125 494 läst ·
1 757 svar
125k läst
1,8k svar
Köpa villa i Sollentuna utan fiber - går det att leva med 5G år 2025?
Jo det där om naturlagar och datahastigheter har vi hört sedan jag skaffade min fösta dator på 1980 talet. Det har visat sig att det inte riktigt blev som folk tänkt.
Ungefär som chefen för patentverket i USA sa någon gång vid sekelskiftet, "nu är allt som går att uppfinna redan uppfunnit so nu kan vi avveckla patentverket", kanske inte exakt dom orden men den andemeningen.
Ungefär som chefen för patentverket i USA sa någon gång vid sekelskiftet, "nu är allt som går att uppfinna redan uppfunnit so nu kan vi avveckla patentverket", kanske inte exakt dom orden men den andemeningen.
Visst, allt utvecklas...E elmont skrev:Jo det där om naturlagar och datahastigheter har vi hört sedan jag skaffade min fösta dator på 1980 talet. Det har visat sig att det inte riktigt blev som folk tänkt.
Det har man ju ältat länge, minns när folk satt med 3G som enda uppkoppling, det skulle bli trångt med 4g, inte snabbare osv osv.E elmont skrev:Jo det där om naturlagar och datahastigheter har vi hört sedan jag skaffade min fösta dator på 1980 talet. Det har visat sig att det inte riktigt blev som folk tänkt.
Men se hur det fungerar idag.
Det är ju bara använda det man vill och lägga energi på något annat ta en öl eller nåt.
Vad som händer om 2 eller 100år ...
Nej det var det bara tokstollar som sa. Det var knappast en uppfattning som delades av de som förstod något.A A-Man_08 skrev:
De som förstår något blir inte överraskade av att det fortfarande går lite fortare då och då, det är baserat på kända tekniker och inget överraskande.
Självklart har inte alla samma uppfattning, precis som idag.MathiasS skrev: