Tomture61
M MartinP666 skrev:
Ja, det låter nästan för bra för att vara sant. Tills man ser hur de fungerar i verkligheten...
Allt beror till 99% av personen som handhar respektive modell.
Inget annat påhitt.
Bägge har kamera och satellitnavigering.

• Haha
MartinP666
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Så en Husqvarna Automower 405VE NERA för 27.900:- (900 kvm)
Eller en med Trippelkamera med AI-vision + NetRTK
Yuka mini 2 800 för 10.339:- (800 kvm)
Håll du dig till Xi Jinping, så håller jag mig till HQ
Den funkar alldeles utmärkt, även edgecut. Har inget speciellt att klaga på.
Du är nöjd och jag är nöjd

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Tomture61
M MartinP666 skrev:
Ja, det låter nästan för bra för att vara sant. Tills man ser hur de fungerar i verkligheten...
Har man tummen på fel ställe så ......
Eller det kanske är ngn aktivitet på ett specifikt ställe .....

Har man tummen på fel ställe så ......
Eller det kanske är ngn aktivitet på ett specifikt ställe .....
Konstigt att tummen på fel ställe inte drabbar Husqvarna-klipparna 🤔

• Älska
pacman42
  • Laddar…
M MartinP666 skrev:
Jag håller med dig. Luban är fantastisk till dess den inte är det.

Just nu är den fantastisk igen, men jag har fått göra massor av workarounds för att få den dit. Många av dem beror på att den inte håller sig innanför gränsen man mappat upp.

Sedan finns det saker som inte går att lösa, exempelvis att den sliter hårt på gräset. Men man hade ju kunnat tycka att trepunktsvändningen skulle kunna använda mer yta för att skita mindre på gräset - bara för att ge ett exempel på förbättringar.

Tomture61
M MartinP666 skrev:
Är de handikappvänliga då kanske 😀

• Haha
MartinP666
  • Laddar…
Tomture61
pacman42 pacman42 skrev:
Jag håller med dig. Luban är fantastisk till dess den inte är det.

Just nu är den fantastisk igen, men jag har fått göra massor av workarounds för att få den dit. Många av dem beror på att den inte håller sig innanför gränsen man mappat upp.

Sedan finns det saker som inte går att lösa, exempelvis att den sliter hårt på gräset. Men man hade ju kunnat tycka att trepunktsvändningen skulle kunna använda mer yta för att skita mindre på gräset - bara för att ge ett exempel på förbättringar.
Vet ej på vad du odlar ditt gräs, ökensand 🤔
Min väger 19 kg, sliter ej på gräset, inte ens framför LS 😊

Vet ej på vad du odlar ditt gräs, ökensand 🤔
Min väger 19 kg, sliter ej på gräset, inte ens framför LS 😊
Jag har fuktiga områden med lite sol, där slits det hårt när den vänder längs kanterna. Framför laddstationen snurrar den alltid, så där har jag lagt sten. På andra delar av tomten är det mycket sand i jorden, ja.

Tomture61
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har fuktiga områden med lite sol, där slits det hårt när den vänder längs kanterna. Framför laddstationen snurrar den alltid, så där har jag lagt sten. På andra delar av tomten är det mycket sand i jorden, ja.
Ja dåså, där har du svaret.

Ja dåså, där har du svaret.
Min HQ slet inget på dessa områden.

Tomture61
pacman42 pacman42 skrev:
Min HQ slet inget på dessa områden.
Köp en Yuka då

Köp en Yuka då
Den klarar inte backarna jag har på min tomt. HQn gjorde inte heller det riktigt. Annars hade jag behållt den, enkelheten i den gillade jag. Men nu vann jag denna och får leva med dess brister och försöka anpassa hanteringen efter dessa.

C
pacman42 pacman42 skrev:
Men nu vann jag denna och får leva med dess brister och försöka anpassa hanteringen efter dessa.
Beundrar ditt tålamod, hade det varit jag hade jag tröttnat och sålt den vidare för länge sen.

• Gilla
  • Älska
tttomten och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Men nu vann jag denna och får leva med dess brister och försöka anpassa hanteringen efter dessa.
och jag tackar och tar emot av din erfarenhet och vilja att dela med dig.
Min tomt är inte i närheten av lika komplicerad som din men jag har några ställen som jag och Lola (klipparen) sliter hårt med. Jag ligger dock några veckor efter dig i testningen och ommappningar etc, tack vare dina tips har jag kortat labbtiden markant och är nog inom 1-2 månader i stort sett nöjd. Tack @pacman42

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
och jag tackar och tar emot av din erfarenhet och vilja att dela med dig.
Min tomt är inte i närheten av lika komplicerad som din men jag har några ställen som jag och Lola (klipparen) sliter hårt med. Jag ligger dock några veckor efter dig i testningen och ommappningar etc, tack vare dina tips har jag kortat labbtiden markant och är nog inom 1-2 månader i stort sett nöjd. Tack @pacman42
Tack!

• Gilla
tttomten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.