E elmont skrev:
Tror du att mobilt internet har nått vägs ände?
Det vi som har lite koll försöker förklara är att det inte är moores lag som gäller här utan naturlagar för spectrum och bandbredd.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det vi som har lite koll försöker förklara är att det inte är moores lag som gäller här utan naturlagar för spectrum och bandbredd.
Snyggt att vara besserwisser och samtidigt stava fel på spektrum.

• Haha
nikasp och 1 till
  • Laddar…
T Timmertorsten skrev:
Man får bara som mest 4G fart trots 5G överallt
Det kan man ju säga, men det är ungefär 1500Mbps så det är ju inte farten som är problemet.

jonmo jonmo skrev:
Snyggt att vara besserwisser och samtidigt stava fel på spektrum.
Jag bjöd dig på den.

• Gilla
goerana
  • Laddar…
Jo det där om naturlagar och datahastigheter har vi hört sedan jag skaffade min fösta dator på 1980 talet. Det har visat sig att det inte riktigt blev som folk tänkt.
Ungefär som chefen för patentverket i USA sa någon gång vid sekelskiftet, "nu är allt som går att uppfinna redan uppfunnit so nu kan vi avveckla patentverket", kanske inte exakt dom orden men den andemeningen.

• Haha
fnord och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Jo det där om naturlagar och datahastigheter har vi hört sedan jag skaffade min fösta dator på 1980 talet. Det har visat sig att det inte riktigt blev som folk tänkt.
Det beter sig fortfarande precis som folk tänkt faktiskt.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Ungefär som chefen för patentverket i USA sa någon gång vid sekelskiftet, "nu är allt som går att uppfinna redan uppfunnit so nu kan vi avveckla patentverket", kanske inte exakt dom orden men den andemeningen.
Visst, allt utvecklas...

K karlmb skrev:
Om du inte vill förstå så kan vi inte hjälpa dig.
Bara lägg av. Men jag lovar dig att återkomma hit när mitt mobila bredband inte är tillfredställande nog för oss, troligtvis har du eller t om jag gått ur tiden innan dess.

G Ganescha skrev:
Bara lägg av. Men jag lovar dig att återkomma hit när mitt mobila bredband inte är tillfredställande nog för oss, troligtvis har du eller t om jag gått ur tiden innan dess.
Gör så!

E elmont skrev:
Det har man ju ältat länge, minns när folk satt med 3G som enda uppkoppling, det skulle bli trångt med 4g, inte snabbare osv osv.
Men se hur det fungerar idag.

Det är ju bara använda det man vill och lägga energi på något annat ta en öl eller nåt.
Vad som händer om 2 eller 100år ...

• Haha
karlmb
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
det skulle bli trångt med 4g, inte snabbare osv osv.
Nej det var det bara tokstollar som sa. Det var knappast en uppfattning som delades av de som förstod något.

De som förstår något blir inte överraskade av att det fortfarande går lite fortare då och då, det är baserat på kända tekniker och inget överraskande.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nej det var det bara tokstollar som sa. Det var knappast en uppfattning som delades av de som förstod något.

De som förstår något blir inte överraskade av att det fortfarande går lite fortare då och då, det är baserat på kända tekniker och inget överraskande.
Självklart har inte alla samma uppfattning, precis som idag.

A A-Man_08 skrev:
Självklart har inte alla samma uppfattning, precis som idag.
Det är inget man behöver ha åsikter om, vi pratar om fakta som inte ändrat sig de senaste 50 åren. Det är bara det att de flesta inte förstår varför du kan surfa snabbare nu än med 3G….

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
nikasp
A AndersS skrev:
Även här är det individuellt, jag reflekterar inte över 40kr prisskillnad i månaden.
Det är såklart inte 40 kr jag stör mig på men jag får alltså 100/10 för ett dyrare pris på landet, från samma ISP som jag köper 100/100 för i stan.

MathiasS MathiasS skrev:
Det är inget man behöver ha åsikter om, vi pratar om fakta som inte ändrat sig de senaste 50 åren. Det är bara det att de flesta inte förstår varför du kan surfa snabbare nu än med 3G….
Eller varför det gick att förutse.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.