Samma här, nu börjar vi ligga på konstanta nivåer runt 10-15Mbits/s nedåt i fritidshuset och TVn har inte ett hack/frysning på kvällen, dvs det påverkas av nyttjande av mobilnätet i området.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
nikasp
Inomhus (mäter jag alltid) får jag såhär nu kl 12 på en söndag. Visst kan det svänga något men är allltid, just när jag råkar mäta, runt 300 till 400+ Mbit/s.

• Hastighetstestresultat visar nedladdning 386,59 Mbit/s, uppladdning 15,16 Mbit/s och svarstid 19,59 ms, med uppmaning att mäta igen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nikasp nikasp skrev:
Inomhus (mäter jag alltid) får jag såhär nu kl 12 på en söndag. Visst kan det svänga något men är allltid, just när jag råkar mäta, runt 300 till 400+ Mbit/s.
Du möter ju över WiFi till din router, så vart du mäter ifrån spelar ju ingen större roll.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Det kanske tom går ännu snabbare via kabel till din router, men det där är ett ok resultat.

pacman42 pacman42 skrev:
Du möter ju över WiFi till din router, så vart du mäter ifrån spelar ju ingen större roll.
Han kanske mäter direkt med sin mobil i nätet..

K karlmb skrev:
Då visar den inte wifi symbol som på bilden.

• Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Då visar den inte wifi symbol som på bilden.
Nä ok.

nikasp
K karlmb skrev:
Nä, tänkte att det intressanta är vad jag får via den stationära 5G-routern inne i huset en annan dag och tid bara.

nikasp nikasp skrev:
Nä, tänkte att det intressanta är vad jag får via den stationära 5G-routern inne i huset en annan dag och tid bara.
Hur funkar det nu?

nikasp
A A-Man_08 skrev:
Hur funkar det nu?
På kontoret idag, men sambon jobbar hemifrån idag. Kör nog 80% hemifrån och jag kommer att jobba minst en månad 100% senare pga kontorsflytt.

Edit:
Sambon testade nyss kl 13:40 tisdag 2/9.

Skärmdump från Bredbandskollen visar internetuppkopplingshastighet: nedladdning 340,28 Mbit/s, uppladdning 18,30 Mbit/s.
Skapa konto

Redigerat:
nikasp
Det fortsätter fungera utan anmärkning. Jobbat hemma halva dagen pga smygande förkylning och sambon har suttit nästan i non-stop-möten från 08-18. Gjorde några mätningar samtidigt som barnen kollar på TV och surfar.

• Skärmdump av fyra internet-hastighetsmätningar tagna 5 september 2025 mellan 18:22-18:24. Nedladdning: 378,23 till 457,78 Mbit/s, uppladdning: 15,53 till 17,32 Mbit/s.
    Skapa konto
nikasp nikasp skrev:
Det fortsätter fungera utan anmärkning. Jobbat hemma halva dagen pga smygande förkylning och sambon har suttit nästan i non-stop-möten från 08-18. Gjorde några mätningar samtidigt som barnen kollar på TV och surfar.
Nej det gör det ju inte ens enligt dina egna siffror. Du har inte ens 20 MBps i upplänk...

• Gilla
  • Älska
hapazard och 5 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Visst är det lite knepigt att vi som har trådlöst och inte upplever att det någonsin varit nått problem har fel. Hos mig fungerar det även utmärkt att ta med i husbilen och ha både tv och data på resorna.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Nej det gör det ju inte ens enligt dina egna siffror. Du har inte ens 20 MBps i upplänk...
Men det har han ju haft på övriga tester och också.
Vad är anmärkningen i hans fall?

A A-Man_08 skrev:
Men det har han ju haft på övriga tester och också.
Vad är anmärkningen i hans fall?
Att det är alldeles för dålig upplänk. Jag skulle inte kalla det internetanslutning med så dåliga siffror.

• Gilla
  • Älska
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.