125 478 läst ·
1 757 svar
125k läst
1,8k svar
Köpa villa i Sollentuna utan fiber - går det att leva med 5G år 2025?
Fast om bolaget gör bedömningen att det är lönsamt att ansluta mig med tanke på ökade förväntade intäkter i framtiden så kan det ju lika gärna bli så att deras förbättrade ekonomi innebär att alla andra får bättre erbjudanden i framtiden.K karlmb skrev:
Att folk inte gillar att grannarna kan ansluta sig till halva priset efter några år är väl rätt naturligt. Men de borde vara minst lika sura på sig själva som gick på säljsnacket att det skulle bli dubbelt så dyrt att efteransluta. Av döma av min omgivning var det en uppgift som i princip alla svalde med hull och hår. Själv blev jag närmast idiotförklarad av en del eftersom jag inte fattade hur dyrt det skulle bli sen. Ibland är det lätt att vara säljare när kunderna fullständigt saknar kritiskt tänkande.
Fast även om du betalar in din skuld så att säga, så hade du ju gjort det fortare ifall du betalat fullt pris. Och då hade priserna på tjänster till alla kunnat sänkas fortare.L lbgu skrev:Fast om bolaget gör bedömningen att det är lönsamt att ansluta mig med tanke på ökade förväntade intäkter i framtiden så kan det ju lika gärna bli så att deras förbättrade ekonomi innebär att alla andra får bättre erbjudanden i framtiden.
Att folk inte gillar att grannarna kan ansluta sig till halva priset efter några år är väl rätt naturligt. Men de borde vara minst lika sura på sig själva som gick på säljsnacket att det skulle bli dubbelt så dyrt att efteransluta. Av döma av min omgivning var det en uppgift som i princip alla svalde med hull och hår. Själv blev jag närmast idiotförklarad av en del eftersom jag inte fattade hur dyrt det skulle bli sen. Ibland är det lätt att vara säljare när kunderna fullständigt saknar kritiskt tänkande.
Om man jämför med elanslutning tex så tror jag få hade gillat att nyinflyttade kunde de få sin anslutning till under halva priset efter några år i ett område samtidigt som elnätsbolaget kraftigt höjer sin fasta o rörliga avgifter som sker idag.
Varför är det så speciellt med fiber?K karlmb skrev:Fast även om du betalar in din skuld så att säga, så hade du ju gjort det fortare ifall du betalat fullt pris. Och då hade priserna på tjänster till alla kunnat sänkas fortare.
Om man jämför med elanslutning tex så tror jag få hade gillat att nyinflyttade kunde de få sin anslutning till under halva priset efter några år i ett område samtidigt som elnätsbolaget kraftigt höjer sin fasta o rörliga avgifter som sker idag.
Eller blir du lika sur på andra bolag som kommer med bättre erbjudanden än vad tidigare kunder fått.
Om du köper en tidningsprenumeration för säg 1000:- och bolaget nästa vecka säljer samma prenumeration för 500:- tycker du då att de som nappar på det erbjudandet åker snålskjuts på dig?
Känns mest som avundsjuka.
Därför att det inte är fråga om någon simpel prenumeration. Det är en investering i infrastruktur, och jag är trött på folk som tycker de är smarta och ska glida in senare när allt jobb är gjort och risken är noll.L lbgu skrev:Varför är det så speciellt med fiber?
Eller blir du lika sur på andra bolag som kommer med bättre erbjudanden än vad tidigare kunder fått.
Om du köper en tidningsprenumeration för säg 1000:- och bolaget nästa vecka säljer samma prenumeration för 500:- tycker du då att de som nappar på det erbjudandet åker snålskjuts på dig?
Känns mest som avundsjuka.
Beställde fiber i december när Telia hade en kampanj. Komplett inkl router, grävning på min tomt inkl grovåterställning mm. Dom kom idag o grävde. Kostnad 4995:-
Kollade för ett år sedan, då skulle det kosta över 20.000:-
Kollade för ett år sedan, då skulle det kosta över 20.000:-
Telia har marginaler att ta av. Du får betala in det i slutändan. och mer därtill.K Klacken skrev:
Bor i Sollentuna, båda jobbar hemifrån och vi kollar Netflix osv med 5G. Funkar hur bra som helst.
Du kan ju göra likadant om det får dig att känna dig ”smart”.K karlmb skrev:
Själv köpte jag när det rullades ut till alla, och jag har inte brytt mig ett dugg om vilka erbjudanden som gått ut till andra senare. Jag gjorde min deal där och då och är nöjd med det.