Alfredo Alfredo skrev:
Vad försöker ni som envist upprepar samma argument att uppnå?
Att tjata hål i huvudet på dom!

;)

• Haha
  • Älska
karlmb och 3 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Syftade mest på när dom är ute på stan alla har ju nyllet i mobilen så det verkar funka för dem med mobilnätet när dom är på språng.
Jo, man brukar inte släpa en fiber efter sig när man rör på sig. Det är bara ryska drönare (och numera även Ukrainska drönare) som gör så...

• Haha
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jo, man brukar inte släpa en fiber efter sig när man rör på sig. Det är bara ryska drönare (och numera även Ukrainska drönare) som gör så...
Poängen var att det verkar fungera utmärkt för vad dom nu utför från sina mobiler.

A A-Man_08 skrev:
Poängen var att det verkar fungera utmärkt för vad dom nu utför från sina mobiler.
Det verkar fungera utmärkt för det man gör när man är ute på stan......korrekt.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Det här som ett mynt det är bara vända sida beoende på hur man vill se det.
Man får acceptera att det fungerar utmärkt för vissa i deras mått sett.

Redigerat:
A A-Man_08 skrev:
Nja ... det är lite skillnad på hur man använder internet på mobilen på stan och hur man använder internet hemma. Spelas det vissa typer av onlinespel så är latensen extremt viktigt. Då är det fiber som gäller.
Dessa spel som kräver detta spelas INTE på mobilen då man är på stan.
De spelas troligen inte öht på nån mobil även om man skulle kunna pga just hur viktigt det är med latens
Det de möjligen kan göra är att gå in i spelet för att chatta, förbereda och fippla runt med övriga saker inte att spela matcher.

Jmfr bilar och dragrace.
Bara för att du har en bil så betyder det inte att du kan köra dragrace och ha nån chans att vinna riktiga tävligar

• Gilla
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Nja ... det är lite skillnad på hur man använder internet på mobilen på stan och hur man använder internet hemma. Spelas det vissa typer av onlinespel så är latensen extremt viktigt. Då är det fiber som gäller.
De spelas troligen inte öht på nån mobil även om man skulle kunna pga just hur viktigt det är med latens
Det de möjligen kan göra är att gå in i spelet för att chatta, förbereda och fippla runt med övriga saker inte att spela matcher.

Jmfr bilar och dragrace.
Bara för att du har en bil så betyder det inte att du kan köra dragrace och ha nån chans att vinna riktiga tävligar
Det spelas inte på någon mobil?
Välkommen hit och åk tunnelbana i Stockholm så ska du få se. 😄

A A-Man_08 skrev:
Det spelas inte på någon mobil?
Välkommen hit och åk tunnelbana i Stockholm så ska du få se. 😄
Jo visst spelas det på mobiler, det var inte det jag skrev.
Jag skrev att vissa typer av onlinespel kräver låg latens och att dessa inte spelas via mobiler.
Att det finns andra spel som spelas hej friskt hela tiden på mobiler hör inte hit.

Det är som att jämföra en dragster mot en Fiat Punto .... båda har fyra hjul och kan användas för förflytta rumpan en viss bit .... men där ungefär uppgör likheterna.
Samma sak mellan onlinespel som kräver låg latens och mobilspel

• Gilla
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Ja, men tråden handlar om abonnemang hemma på fiber vs 5G.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:

Jmfr bilar och dragrace.
Jag spelar CoD på Xboxen varje dag och är alltid ”top scorer”, 4G+ uppkoppling. Har spelat CoD sen 2007. Både i pubs och liga matcher. Både med fiber och idag med 4G. Sällan, det har varit några problem. Nu är jag visserligen själv som spelar i våran familj och skulle vi vara 2 eller fler så blir det nog problem med 4G uppkopplingen. Idag är det dock inga problem att lira samtidigt som det streamas hejvilt av de andra familjemedlemmarna.

pacman42 pacman42 skrev:
Ja, men tråden handlar om abonnemang hemma på fiber vs 5G.
Nej läs trådstarten. Det handlade om TS skulle klara sig med ett mobilt bredband eller om han måste satsa på fiber.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
E elmont skrev:
Nej läs trådstarten. Det handlade om TS skulle klara sig med ett mobilt bredband eller om han måste satsa på fiber.
Ja, det var väl det pacman sa???

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Jag spelar CoD på Xboxen varje dag och är alltid ”top scorer”, 4G+ uppkoppling. Har spelat CoD sen 2007. Både i pubs och liga matcher. Både med fiber och idag med 4G. Sällan, det har varit några problem. Nu är jag visserligen själv som spelar i våran familj och skulle vi vara 2 eller fler så blir det nog problem med 4G uppkopplingen. Idag är det dock inga problem att lira samtidigt som det streamas hejvilt av de andra familjemedlemmarna.
Jo, men Xbox straffade väl ut dig ur den diskussionen? Eller spelar du med mus/tangenbord kopplad till Xboxen?

Alla ”seriösa” spelar dessa spel på dator. De gånger man försökt blanda spelar på konsol och dator så har det alltid slutat i tårar. Och med brakförlust för konsol-spelarna.

Det är inte för inte som det är ”gamers” som är de som bär upp den stationära PC-marknaden idag.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Jo, men Xbox straffade väl ut dig ur den diskussionen? Eller spelar du med mus/tangenbord kopplad till Xboxen?

Alla ”seriösa” spelar dessa spel på dator. De gånger man försökt blanda spelar på konsol och dator så har det alltid slutat i tårar. Och med brakförlust för konsol-spelarna.

Det är inte för inte som det är ”gamers” som är de som bär upp den stationära PC-marknaden idag.
😁 Det är crossplay idag och har varit så de senaste spelen. Man använder inte ens MoT i de globala turneringarna längre. Folk har blivit för duktiga med kontrollen och sällan man har ett övertag i dag med MoT.

G Ganescha skrev:
😁 Det är crossplay idag och har varit så de senaste spelen. Man använder inte ens MoT i de globala turneringarna längre. Folk har blivit för duktiga med kontrollen och sällan man har ett övertag i dag med MoT.
Ja, OK, jag har inte spelat dylika spel någotsånär ”på riktigt” sedan Quake var nytt *)… ;) Och jag orkar inte kolla med min son, så jag får låta det stå oemotsagt.

*) Spelade faktiskt igenom det och Doom igen för några månader sedan, och det håller fortfarande. ;) Men single-player då.

• Älska
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.