20 713 läst ·
258 svar
21k läst
258 svar
Köpa begagnad elbil utifrån Naturvårdsverkets nya premie för fattiga
Jag hade en Mini elbil som lånebil hos glasmästaren, en fruktansvärd bil. Hatade så mycket med den. Det gick exempelvis enbart ha one-paddel drive. Det är något jag avskyr.MultiMan skrev:
Det skulle stått one-pedal drive. Så snart du släpper på gasen så bromsar bilen ganska hårt. Dvs, man måste alltid vara aktiv på gaspedalen. Jättejobbigt på långresor/landsväg. Funkar dock bra inne i stan.Z z_bumbi skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 871 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 871 inlägg
Går att justera med knapp på mittkonsollen. Mycket lägre regenerering i läge 1, varför man nu skulle vilja ha det. Jag har aldrig kört en elbil innan och lärde mig hantera funktionen på några dagar.pacman42 skrev:
Gör rätt mycket för räckvidden, särskilt i backiga höga kusten.
Snarast bromsar den för lite när man kör inspirerat.
Hur fungerar det med adaptiv farthållare då jag nästan alltid kör med den inkopplad?pacman42 skrev:
Många tycker det är toppen. Är inte fan av det alls, har ingen elbil själv ännu men det kommer väl en så småningom om. I lånebilen jag hade vad det mycket irriterande, men säkert bara en vanesak. Min kollega som har en polestar 2 har tagit bort det helt. Vet inte om man kan ta bort det helt i alla elbilar?
Vanesak säkert.
Men att få en lånebil som "tvärnitar" när man försöker ta en svartiskurva lugnt höjde min puls något.
Men att få en lånebil som "tvärnitar" när man försöker ta en svartiskurva lugnt höjde min puls något.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Skogsägare
· 23 299 inlägg
Jaså? Det har jag aldrig varit med om på någon bil. Att gasa på för att köra om och då minska avståndet från det normala skulle jag säga är ett naturligt beteende som jag aldrig varit i närheten av på någon bil. Men jag har iofs. inte kört Mini och använder säkert sällan farthållare när jag kör andras bilar, så min erfarenhet kanske bygger på under tio bilmärken.pacman42 skrev:
Poängen var ju oavsett att du inte behöver sitta och hålla jämn gas på långkörning på motorväg om du använder farthållaren.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 871 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 871 inlägg
Mini Cooper SE i kaross F56 har enbart adaptiv farthållare i utrustningspaket 3 (med bl a panoramatak och Harman/Kardon ljud). 2019-2021(lci1) tror jag man kunde man beställa enskilda tillbehör på ett enklare sätt och där kan det finnas bilar som varierar mer.
Min har ingen adaptiv farthållare, med paket 2. Det som alltid finns är kollisionsskydd (eller vad det kallas) som slår till bromsarna om den bedömer att kollision är nära. Den känsligheten är också ställbar, precis som regenereringen.
Jag har aldrig lyckats aktivera den oavsett hur jag kört om, men som sagt är den bara ett kollisionsskydd.
Knappen bredvid varningsblinkers ovanför mittskärmen styr inställningarna för den.
Farthållaren bryr sig inte om framförvarande bil om bilen saknar adaptiv farthållare.
Min har ingen adaptiv farthållare, med paket 2. Det som alltid finns är kollisionsskydd (eller vad det kallas) som slår till bromsarna om den bedömer att kollision är nära. Den känsligheten är också ställbar, precis som regenereringen.
Jag har aldrig lyckats aktivera den oavsett hur jag kört om, men som sagt är den bara ett kollisionsskydd.
Knappen bredvid varningsblinkers ovanför mittskärmen styr inställningarna för den.
Farthållaren bryr sig inte om framförvarande bil om bilen saknar adaptiv farthållare.
Är det bara inkomst av tjänst som räknas eller kommer dom förhöra Avanza också när man ansöker om sånt här bidrag?🤔
Kan jag också få elbil för hundra spänn som han killen i Expressen?🤔
Han ser så glad ut! Som man kanske blir när man får bilen betald ! Hoppas jag också kan!
Kan jag också få elbil för hundra spänn som han killen i Expressen?🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Han ser så glad ut! Som man kanske blir när man får bilen betald ! Hoppas jag också kan!
Skogsägare
· 23 299 inlägg