Personligen skulle jag inte ta ström från Cigguttaget då det brukar vara klena kablar dit.
Själv har jag stött på en rejäl kopplingsplint med matning från batteriet under instrumentpanelen med det är VAG-bilar jag haft.
Inte så mycket extra jobb att lyfta på mattan och dra fram en kabel.
 
Varför göra sig omaket att dra en kabel ända från motorutrymmet?
TS bil har ju bevisligen CAN-bus och det finns garanterat en säkringscentral i eller omkring bagageutrymmet, där konstant eller via tändningen styrd 12V finns.
 
MultiMan
Senast jag monterade en liknande sats var i somras på en Ford Mondeo Mk4 och där letade jag upp en säkrings/reläcentral i bagageutrymmet med grov matning och det har fungerat utmärkt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.