125 478 läst ·
1 757 svar
125k läst
1,8k svar
Köpa villa i Sollentuna utan fiber - går det att leva med 5G år 2025?
Men det gör han. Vill hela tiden få bekräftat att han gjort rätt. Tur i hans fall att fiber "finns i gatan " dom mäcklarna brukar säga...A A-Man_08 skrev:
Byggveteran
· 2 746 inlägg
Sen är det ju andra som dissar hans val och talar om att bara vänta så får du se hur dåligt det är.K karlmb skrev:
Han kommer få avbrott, det kommer hacka, när fibern ligger nere så kommer alla gå över och då blir det som sirap, det går inte att jobba utan fiber för då retar man sig på fördröjningar osv.
Ham lovade då att återkomma då och då för att tala om hur det fungerade och bevisligen duger det till deras behov precis som till mig.
Fick precis erbjudande om efter anslutning för 9000 kr inklusive komplett installation då det från början kostade det 3 dubbla.
Fortfarande inte jättesugen för min del då det blir dyrare utan större förbättring för mitt behov
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det erbjudandet hade jag tagit alla ggr.A Argastesnickaren skrev:Sen är det ju andra som dissar hans val och talar om att bara vänta så får du se hur dåligt det är.
Han kommer få avbrott, det kommer hacka, när fibern ligger nere så kommer alla gå över och då blir det som sirap, det går inte att jobba utan fiber för då retar man sig på fördröjningar osv.
Ham lovade då att återkomma då och då för att tala om hur det fungerade och bevisligen duger det till deras behov precis som till mig.
Fick precis erbjudande om efter anslutning för 9000 kr inklusive komplett installation då det från början kostade det 3 dubbla.
Fortfarande inte jättesugen för min del då det blir dyrare utan större förbättring för mitt behov[bild](har fiber på jobbet så har att jämföra med)
Men alltså.... har du ingen internet hemma när alla är på annat ställe?M MrDizzy skrev:Visst är det så.
Men förutom det rent tekniska så har man ju oftast att ta hänsyn till privatekonomin.
Behöver man tex som jag 5G obegränsat för att ofta kunna sitta och jobba på tåg, 5G "räcker" utan större problem hemma (inkl jobb hemifrån) plus att man har två barn som behöver mobil abonnemang med så är inte fiber ekonomist motiverbart. Detta då det blir en direkt extra kostnad som inte kan ersätta något.
Visst bättre och stabilare uppkoppling hemma, men mer pengar som ska ut varje månad.
/M
500 per månad för fiber?M MrDizzy skrev:
Jag ligger på 319kr/mån för 100/100 med Bahnhof. Och 100/100 på fiber är ju sjukt mycket bättre än 1500/88 på 5G som jag får på jobbet.
Kollade precis innan jag postade vad 100/100 skulle kosta här där jag bor (förutom 30tusen i efteranslutningsavgift + grävning). Så i mitt område är det dyrt med fiber. Varför har jag ingen aning om.pacman42 skrev: