4 277 läst ·
32 svar
4k läst
32 svar
Kommunens debitering för att tömma slambrunn. Är det vettigt??
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Det är den kategorin anställda de kastar pengar på. Den stora massan som gör jobbet får inte åka på konferens. De kanske inte ens får gratis kaffe i lunchrummet.pacman42 skrev:
Ursäkta för OT.
jag håller med dig finns en hel industri uppbygd av föreläsningar och konferenser ibland får man känslan av sveriges komuner stöttar hela hotel och taxi verksamheten i sveriges storstäder under lågsäsongenpacman42 skrev:
Som privatanställd är det enda man kan få åka på resor som är rent kopplade till försäljning. Kompetensutveckling kan man ju bara drömma om att få göra annat än via webbkurser.M maria01 skrev:
Nu har jag personligen en viss koppling till försäljning (då jag jobbar med teknisk styrning/riktning), men det är ändå sällan det är motiverat att jag reser. De flesta kunder träffar jag aldrig personligen, vilket hände ofta innan millennieskiftet. Efter Covid träffar jag knappt mina närmaste kollegor (som sitter på andra kontor än det jag sitter på). Om man väl besöker deras kontor så jobbar de ändå hemifrån den dagen...
Klicka här för att svara