peternicklas
thestrut skrev:
jo kanske det, kan ni rekommendera det? isåfall hur grova klammer?
Då det går fortare med klammer så kanske fler och mindre fungerar bättre. Tror Bosch har en som tar 15 mm. långa, borde räcka.

varning för klammerpistoler i detta fallet

Elkludde skrev:
Det är inte samma sak skivspik är liknande pappspik men förzinkade och klena ca1,4 mm runt platt huvud
jaa, jag tyckte ju det skiljde på skallarna... stora runda eller koniska.

Har såna skivor på väggen i hallen och vi limmade och spikade i sponten, men satte även några spik i pärlsponten, använder man spikdrivare och täcker med tippex (finns på penna som man duttar ut) eller motsvarande så syns det knappt.

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
peternicklas
Elkludde skrev:
varning för klammerpistoler i detta fallet
Varför?

thestrut skrev:
jaa, jag tyckte ju det skiljde på skallarna... stora runda eller koniska.
Typ pappspik, mitt på skivan kan du nog använda gipsskruv men får kanske försänka lite i en såpas hård platta

minns att jag rev bort gamla innertaket som satt med klammerpistol, satt rätt bra!

men då var de klamrade kanske var 5-10 cm
nu har ju jag reglarna tvärsför = tätast var 18:e cm typ när jag satt in extra reglar...

peternicklas skrev:
Varför?
Det är lätt att köra i kvistar och då slår det sönder skivan,jag har provat

peternicklas
Elkludde skrev:
OK.

men att köpa en klammerpistol lät ju roligt... så bara därför kan det väl vara värt att testa? :D

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Det är inte samma sak skivspik är liknande pappspik men förzinkade och klena ca1,4 mm runt platt huvud
Bra med ett förtydligande, det verkar som om vi/vissa skriver utan att läsa vad andra skrivit, hmmm det blev invecklat, eller ett ytterligare förtydligande, JAG läser ibland inte vad andra skriver, du har rätt Elkludde! Men jag syftade på dyckerten inte skivspiken! :banghead: Jag tror att jag har blivit mera korkad på senare år.....än vad som var möjligt!

attans, och jag som köpte dyckert idag med försänkt skalle :/

samt lim och clips...

Det blir spännande. Jag har satt upp mitt Huntonit Symfoni med dyckert och gipsskruv. Inget lim. Men det har suttit i 2 år utan att röra på sig. Ska limma för säkerhetsskull nästa gång :)

S
Elkludde skrev:
i en fiberskiva?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.