2 647 läst ·
54 svar
3k läst
54 svar
Klorblockering och bevattningsförbud
Jag har svårt att tro att min pool kostar särskilt mycket att driva. Tömmer ut hälften av vattnet på hösten och fyller på lika mycket på våren. Det som backspolas ut och avdunstar ersätts av regnvatten. Värmepumpen går nästan inte alls när poolen har kommit upp i temperatur på försommaren. Jag stänger av uppvärmningen relativt tidigt på hösten ty när det blivit kallare i luften, skolorna börjat och semestern är slut är det ändå ingen i familjen som har tid eller lust att bada.
Vad blir bättre av ett sådant agerande?Farstatjej90 skrev:
Jag klarar inte av när nån pratar om "egenansvar" när det finns folk som åker privatflyg motsvarande utsläpp för tusentals vanliga familjer.
Först får dom som har allt anpassa sig, sen dom som har minst. Det är alltid dom som har minst som ska ha "flygskam" och sortera sopor med mera. Jag kan garantera dig (och jag vet) att folk med mycket pengar kunde inte bry sig mindre om bevattningsförbud..
Vi vet redan vad som blir sämre.
En del grejer köper man för att de är nya och roliga. Andra grejer behåller man för att fyller en funktion, tills de rasar ihop.kisumisu skrev:
Sådana är vi människor.
Men kanske inte på det sätt som man skulle kunna tro. Högre priser på olja pga Iran-kriget har gjort att oljebolagen planerar att öka sin produktion.X xxargs skrev:
Klicka här för att svara