24 346 läst ·
296 svar
24k läst
296 svar
kommer vi få problem med elektrikern? förberett.
Du har helt rätt det lönar sig inte!
Orsaken att jag är intresserad av CO2 halten är att den är direkt proportionell till mängden biologiskt (aeorobt) liv i huset..
Genom att jag har mätt halten och sett att halten i ett sovrum i en lägenhet överstiger det man bör ha så vill jag ha kontroll.
Inte i mitt hus jag har 4 m i tak i sovrummen på plan 3 men sommartid så vill jag styra på CO2 och värmen så att jag när det inte är CO2 då slipper jag köra ventilationen.
Det som går är kul men det får inte bli för tokigt...
Orsaken att jag är intresserad av CO2 halten är att den är direkt proportionell till mängden biologiskt (aeorobt) liv i huset..
Genom att jag har mätt halten och sett att halten i ett sovrum i en lägenhet överstiger det man bör ha så vill jag ha kontroll.
Inte i mitt hus jag har 4 m i tak i sovrummen på plan 3 men sommartid så vill jag styra på CO2 och värmen så att jag när det inte är CO2 då slipper jag köra ventilationen.
Det som går är kul men det får inte bli för tokigt...
Intressant bygga rätt du räknar med att utan problem spara halva hushålls förbrukningen genom knx jag tror du har helt fel
Du vill ha en premium anläggning säger du men sen förstår man att du vill betala för en sunk elektriker om du betalar din elektriker preminum med så löser sig allt nog.
Att jämföra elbranchen med ica visar hur mycket du svamlar
Mvh Tille
Du vill ha en premium anläggning säger du men sen förstår man att du vill betala för en sunk elektriker om du betalar din elektriker preminum med så löser sig allt nog.
Att jämföra elbranchen med ica visar hur mycket du svamlar
Mvh Tille
Tille1 vad har du ätit till middag? Taggtråd?
Jag ska nog få till det så håll humöret på topp du också.
Ica exempel får inte användas tydligen men om du tycker att el-branschen är som andra branscher så ok för mig jag och andra med mig håller inte med dig.
Jag kommer att betala det som en juste elektriker begär om jag tycker det är rimligt.
Ok jag kan hålla med att 6KKWh besparing är högt räknat...men jag kommer tempreglera värmegolv som jag inte tempreglerar idag på ett bättre sätt så besparingen blir nog ungefär så stor..
Men nu gällde denna tråden fortfarande att elektriker inte är som i andra branscher utan lite special främst när man inte lyder som kund och om du läser inläggen av TLovskog så ser du hur det kommer att fungera för mig ..
Jag ska nog få till det så håll humöret på topp du också.
Ica exempel får inte användas tydligen men om du tycker att el-branschen är som andra branscher så ok för mig jag och andra med mig håller inte med dig.
Jag kommer att betala det som en juste elektriker begär om jag tycker det är rimligt.
Ok jag kan hålla med att 6KKWh besparing är högt räknat...men jag kommer tempreglera värmegolv som jag inte tempreglerar idag på ett bättre sätt så besparingen blir nog ungefär så stor..
Men nu gällde denna tråden fortfarande att elektriker inte är som i andra branscher utan lite special främst när man inte lyder som kund och om du läser inläggen av TLovskog så ser du hur det kommer att fungera för mig ..
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Ang. skärmat vs oskärmat nätverk så har jag förstått det så att det endast är nödvändigt med skärmade nätverk i extrema miljöer. I vanliga villor är det helt onödigt och kan snarare försämra kvaliteten på signalerna om det inte utförs helt korrekt hela vägen.
Nej jag gillar fluffiga moln istället
Om du vill handla elgrejor själv så är det väll okej finns på nätet i många olika butiker tex
Ang ica så tror jag det blir svårt för dig att handla direkt från grossist där med om jag har förstått rätt på mina kunder som är ica handlare så är elbranchen öppen jämfört med deras villkor
eller vad tror du ?
Ett tips eftersom du är så duktig varför registrerar du inte en egen firma o säljer billigt elmatrial till grannar o vänner så får även du förmånen att handla hos grossist
Sista tipset var även gratis det gillar du va ?
Mvh Tille
Om du vill handla elgrejor själv så är det väll okej finns på nätet i många olika butiker tex
Ang ica så tror jag det blir svårt för dig att handla direkt från grossist där med om jag har förstått rätt på mina kunder som är ica handlare så är elbranchen öppen jämfört med deras villkor
eller vad tror du ?
Ett tips eftersom du är så duktig varför registrerar du inte en egen firma o säljer billigt elmatrial till grannar o vänner så får även du förmånen att handla hos grossist
Sista tipset var även gratis det gillar du va ?
Mvh Tille
OK jag håller med och man måste antagligen mäta sin montering med utrustning som klarar att mäta cat6 för att säkert veta om man lyckats montera det rätt.
Om man då gjort en felmontering så är det ju inte bara att tejpa.
Om man då gjort en felmontering så är det ju inte bara att tejpa.
Håller med Rikard Ågren angående datanät, det är mer problem med skärmade nätverk än oskärmade. Enda gången skärmade kan vara bättre är i tung industrimiljö med många "udda" störningskällor.
OBS. jag är certifierad på ett flertal datanäts system/leverantörer, (för att ge liiiite tyngd på mitt inlägg)
OBS. jag är certifierad på ett flertal datanäts system/leverantörer, (för att ge liiiite tyngd på mitt inlägg)
Trist att ICA ska ha sådana slavkontrakt men ska ordföranden kunna tjäna som sina ICA maxi typer så då måste dom väl hålla på så..jag tycker inte att ICA är justa med alla saker tex köttfärsen..tille1 skrev:Nej jag gillar fluffiga moln istället
Om du vill handla elgrejor själv så är det väll okej finns på nätet i många olika butiker tex
Ang ica så tror jag det blir svårt för dig att handla direkt från grossist där med om jag har förstått rätt på mina kunder som är ica handlare så är elbranchen öppen jämfört med deras villkor
eller vad tror du ?
Ett tips eftersom du är så duktig varför registrerar du inte en egen firma o säljer billigt elmatrial till grannar o vänner så får även du förmånen att handla hos grossist
Sista tipset var även gratis det gillar du va ?
Mvh Tille
Jag skulle gjort det om det inte var för det där med omsättningen..rabatterna..tycker inte att det ska behöva vara så helt enkelt.
Nej det vore bra om vi alla kunde få en bättre el-standard med tillgång till bra produkter på en öppen marknad och inte med det sekunda junk som säljs på detaljistmarknaden.
Det finns definitivt ett läge för affär typ Rinkaby rör tex Rinkaby el.
Malmbergs säljer ju tyvärr skitsortimentet också...
En bra monterad anläggning det kräver en skicklig hantverkare och det inger respekt.
Dåligt svar byggarätt du tycker jag hugger på dig men jag kan säga att du gör det värt att vara här på forumet för tillfället för jag gillar o boxas lite o dina ideligna påståenden som är helt uppåt väggarna piggar upp mig
Tack Byggarätt
Mvh Tille
Tack Byggarätt
Mvh Tille
Jag kan köpa resonemanget men är det då dämpningen som blir onödigt stor med skärmen?elmont skrev:Håller med Rikard Ågren angående datanät, det är mer problem med skärmade nätverk än oskärmade. Enda gången skärmade kan vara bättre är i tung industrimiljö med många "udda" störningskällor.
OBS. jag är certifierad på ett flertal datanäts system/leverantörer, (för att ge liiiite tyngd på mitt inlägg)
Man får ju alltid avträda något om man krånglar till saker ju.
Jag vet att när det gäller dom frekvenser det är frågan om så är det inte lätt att få till saker och ting rätt.
Det är i första hand alla störningar som kan komma in i kabeln via skärmen, vid minsta fel i anslutningarna av skärmen eller skada/avbrott fungerar skärmen som en antenn och fångar upp störningar i stället för att skydda.
Sedan är den oskärmade kabeln mycket lättare att hantera i alla avseenden, har minst samma prestanda och är dessutom mycket billigare.
Sedan är den oskärmade kabeln mycket lättare att hantera i alla avseenden, har minst samma prestanda och är dessutom mycket billigare.
Det är ju exakt det vi har, i form av elbutik.se och expressel.se m.fl.byggarätt skrev:
Har du ens försökt att kolla på deras hemsidor innan du börjar beklaga dig i den här tråden. :x
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Wera tycker inte jag är så bekväma att hålla i. BAHCO ligger helt perfekt i handen.snickarboden skrev:
Sedan är jag osäker om Wera har Pozidrive? De borde de väl ha, men jag har inte sett det i alla fall.
//Patrik