Kan vi inte bara enas om att höja skatten så vi slipper pools(l/k)am.

Jag har svårt att tro att min pool kostar särskilt mycket att driva. Tömmer ut hälften av vattnet på hösten och fyller på lika mycket på våren. Det som backspolas ut och avdunstar ersätts av regnvatten. Värmepumpen går nästan inte alls när poolen har kommit upp i temperatur på försommaren. Jag stänger av uppvärmningen relativt tidigt på hösten ty när det blivit kallare i luften, skolorna börjat och semestern är slut är det ändå ingen i familjen som har tid eller lust att bada.

P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag klarar inte av när nån pratar om "egenansvar" när det finns folk som åker privatflyg motsvarande utsläpp för tusentals vanliga familjer.
Först får dom som har allt anpassa sig, sen dom som har minst. Det är alltid dom som har minst som ska ha "flygskam" och sortera sopor med mera. Jag kan garantera dig (och jag vet) att folk med mycket pengar kunde inte bry sig mindre om bevattningsförbud..
Vad blir bättre av ett sådant agerande?
Vi vet redan vad som blir sämre.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
Jag tycker att dom som har mest borde göra mest och inte tvärtom som idag...
De som har mest är ganska få så deras påverkan är inte så stor, men givetvis ska alla ta ansvar för sin påverkan på andra.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
D Diana F skrev:
Lösningen är ju given men tyvärr råder det sedan två veckor bevattningsförbud i min kommun.
Att fylla en pool är väl inte bevattning? Vid bevattning förbrukas vattnet.

P
kisumisu kisumisu skrev:
Sen är det väl inte så miljövänligt släppa ut klorerat vatten i naturen heller när man en dag tömmer.
Poolvatten tömmer man i avloppet inför vinterstängning. Det är inte direkt i naturen.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
P
kisumisu kisumisu skrev:
När jag sen har en 5år gammal mobil, en crt tv, den dock inte kvar när den efter 20år gick sönder. Men har idag en äldre platttv som var påväg skrotas. Men jag var nog den sista i den här stan som hade en sådan som huvudtv (har crt kvar än idag som extra tv och monitor till äldre tvspel).
En del grejer köper man för att de är nya och roliga. Andra grejer behåller man för att fyller en funktion, tills de rasar ihop.
Sådana är vi människor.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
P
Är allergisk mot folk som typ tycker "fyrverkerier är onödigt" och sånt.
Fyrverkerier är skadliga för hälsan. De bör inte skjutas i närheten av människor och djur.
Lite tråkigt, tycker jag, som älskar fyrverkerier.

P
X xxargs skrev:
Nja, - vi har minst 2 andra - en som börjar på P och den andre som börjar på T som med sina agerande har orsakat magnituder gånger större utsläpp och tragedier bara på 1 år än vad Taylor någonsin kommer att lyckas med många år turnerade och tillresande till konserter kommer att göra.
Men kanske inte på det sätt som man skulle kunna tro. Högre priser på olja pga Iran-kriget har gjort att oljebolagen planerar att öka sin produktion.

P
L lbgu skrev:
Om du känner att du blir kriminell då så kan du ju fundera på ifall du ibland t.ex. kör för fort.
Menar du att det är OK att vara lite kriminell, men inte OK att öka på sin kriminalitet med annan kriminalitet om man är en fortkörare?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.