21 680 läst ·
270 svar
22k läst
270 svar
Köpa begagnad elbil utifrån Naturvårdsverkets nya premie för fattiga
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 919 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 919 inlägg
Informationen i instrumentklustret som sitter direkt framför ratten är väldigt bra och bland det bästa jag använt när det gäller att navigera i städer med mycket konstiga av- och påfarter. Kompakt och direkt under hastighetsmätaren, distraherar minimalt men ger ändå all information jag behöver för att välja rätt väg. Bilen har inte stöd för Android Auto utan enbart Apple Carplay, vilket påverkar valmöjligheterna.Nötegårdsgubben skrev:
Realtidsdata stöds av inbyggda navigatorn.
Det är bilens egna kartor som används för att gissa hastighet när den inte sett någon skylt, vilket gör att farthållaren blir mycket bättre med uppdaterade kartor. Jag ska själv göra ett försök att uppdatera kartorna i min id4a. Vilket år som helst nu. Farthållaren har varit ganska kass sen kommunen ändrade hastigheten närapå överallt i orten där jag bor.Nötegårdsgubben skrev:
Men för navigering använder jag alltid Google Maps.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 817 inlägg
Uppdateras inte de automagiskt i en ID4?B bakterie skrev:Det är bilens egna kartor som används för att gissa hastighet när den inte sett någon skylt, vilket gör att farthållaren blir mycket bättre med uppdaterade kartor. Jag ska själv göra ett försök att uppdatera kartorna i min id4a. Vilket år som helst nu. Farthållaren har varit ganska kass sen kommunen ändrade hastigheten närapå överallt i orten där jag bor.
Saknar du We Connect Plus som är kartuppdateringar så kolla in i appen, jag såg för någon timme sedan att jag kunde förlänga två år kostnadsfritt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 817 inlägg
En bra farthållare tycker jag är en som underlättar min körning.
Föredrar den vi har i ID4an som läser skyltar, har koll på kommande hastighetsändringar utan att jag behöver ändra, samt att den håller satt avstånd till bilen före.
Föredrar den vi har i ID4an som läser skyltar, har koll på kommande hastighetsändringar utan att jag behöver ändra, samt att den håller satt avstånd till bilen före.
Använder den enbart kartor, ingen kameraavläsning, vilken bil?B bakterie skrev:Det är bilens egna kartor som används för att gissa hastighet när den inte sett någon skylt, vilket gör att farthållaren blir mycket bättre med uppdaterade kartor. Jag ska själv göra ett försök att uppdatera kartorna i min id4a. Vilket år som helst nu. Farthållaren har varit ganska kass sen kommunen ändrade hastigheten närapå överallt i orten där jag bor.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 817 inlägg
Så är det med i princip alla bilar som har skyltläsning. Jag får upp 110 km/h där det är 80 km/h i princip varje dag. Nu har man dessutom i Göteborg skyltat om många vägar från 70 till 60 och från 90 till 80. Missar min bil skylten så visar den fel. Den förvarnar dessutom för en uppkommande hastighet som inte stämmer.B bakterie skrev:
För mig skulle det kosta 1500kr/år i två år för detta. Jag får se om/när jag tycker det är värt det. I första hand ska jag undersöka möjligheten att göra det manuellt.13th Marine skrev:
Ja så kan man väl uttrycka det om man tycker det är roligt. Jag vill alltså att farthållaren fungerar som en traditionell adaptiv farthållare och inte ge sig på att försöka justera den av mig beslutade hastigheten genom att "titta" på några kartor eller försöka tolka några skyltar. Jag tror faktiskt de flesta förstår exakt hur jag vill att en farthållare ska fungera men är det fortfarande oklart kan jag naturligtvis försöka beskriva min åsikt bättre.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 817 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 817 inlägg
Äh, jag radade bara upp funktionerna jag uppskattade med min farhållare för att visa på att vad man tycker är bra är personligt.Alfredo skrev:
Ja så kan man väl uttrycka det om man tycker det är roligt. Jag vill alltså att farthållaren fungerar som en traditionell adaptiv farthållare och inte ge sig på att försöka justera den av mig beslutade hastigheten genom att "titta" på några kartor eller försöka tolka några skyltar. Jag tror faktiskt de flesta förstår exakt hur jag vill att en farthållare ska fungera men är det fortfarande oklart kan jag naturligtvis försöka beskriva min åsikt bättre.