Är det inte så att det är parkeringsförbud på huvudled även genom tätbebygtområde?

Göran.W
nissenhj skrev:
Är det inte så att det är parkeringsförbud på huvudled även genom tätbebygtområde?
På en gata eller allmän väg får du parkera högst 24 timmar i följd på vardagar utomvardag före sön- och helgdag. Detta gäller inte i de fall generella regler förbjuderstannande eller parkering, t.ex. vidbackkrön, korsning, huvudled eller omsärskild utmärkning anger något annat.
https://docs.google.com/viewer?a=v&...s5D1_D&sig=AHIEtbR3O5aVgWIsC2kIftXymgVj6msBGg

Redigerat:
Undra hur det gick för trådskaparen...

På huvudled är det parkeringsförbud. Den väg vi diskuterar är ingen huvudled.

baabwaf skrev:
På huvudled är det parkeringsförbud. Den väg vi diskuterar är ingen huvudled.
Utan att gå tillbaka och läsa om, så tyckte jag att du skrev innan att det var en huvudled!?

känner igen problem med snöröjjning. måste handskotta denna snö över snöhögen för hand... 3 garageportar & en förådsdörr. inge kul 2009-02-08--20_48_07_9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
lorens och 1 till
  • Laddar…
Kort Göran. Jag vill inte dravla. Du vet inte ens om det är huvudled eller ej, trots att du har bott och känner till trakten "väldigt väl".

Jag har i sex år sökt den "snälla" vägen. Det går inte. Andra har försökt ännu längre, än vad jag har gjort. Det går inte heller. Det är således ingen lösning. Tyvärr blir argumenten i den ordning du laddar med. Jag har redan den här ordningen klar för mig, diskuterat den och det finns på gränsen till vadslagning om vad ditt nästa argument är.

Du har fel om kommunens mark och kommunens hit och dit. Det är inte kommunens mark. stolpen står inne på tomten. Det är dock intressant at se vilka växlar du kör på, när du tror att du har rätt. Jag har inte planterat någon häck. Hade häcken stått på kommunens mark, så hade den inte fått stå där. Det har varit många diskussioner om dessa stolpar genom åren och det har funnits många argument för och emot en gång i tiden. Någon lampa har till och med fått placeras först efter att den det berörde kunde "läsa sin tidning i köket från lampans sken". Först då var det ok att sätta stolpen med armatur.

Om häcken stod på kommunens mark, så skall också kommunen klippa "sin häck", vilket inte är fallet. Om Kommunen hade marken, så skall även kommunen ploga och underhålla densamma, vilket inte är fallet. Det är väldigt tydligt vilket som är kommunens ansvar och det framgår tydligt var de sköter sina åtaganden och var de inte skall sköta något. Om det är kommunens mark där snön plogas in, så är kommunen skyldig att ta bort den också, då det uppstår olägenhet.

Jag har aldrig nämnt huvudled, förrän i det du citerat.

Göran.W skrev:
När det gäller kopieringen av bilden så var den helt laglig iom du redan delat den via en länk..
Jag tror tofflorna du satt på dig är lite för stora? Du har helt uppenbart noll koll på läget och du uppger en mängd fakta som inte har någon förankring i verkligheten. Upphovsrättslagen gäller fullt ut på Internet. Det innebär att man inte får ta en annans bild och använda den för egen publicering, då bryter man mot lagen. BLF vann 1999 det första målet om bildstöld på Internet Bildstöld på Internet.

Du får inte alls fritt använda mina bilder. Du kan ha den på din egen dator, för privat bruk, etc. Att publicera min bild i ytterligare steg på internet är inte alls Något "lagligt iom att".

Ta bort bilden. Tack på förhand.

• Gilla
ichigo och 1 till
  • Laddar…
baabwaf och Göran.W tycker ni inte att det är lite respektlöst att kapa en tråd på det sätt ni nu gjort? Era personliga problem hjälper väl inte trådskaparens ursprungliga fråga?

• Gilla
baabwaf
  • Laddar…
Göran.W
Du har så rätt i det du säger Perkaby tänkte inte så långt så jag lämnar tråden nu

• Gilla
Himmapularen och 1 till
  • Laddar…
perkaby skrev:
baabwaf och Göran.W tycker ni inte att det är lite respektlöst att kapa en tråd på det sätt ni nu gjort? Era personliga problem hjälper väl inte trådskaparens ursprungliga fråga?
Absolut samma uppfattning som du. Jag har aldrig önskat att dra dessa saker till dumhet.
Min önskan är endast att bekräfta trådskaparens tankar och känsla av hur besvärligt det är på andra håll också.

• Gilla
ichigo
  • Laddar…
perkaby skrev:
Jag tycker nog att det var baabwaf ensam som kapade tråden.

Inte för att jag tycker att det gör så mycket. Ämnet är ju det samma.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
När man läser denna tråden blir man mörkrädd, mest för er som skriver.

Har inget att göra med snöröjning eller andra samhällstjänster, men ibland undrar vem man som är idioten, mannen i traktorn eller gubben huset...

• Gilla
Norrlandskusten och 4 till
  • Laddar…
Lärorikt, i ord och bild, om snömängder i vårt sydligaste landskap. Låter mer som Norrland!:eek:

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.