35 604 läst ·
97 svar
36k läst
97 svar
Kommunen (?) tippar snö på min mark/staket
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
På en gata eller allmän väg får du parkera högst 24 timmar i följd på vardagar utomvardag före sön- och helgdag. Detta gäller inte i de fall generella regler förbjuderstannande eller parkering, t.ex. vidbackkrön, korsning, huvudled eller omsärskild utmärkning anger något annat.nissenhj skrev:
https://docs.google.com/viewer?a=v&...s5D1_D&sig=AHIEtbR3O5aVgWIsC2kIftXymgVj6msBGg
Redigerat:
Kort Göran. Jag vill inte dravla. Du vet inte ens om det är huvudled eller ej, trots att du har bott och känner till trakten "väldigt väl".
Jag har i sex år sökt den "snälla" vägen. Det går inte. Andra har försökt ännu längre, än vad jag har gjort. Det går inte heller. Det är således ingen lösning. Tyvärr blir argumenten i den ordning du laddar med. Jag har redan den här ordningen klar för mig, diskuterat den och det finns på gränsen till vadslagning om vad ditt nästa argument är.
Du har fel om kommunens mark och kommunens hit och dit. Det är inte kommunens mark. stolpen står inne på tomten. Det är dock intressant at se vilka växlar du kör på, när du tror att du har rätt. Jag har inte planterat någon häck. Hade häcken stått på kommunens mark, så hade den inte fått stå där. Det har varit många diskussioner om dessa stolpar genom åren och det har funnits många argument för och emot en gång i tiden. Någon lampa har till och med fått placeras först efter att den det berörde kunde "läsa sin tidning i köket från lampans sken". Först då var det ok att sätta stolpen med armatur.
Om häcken stod på kommunens mark, så skall också kommunen klippa "sin häck", vilket inte är fallet. Om Kommunen hade marken, så skall även kommunen ploga och underhålla densamma, vilket inte är fallet. Det är väldigt tydligt vilket som är kommunens ansvar och det framgår tydligt var de sköter sina åtaganden och var de inte skall sköta något. Om det är kommunens mark där snön plogas in, så är kommunen skyldig att ta bort den också, då det uppstår olägenhet.
Jag har i sex år sökt den "snälla" vägen. Det går inte. Andra har försökt ännu längre, än vad jag har gjort. Det går inte heller. Det är således ingen lösning. Tyvärr blir argumenten i den ordning du laddar med. Jag har redan den här ordningen klar för mig, diskuterat den och det finns på gränsen till vadslagning om vad ditt nästa argument är.
Du har fel om kommunens mark och kommunens hit och dit. Det är inte kommunens mark. stolpen står inne på tomten. Det är dock intressant at se vilka växlar du kör på, när du tror att du har rätt. Jag har inte planterat någon häck. Hade häcken stått på kommunens mark, så hade den inte fått stå där. Det har varit många diskussioner om dessa stolpar genom åren och det har funnits många argument för och emot en gång i tiden. Någon lampa har till och med fått placeras först efter att den det berörde kunde "läsa sin tidning i köket från lampans sken". Först då var det ok att sätta stolpen med armatur.
Om häcken stod på kommunens mark, så skall också kommunen klippa "sin häck", vilket inte är fallet. Om Kommunen hade marken, så skall även kommunen ploga och underhålla densamma, vilket inte är fallet. Det är väldigt tydligt vilket som är kommunens ansvar och det framgår tydligt var de sköter sina åtaganden och var de inte skall sköta något. Om det är kommunens mark där snön plogas in, så är kommunen skyldig att ta bort den också, då det uppstår olägenhet.
Jag tror tofflorna du satt på dig är lite för stora? Du har helt uppenbart noll koll på läget och du uppger en mängd fakta som inte har någon förankring i verkligheten. Upphovsrättslagen gäller fullt ut på Internet. Det innebär att man inte får ta en annans bild och använda den för egen publicering, då bryter man mot lagen. BLF vann 1999 det första målet om bildstöld på Internet Bildstöld på Internet.Göran.W skrev:
Du får inte alls fritt använda mina bilder. Du kan ha den på din egen dator, för privat bruk, etc. Att publicera min bild i ytterligare steg på internet är inte alls Något "lagligt iom att".
Ta bort bilden. Tack på förhand.
Absolut samma uppfattning som du. Jag har aldrig önskat att dra dessa saker till dumhet.perkaby skrev:
Min önskan är endast att bekräfta trådskaparens tankar och känsla av hur besvärligt det är på andra håll också.
Jag tycker nog att det var baabwaf ensam som kapade tråden.perkaby skrev:
Inte för att jag tycker att det gör så mycket. Ämnet är ju det samma.