Självklart mätte jag och även dubbelmätte för att kolla så allt var rätt kopplat, speciellt när det som dök upp en blå kabel efter jag först hade bekräftat att noll-stiftet saknades. Var mest som en varning att det kanske inte är så osannorlikt att blå är annat än nolla. I ett fullkopplat sladdställ javisst men du skrev förkopplat

Som en extra hjälp finns det däremot faktsikt ett "P" gjutet i plasten intill varje stift, man får titta noga bara.
Hela kabeln och stickproppen är illgrön för övrigt, är det en indikation på något? utan nolla? miljövänligt?

Annars brukar ju kablar till vitvaror vara svarta, gråa och sånna där tråkiga färger. Skönt med något som sticker ut och vågar ta plats.