19 239 läst ·
360 svar
19k läst
360 svar
Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba.
Empirisk studie hos mig visar att det visst kan förekomma sporadiska fel.
Jag hade innan senaste uppdateringen tillgång till att radera zoner, detta har jag sedan dess försökt otaliga ggr igen och igen, någon gång så har jag kommit så långt att valet funnits men ej hunnit radera innan det k*kat ur igen och valet varit borta.
Men, Idag efter att Mammotion gjort något (i deras ände) med min klippare så funkar allt igen. Har tyvärr haft en lång mailkonversation då jag varit tvungen att övertyga dom om att valet att radera zoner inte funnits i min app.
Jag hade innan senaste uppdateringen tillgång till att radera zoner, detta har jag sedan dess försökt otaliga ggr igen och igen, någon gång så har jag kommit så långt att valet funnits men ej hunnit radera innan det k*kat ur igen och valet varit borta.
Men, Idag efter att Mammotion gjort något (i deras ände) med min klippare så funkar allt igen. Har tyvärr haft en lång mailkonversation då jag varit tvungen att övertyga dom om att valet att radera zoner inte funnits i min app.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 337 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 337 inlägg
Alltid efter en uppdatering av klipparen så ska man utföra en omstart, ej via appen dock.tttomten skrev:
Empirisk studie hos mig visar att det visst kan förekomma sporadiska fel.
Kör ut klipparen från LS
Stäng av klipparen på off knappen
Tag ut säkerhetsnyckeln
Vänta minst 60 sek
Osv.
Alltid bra att utföra detta regelbundet.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 337 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 337 inlägg
Själv får jag starta om modemet till TV.Alfredo skrev:
Efter en halv dag med min dator blir den seg.
En omstart fixar detta.
Min lur rensar jag med inbyggd programvara + startar om regelbundet.
Detta för bättre prestanda.
Även servrar på företag startas om regelbundet.
Det visar på kass mjukvara. Saker skall inte behöva startas omTomture61 skrev:
Vad är ett modem till en TV och varför startar du om det?Tomture61 skrev:
Det låter extremt buggigt. Kanske dags att uppgradera.Tomture61 skrev:
Har aldrig sett något sådant behov.Tomture61 skrev:
Vid kerneluppgradering ja. Bortsett från dessa är de ofta igång år i sträck.Tomture61 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 337 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 337 inlägg
Tja, Telias TV modem har android, vet ej om detta är bra eller dåligt.pacman42 skrev:
Min lur har android dock gammal.
Min dator har Windows 11, alla platser jag besöker har kakor som de givmild delar med sig av.
Omstart rensar bort mycket men inte allt, typ Win datorn.
Har andra verktyg till detta.
Min dator startar jag om en gång om året när det är dags för den årliga stora uppgraderingen. Aldrig annars. Samma med telefonen, men den uppdateras oftare och startas om ett par gånger till per år.
Det känns som att vi är något på spåren. Om msn tycker det är helt normalt att starta om en dator efter några timmar, har man en helt annan syn på vad som är ok och inte ok vad gäller buggar än vad jag och många andra har.
Det känns som att vi är något på spåren. Om msn tycker det är helt normalt att starta om en dator efter några timmar, har man en helt annan syn på vad som är ok och inte ok vad gäller buggar än vad jag och många andra har.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 337 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 337 inlägg
Frågan var om du startar om din klippare också, detta när du kör på ny mjukvara.pacman42 skrev:
Ej omstart som Mammotion förmedlar, ej omstart från app.