125 651 läst ·
1 757 svar
126k läst
1,8k svar
Köpa villa i Sollentuna utan fiber - går det att leva med 5G år 2025?
Är det inte så här - för att köra teams och mail så räcker en ganska låg bandbredd och ping behöver inte fara på counterstrike nivå. Så det vore nästan konstigt om mobilt bredband i en tätbefolkad men inte överbefolkad del av sverige INTE skulle funka? Då vore ju 5-g meningslöst?
Intressant detta med olika telefoner. Jag har tidigare varit lite anti-apple (trots att min första dator var en AppleII och jag alltid lite hat-älskat Maccar, från MacPlus (min mamma körde det)) men nu kör jag iPhone och Macbook. Batteritid, mottagning osv känns mycket bättre. Jag har bara wifi på en av platserna hemma där jag ofta sitter och jobbar (och vårt hus är från 1909 med massiva träväggar och kalkputs, inkl en murstock som delar upp sig och är meter met tegel rätt genom centrum på huset. Min macbook har superbra mottagning. Min jobb HP är rätt kass. Gällande 5-g har jag inte mätt hur det ser ut, men det skulle inte förvåna om olika chip och olika SW kan göra en otrolig skillnad i mottagnign och batteritid?
Jag har några gamla iPhone utan SIM som ligger här och där för att hjäpa till och positionera kattens airtag och batteriet på dem räcker oftast en vecka.
Intressant detta med olika telefoner. Jag har tidigare varit lite anti-apple (trots att min första dator var en AppleII och jag alltid lite hat-älskat Maccar, från MacPlus (min mamma körde det)) men nu kör jag iPhone och Macbook. Batteritid, mottagning osv känns mycket bättre. Jag har bara wifi på en av platserna hemma där jag ofta sitter och jobbar (och vårt hus är från 1909 med massiva träväggar och kalkputs, inkl en murstock som delar upp sig och är meter met tegel rätt genom centrum på huset. Min macbook har superbra mottagning. Min jobb HP är rätt kass. Gällande 5-g har jag inte mätt hur det ser ut, men det skulle inte förvåna om olika chip och olika SW kan göra en otrolig skillnad i mottagnign och batteritid?
Jag har några gamla iPhone utan SIM som ligger här och där för att hjäpa till och positionera kattens airtag och batteriet på dem räcker oftast en vecka.
För mobilnätet så drar iPhones ofta rätt mycket mer batteri än motsvarande Android. Med tanke på att det ofta är samma chipset (ungefär) så är det rätt intressant.J JohanLun skrev:Är det inte så här - för att köra teams och mail så räcker en ganska låg bandbredd och ping behöver inte fara på counterstrike nivå. Så det vore nästan konstigt om mobilt bredband i en tätbefolkad men inte överbefolkad del av sverige INTE skulle funka? Då vore ju 5-g meningslöst?
Min Android telefon klarar sig nog två veckor utan mobilnätet, men jag planerar inte att testa. Min förra klarade sig 10 dagar utan SIM, men den kastade jag ut när den med Som ibland inte klarade en dag ens (pga att jag kör Android Auto till och från jobbet för att övervaka köerna).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden