20 777 läst ·
93 svar
21k läst
93 svar
Kontrollera dimensionering av icke-fackmässigt trädäck
Väldigt svårt för mig att se på små bilder tycker jag och dessutom är jag lekman. I och med den här härvan så har jag behövt lära mig en massa, men konsumenttjänstlagen är ganska tydlig på vad en konsument ska kunna förvänta sig/ha för krav på näringsidkarens kompetens. Tur det, för annars hade jag inte vågat gå till en läkareBiFuel skrev:
Men visst, skillnad på att ha rätt och få rätt.
Visst är det så, men varför inte använda sig av enbart fastpris när man marknadsför sig.M Mikael Jacob Edström skrev:
Konsumenttjänstlagen är väldigt bra, men att dra ett sådant här fall i tingsrätten är väldigt tidskrävande och kan ta upp till flera år beroende på var i landet man bor. Fast i just ditt fall tror jag att du har väldigt stora chanser.M Mikael Jacob Edström skrev:Väldigt svårt för mig att se på små bilder tycker jag och dessutom är jag lekman. I och med den här härvan så har jag behövt lära mig en massa, men konsumenttjänstlagen är ganska tydlig på vad en konsument ska kunna förvänta sig/ha för krav på näringsidkarens kompetens. Tur det, för annars hade jag inte vågat gå till en läkare
Men visst, skillnad på att ha rätt och få rätt.
Viktigt att förstå är att jag inte hade ett val med tingsrätt. Det var han som skickade stämningen på mig. Han gjorde det direkt när jag bestred fakturan pga undermåligt icke-fackmässigt resultat.P Putte 9497 skrev:
Finna bilder om man tittar på startsidan förutom lite generalskarvarBiFuel skrev:
Precis, eller så slipper man det om man når en förlikning eller liknande.
Tror ett år har blivit fyra år, men jag förstår din poäng.P Putte 9497 skrev:
Gällande generalskarvar så vet jag bara att jag var extremt tydlig i instruktionerna; trallen ska läggas fallande och det får inte förekomma generalskarvas.. Tji fick jag
Vi accepterar det
650 kr / m2 och ungefär 175 m2. Jag är verksam i inre Mälardalen men vad får man betala för en snickare runt Stockholm för byggnation av tralldäck?M Mikael Jacob Edström skrev:Är du säker på att enheten måste vara timmar? Det är ju fortfarande arbete men ett fast pris. Menar du att ROT inte gäller när man bygger "vanligt" fastpris också, t ex X kr för att bygga ett specifikt trädäck?
Det är en enkel prismodell, ja men det är ju framräknat efter att hantverkaren har varit på plats och man har gått igenom alla specifikationer såsom trappor, räcken mm.
Antar att du tittade på fler firmor innan du bestämde dig för denna skojare
Innan byggfirman började så hade jag hört mig för med vänner och bekanta och prisspannet vandrade mellan 500 - 700 kr/m2 innan ROT för ett sådant här trädäck när det kommer till rent arbete.P Putte 9497 skrev: