hade jag innepool slapp jag nog suga helt.

Fuktproblemen som kan uppstå med att ha en innepool, är anledningen att jag inte vill ha en.

Det ska väl städas som alla andra utrymmen? Eller är poolrum damm- och smutsfria?

thomas33 skrev:
Fuktproblemen som kan uppstå med att ha en innepool, är anledningen att jag inte vill ha en.
Men är det utfört korrekt så får man inga problem med fukt?

Som att inte skaffa bil pga att motorn kanske rasar.

• Gilla
namor och 1 till
  • Laddar…
R
Anna_H skrev:
Korkat vet jag inte, men jag vill då inte ha någon. Röstar inte, eftersom det valet inte finns, vill inte gärna klassa er som gillar att ha mycket att pyssla med hemma som korkade ;-)
Frågan var inte först vad du vill ha, utan om det är korkat att ha en

R
thomas33 skrev:
Hört talas om avfuktare som även kan behövas i krypgrunder mm?

Alla ska ha en, en del har inte någon och andra har 2.

Anna_H skrev:
Det ska väl städas som alla andra utrymmen? Eller är poolrum damm- och smutsfria?
Aha, det är dammet du funderar på. Då antar jag att du väljer bort vardagsrummet också. Där får man dammsuga ofta. TV kan man ju kolla på i köket eller sovrummet. Det optimala huset måste vara det minsta tänkbara om jag tolkar dig rätt.....:)

R
MathiasS skrev:
Det är korkat att ha pool om man inte vill ha en.....skulle gärna ha pool även inne om jag hade 60kvm över.
Hur stor ska den vara då?

MathiasS skrev:
Aha, det är dammet du funderar på. Då antar jag att du väljer bort vardagsrummet också. Där får man dammsuga ofta. TV kan man ju kolla på i köket eller sovrummet. Det optimala huset måste vara det minsta tänkbara om jag tolkar dig rätt.....:)
Nä, jag väljer bort rum med ett begränsat användningsområde. Utrymme kostar och i dagsläget är det inte nånstans att ha poolen jag saknar utan ett musikrum. Skulle jag köpa ett hus med pool så skulle jag genast bygga om det till musikatelje.

Men inte är man korkad om man har det man vill ha?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.