AXS
Har möjlighet att köpa ett arrende på Ornö billigt. Någon som har erfarenhet av sommarstuga där?

Ligger nära vattnet och huset är äldre men i bra skick.

Är det bökigt med färjan? Är det sektlikt eller som vilket sommarstugeområde som helst? 😄

Tänkt vara där några veckor på sommaren och lite helger vår/höst.

Har en knapp timme dörr till dörr så smidigt om jag tajmar båten.
 
Jepp och färjan går från Dalarö Vid den här tiden på året, så är det inte så mycket trafik, men sommartid så bör du beställa plats, kan vara knepigt fredagar med plats ut och hem. Sen dom stora helgerna, kan det vara kö ända upp till kyrkan och smalt är det. Så det gäller att vara ute i tid med beställningen. Att bara åka och ställa sig i kö, utan beställning sommartid är nog det sämsta du kan göra.
Ring och fråga lite om hur lång tid före som du kan beställa överfart. Och framför allt, var i god tid på plats.
I övrigt så är det vissa områden som är smockfulla med stugor, men ön är stor och vart du är på väg framgår inte. Ett arrende, då är det nog längre in på ön.
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
AXS
J jonaserik skrev:
Jepp och färjan går från Dalarö Vid den här tiden på året, så är det inte så mycket trafik, men sommartid så bör du beställa plats, kan vara knepigt fredagar med plats ut och hem. Sen dom stora helgerna, kan det vara kö ända upp till kyrkan och smalt är det. Så det gäller att vara ute i tid med beställningen. Att bara åka och ställa sig i kö, utan beställning sommartid är nog det sämsta du kan göra.
Ring och fråga lite om hur lång tid före som du kan beställa överfart. Och framför allt, var i god tid på plats.
I övrigt så är det vissa områden som är smockfulla med stugor, men ön är stor och vart du är på väg framgår inte. Ett arrende, då är det nog längre in på ön.
Tack för bra svar!

Det ligger vid Kyrkviken, nära kyrkan. Nära till vattnet.

Bra input med båten, känns inte som att det går att vara så extremt spontan då. Bilen skulle ju kunna parkeras på andra sidan och sen ta Vaxholmsbåten över, men bökigt.

Eller skaffa en snäppet större båt och ta den över. Men det känns inte så kul när det regnar och blåser även om det är juli.

Tål att funderas på.
 
AXS
Nu har jag fått ett antal för arrendet och pris för husen. Ser väldigt rimligt ut.

Någon som har koll på byggplaner? Hört en hel del om det ska byggas men inte sett något nytt om exakt var.

Sjukt bra pris för en stuga 1h från hemma i Stockholm, men båten avskräcker lite. Gäller att det inte blir kö påvägen ut...
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.