Vår mark (brf) börjar vid staketet. Snövallen som som syns på bilden gör att renhållningsarbetarna in vill gå in och tömma. Snövallen är orsakad av kommunens plogbil. Kommunen tömmer alltså inte våra sopor pga att samma kommun plogat upp snö. Åsikter?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Världen är liten, jag bodde i samma förening 2012-2016.
Är Niclas fortfarande vicevärd?
Intressant dilemma, satt och diskuterade det med en vän som jobbar på kommunens "kretslopp och vatten", men där sa vi mest att det blir tokigt om kommunens plogbilar lägger vallen samma dag som tömning och man inte är på jobb.
Normalt sett är det ens eget jobb att bli av med plogvallen, fast här ligger den på andra sidan en cykelbana.
Intressant dilemma, satt och diskuterade det med en vän som jobbar på kommunens "kretslopp och vatten", men där sa vi mest att det blir tokigt om kommunens plogbilar lägger vallen samma dag som tömning och man inte är på jobb.
Normalt sett är det ens eget jobb att bli av med plogvallen, fast här ligger den på andra sidan en cykelbana.
Medhåll. Hellre än att fotografera snön kan man väl skotta undan den på 2 minuter?J Jocke Best skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 628 inlägg
I en perfekt värld hade utföraren haft tid och varit lite lösningsfokuserad och tillfälligt spärrat av cykelbanan och ställt bilen där.
Nu ser verkligen sällan ut så och dyl. driftstörningar kommer aldrig gå att gardera sig helt mot. Det enda sättet att lösa problemet lite snabbt här och nu är att ni själva tar på er en varselväst och tar hand om snövallen, ringer utföraren och talar om att kusten är klar. Men det är betydligt lättare att förstora upp saker och peka finger.
Preventivt så finns det en del saker att göra men det är knappast intressant i detta läget.
Nu ser verkligen sällan ut så och dyl. driftstörningar kommer aldrig gå att gardera sig helt mot. Det enda sättet att lösa problemet lite snabbt här och nu är att ni själva tar på er en varselväst och tar hand om snövallen, ringer utföraren och talar om att kusten är klar. Men det är betydligt lättare att förstora upp saker och peka finger.
Preventivt så finns det en del saker att göra men det är knappast intressant i detta läget.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
fast bild och text är diffus. Är det in genom grinden och där det är skottat de ska gå för att hämta tunnan eller är det hitåt i bilden?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Det går att komma åt sophuset genom att köra in på parkeringen till höger i bild ifall man inte vill ställa sig på körbana eller cykelbana.
I många kommuner har fastighetsägaren asnvaret för skottning flera meter utanför tomtgränsen. Vilka villkor har ni i er kommun?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 628 inlägg
Det är inte det minsta diffust. Det är väldigt tydligt att bilden är tagen från ungefär det stället där sopbilen stannar in mot skjulet där kärlen står.S Stefan1972 skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 628 inlägg
Det gör vi! Men det går inte alltid att tajma med när det faktiskt kommer. Två gånger denna vinter har jag skottar, men så har deras plogbil kommet efter och byggt upp vallen igen.J Jocke Best skrev:
Ja världen är liten13th Marine skrev:
Världen är liten, jag bodde i samma förening 2012-2016.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Fotot är taget av sopgubbarna så JA de hade kunnat skotta det på 2 minuter 😆 förstår att din kommentar var riktad till mig och självklart skottade jag när jag blev aviserad, annars kan de ju inte utföra extratömningen jag köpte....D datja skrev: