128 898 läst ·
237 svar
129k läst
237 svar
Köparen kräver STORT skadestånd eller återköp av villa
Det fungerar inte på gnällspikar, de ringer och jagar med bunsenbrännaren och hoppas att man ger med sig. Dolda fel försäkringen, tar med fullmakt all konversation med gnällspiken varvid denna kan stånga sig blodig med dem samtidigt som man själv, lugnt kan luta sig tillbaka i solstolen och dricka sin paraplydrinkL lbgu skrev:
Då antar jag att du inte varit tillräckligt tydlig. Folk är oftast alltför artiga i sådana här lägen vilket ger ett intryck att man är svag och redo att förhandla. Ifall de ringer fast man uttryckligen sagt att man inte vill tala med dem så får man be dem dra åt ......, annars är ett tips att spärra deras nummer, eller bara göra som man gör för att slippa alla dessa telefonförsäljare, svara inte på okända nummer.L LSG skrev:
Det skulle man kunna tro, min svåger påtalade felet för säljaren, en äldre man. Säljaren hade sagt att det inte fanns något mögel i huset. Offerter togs in och de kom överens om att säljaren skulle återbetala 300 000 baserat på offerterna. Alla var nöjda och glada.useless skrev:
Fast frågan är vad en domstol skulle dömt. Att säljaren säger att det inte finns mögel i huset tror jag inte innebär att köparen slipper kravet på att undersöka fastigheten. Med tanke på att i princip alla fastigheter innehåller mögel så betyder nog säljarens påstående att säljaren inte har sett något mögel i huset. Inte som någon garanti att ifall man sågar upp alla väggar/golv i huset så kommer man inte att hitta något mögel.Q qz-mackan skrev:
Precis. Den säljaren var tyvärr överdrivet rädd för de advokater som skrämde honom med hemska papper.L lbgu skrev:Fast frågan är vad en domstol skulle dömt. Att säljaren säger att det inte finns mögel i huset tror jag inte innebär att köparen slipper kravet på att undersöka fastigheten. Med tanke på att i princip alla fastigheter innehåller mögel så betyder nog säljarens påstående att säljaren inte har sett något mögel i huset. Inte som någon garanti att ifall man sågar upp alla väggar/golv i huset så kommer man inte att hitta något mögel.
De tar reda på din privata mail, företagsmail eventuellt Instagram o.s.v de hittar alltid en kanal.L lbgu skrev:Då antar jag att du inte varit tillräckligt tydlig. Folk är oftast alltför artiga i sådana här lägen vilket ger ett intryck att man är svag och redo att förhandla. Ifall de ringer fast man uttryckligen sagt att man inte vill tala med dem så får man be dem dra åt ......, annars är ett tips att spärra deras nummer, eller bara göra som man gör för att slippa alla dessa telefonförsäljare, svara inte på okända nummer.
Det kan de säkert göra, men den överväldigande majoriteten ger sig ifall du är väldigt tydlig med att du inte kommer att betala dem 1 öre och att de får dra det till domstol annars. Visst du kan alltid hitta någon psykopat som förföljer dig, men den risken är ändå väldigt låg och en sådan psykopat kan säkert börja förfölja dig av vilken skruvad anledning som helst. En sådan psykopat lär väl inte heller bry sig om du har tecknat en dolda fel försäkring, om han struntar i allt annat du säger varför skulle han endast ta dessa ord om dolda felförsäkring som sanning.L LSG skrev:
Läs mina inlägg ovan, så gissar jag att det löser sig, om Du förklarar för köparen hur ventilationen av golvet sker när FTX är i drift.
Då finns det troligen inget att diskutera.
Återkommer om inte någon tidigare skribent hoppar in å förklarar. Jag skriver för omständligt.
Men det handlar om just din FTX:s till- och frånluft i detta hus med den typen av golv.
Då finns det troligen inget att diskutera.
Återkommer om inte någon tidigare skribent hoppar in å förklarar. Jag skriver för omständligt.
Men det handlar om just din FTX:s till- och frånluft i detta hus med den typen av golv.
Man kan ju alltid spekulera vad som kunnat hända. Alla var nöjda och glada det är huvudsaken tycker jag.L lbgu skrev:Fast frågan är vad en domstol skulle dömt. Att säljaren säger att det inte finns mögel i huset tror jag inte innebär att köparen slipper kravet på att undersöka fastigheten. Med tanke på att i princip alla fastigheter innehåller mögel så betyder nog säljarens påstående att säljaren inte har sett något mögel i huset. Inte som någon garanti att ifall man sågar upp alla väggar/golv i huset så kommer man inte att hitta något mögel.
Säljaren som byggt huset var nöjd och tjänade ändå många miljoner trots att denne "betalade" tillbaka lite.
Köparens ansvar är stort. I storstadsområden är allt dessutom extra dyrt.
Just idag är det ju inte samma hets så det borde vara skönare att köpa något idag med en iskall bostadsmarknad och få intresserade, å hantverkare skriker efter jobb så nu kan man prisförhandla på ett helt annat sätt än tidigare.
Q qz-mackan skrev:
Fast det exemplet skiljer sig ganska mycket från TS fall. I din svågers fall fanns möglet där vid försäljningen på grund av en felaktig konstruktion. I TS fall är det ett friskt ventilerat golv som blivit dåligt efter köpet på grund av att köparen inte slagit på ventilationen.