A A-Man_08 skrev:
Jag tror nog man är rätt safe i Sollentuna än kanske i en mindre stad där det redan fungerar dåligt.
Jag hade i ts fall inte gått runt och oroat mig vad som händer om 1-2 år.
Men det gör han. Vill hela tiden få bekräftat att han gjort rätt. Tur i hans fall att fiber "finns i gatan " dom mäcklarna brukar säga...

pacman42 pacman42 skrev:
Jag har haft detta problem med köpta kvalitetskablar också. En billig Kina-kabel fungerade dock bättre...

Mer tur/otur skulle jag säga.
Måste vara guldpläterat.
Finns inga genvägar till den perfekta uppkopplingen....

kisumisu kisumisu skrev:
Dock det söligaste alternativet till internet, men det duger bra till Whatsapp, Swish och sådana saker! Annars har man ju wifi stortsett överallt.
Menar du att du använder gratis-WiFi på t ex ICA eller via grannarna istället för mobildata eller fast anslutning hemma?

• Haha
karlmb
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Men det gör han. Vill hela tiden få bekräftat att han gjort rätt. Tur i hans fall att fiber "finns i gatan " dom mäcklarna brukar säga...
Vad menar du med beräftat?

A A-Man_08 skrev:
Vad menar du med beräftat?
Han upprepar ständigt hur bra hans val var.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det väl hans bedömning efter utvärdering av tjänsten som avser hans fråga.....skulle jag tippa på.

K karlmb skrev:
Sen är det ju andra som dissar hans val och talar om att bara vänta så får du se hur dåligt det är.
Han kommer få avbrott, det kommer hacka, när fibern ligger nere så kommer alla gå över och då blir det som sirap, det går inte att jobba utan fiber för då retar man sig på fördröjningar osv.
Ham lovade då att återkomma då och då för att tala om hur det fungerade och bevisligen duger det till deras behov precis som till mig.
Fick precis erbjudande om efter anslutning för 9000 kr inklusive komplett installation då det från början kostade det 3 dubbla.
Fortfarande inte jättesugen för min del då det blir dyrare utan större förbättring för mitt behov Erbjudande om fiberinstallation för 9000 kr med kontaktinformation och QR-kod för beställning; signerat av Rosita Elfving Larsson.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(har fiber på jobbet så har att jämföra med)

A Argastesnickaren skrev:
Sen är det ju andra som dissar hans val och talar om att bara vänta så får du se hur dåligt det är.
Han kommer få avbrott, det kommer hacka, när fibern ligger nere så kommer alla gå över och då blir det som sirap, det går inte att jobba utan fiber för då retar man sig på fördröjningar osv.
Ham lovade då att återkomma då och då för att tala om hur det fungerade och bevisligen duger det till deras behov precis som till mig.
Fick precis erbjudande om efter anslutning för 9000 kr inklusive komplett installation då det från början kostade det 3 dubbla.
Fortfarande inte jättesugen för min del då det blir dyrare utan större förbättring för mitt behov[bild](har fiber på jobbet så har att jämföra med)
Det erbjudandet hade jag tagit alla ggr.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Visst är det så.
Men förutom det rent tekniska så har man ju oftast att ta hänsyn till privatekonomin.
Behöver man tex som jag 5G obegränsat för att ofta kunna sitta och jobba på tåg, 5G "räcker" utan större problem hemma (inkl jobb hemifrån) plus att man har två barn som behöver mobil abonnemang med så är inte fiber ekonomist motiverbart. Detta då det blir en direkt extra kostnad som inte kan ersätta något.
Visst bättre och stabilare uppkoppling hemma, men mer pengar som ska ut varje månad.
Men alltså.... har du ingen internet hemma när alla är på annat ställe?

/M

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
M Marcus-AA skrev:
Men alltså.... har du ingen internet hemma när alla är på annat ställe?

/M
iofs men extra simkortet till routren kostar en 200ing / månad och fiber minst 500/månad.
så mao 300 mer och för min del just nu ingen större förbättring. Inte värt det.

M MrDizzy skrev:
iofs men extra simkortet till routren kostar en 200ing / månad och fiber minst 500/månad.
så mao 300 mer och för min del just nu ingen större förbättring. Inte värt det.
500 per månad för fiber?

Jag ligger på 319kr/mån för 100/100 med Bahnhof. Och 100/100 på fiber är ju sjukt mycket bättre än 1500/88 på 5G som jag får på jobbet.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
500 per månad för fiber?

Jag ligger på 319kr/mån för 100/100 med Bahnhof. Och 100/100 på fiber är ju sjukt mycket bättre än 1500/88 på 5G som jag får på jobbet.
Kollade precis innan jag postade vad 100/100 skulle kosta här där jag bor (förutom 30tusen i efteranslutningsavgift + grävning). Så i mitt område är det dyrt med fiber. Varför har jag ingen aning om.

• Gilla
Rich_ard
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
500 per månad för fiber?

Titta på tex telias sida
150 150 ligger på 379 ordinare 599kr.
Ska man 1gbs så är ordinarie pris 899kr.

A A-Man_08 skrev:
Titta på tex telias sida
150 150 ligger på 379 ordinare 599kr.
Ska man 1gbs så är ordinarie pris 899kr.
Telia är sjukt dyra på ordinarie pris.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Telia är sjukt dyra på ordinarie pris.
Håller med, ska man betala listpriser drar det iväg, men det går ju påverka.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.