Jag tycker det är hemskt nog att man ens kan bli av med halva huset man själv köpt, så blir nog singel ett tag till.
Då har ju iaf politikerna misslyckats med att motverka bostadsbristen..
De flesta kanske rycker på axlarna om de förlorar halva huset vad vet jag!

Du ska ju göra dina egna val.

Verkar jobbigt att bo ihop och ha skräck för vad som kan hända med ditt hus. Om man tänker "mitt, mitt, mitt" så finns kanske ingen bra grogrund för ett samboliv...

Om du täljer ihop ett hus så har du ju personligen motverkat bostadsbristen, vad mer kan man begära av en medborgare :)

Ja det är jobbigt! Allt tack vare sambolagen.. ;)
Skämt åsido, har haft tre längre relationer, vet inte om jag hade litat ens på någon av dom att köpa hus ihop och med facit i efterhand, det sprack ju!
Möjligen om jag hittar en praktisk tjej och vi bygger ett hus ihop att hon är värd halva, men jag har då inte stött på några praktiska tjejer.
Kanske är på detta forum man ska ragga? :)
Å andra sidan kan jag förstå att det skulle kunna kännas taskigt för en tjej som flyttar ihop med mig, om jag äger hela huset, hon kanske också vill göra en "investering". Men då får hon väl i så fall betala halva marknadspriset den aktuella dagen, och skulle det sedan spricka, får jag köpa ut henne till halva aktuella marknadspriset då.
Då tjänar hon det jag förlorar, men känns rättvist.
Förmodligen vill jag bo kvar hellre än vad hon vill, kan man reglera vem som har förtur att köpa ut den andra parten, eller kan man bli tvungen att sälja hela huset till "högstbjudande" vid en separation?
Lite taskigt läge om man känner att man bor i "drömhuset" och dessutom ägt det från början..

Patriklarsson. Jag har haft 3 längre förhållande, precis som du. Haft 3 hus med 2 av dem och kan ju säga att bara för man är kille är man inte praktisk. .. ;-) Jag har gjort de flesta renoveringar, sånär som badrum och tak (har höjdskräck). Det de gjort, har jag fått göra om. Jag har inga planer på att någon annan än jag ska renovera mitt hus, jag gör det mesta själv. Vissa saker vågar jag mej nog inte på så som nybyggnation av garage. Men slår nån kunnig upp stommen kan jag slå på panel och isolera själv. Har lärt mej att själv är bäste dräng.... ;-)

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
OT: Jag sa inte att tjejer är mindre praktiska (vilket jag iofs tror ;) utan att jag inte hittat ngn! :)
Det är bara bra om man är bra på olika saker, jag gillar att bygga, inredning är inte min grej men man har väl nån slags smak.
De brudar man hittar på krogen verkar inte intresserade av att snickra o med tanke på att jag varit ute en gång senaste halvåret tror jag så är det nog rätt kört.
Jag önskar dig lycka till med killen, hus o garage. Fjärde ggn gillt! ;)
Han verkar gilla garage med o det är ju viktigare än hus! :)

Nej krogen är nog inte rätt ställe för att hitta en praktisk tjej... ;-)
Och ja, garaget är viktigare än huset, även för mej. ;-)

Krogen är väl inte direkt bästa stället att hitta någon överhuvudtaget...? :cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.