22 175 läst ·
39 svar
22k läst
39 svar
Klippa av en antennsladd?
Får jag bara höra, vad är det som kan bli trixigt menar du? Är det om jag skulle ångra mig och vilja ha vidare en antennkabel från mitt första uttag, då är det svårt att ta bort slutmotståndet och sätta tillbaka en antennkabel igen?Demmpa skrev:
Bägge uttagen verkar vara samma sort, med utgångsdämpningen 8dB.
Under mittlocket på sista uttaget så ska det sitta ett slutmotstånd, det kan du skruva loss och sätta dit i ditt andra uttag istället för utgående kabeln, den operationen bör inte ge några störningar hos grannarna.
Det är sen när du ska ha dit antennkabeln igen som det kan bli trixigt.
Är det trixigt att bara byta plats på slutmotstånd och ta bort utkabeln från det första uttaget? Klarar man det även om man suger på sådana här händiga grejer?
Tack igen för all hjälp!
Det trixiga är skalningen av antennkabel och att inte råka få en tråd från skärmen liggandes mot mittledaren.
Sedan ska man aldrig böja en antennkabel snävt, böjradien bör inte vara mindre än en tennisboll/snusdosa.
Sedan ska man aldrig böja en antennkabel snävt, böjradien bör inte vara mindre än en tennisboll/snusdosa.
Det med vad demmpa skrev lite lurigt att få dit en kabel är att man måste lyfta ut uttaget stoppa in den i dosan för att pillra dit den på plats , är svårt annars att få den på plats , som du kanske ser så är kablarna snurrade i dosan , och kommer in underifrån
enda sättet i princip att klara det
enda sättet i princip att klara det
Ok. Men det här blir inte ett problem för mig va, som bara ska flytta på ett slutmotstånd och ta bort en kabel?Demmpa skrev:
Okej hörrni. Så jäkla schysst att ni har tagit er tid att hjälpa mig med det här. Uppskattar det verkligen. Känner mig nog redo att köra igång, men tyvärr sover familjen i samma rum som det sista uttaget, så får vänta till i morgon. Återkommer då med en rapport om hur det gick. Förhoppningsvis inte att grannarna numera hatar mig för att jag har sabbat deras valvaka.Demmpa skrev:
Nu kan jag meddela alla som har hjälpt till i den här tråden, att det gick alldeles utmärkt att koppla loss det sista uttaget. Jävligt pilligt att få fast slutmotståndet på det nya stället, men till slut gick det. Vet inte om jag inbillar mig men jag tror dessutom att bilden på min TV, som var ganska kass innan, väldigt kornig och så, är lite bättre nu efter att ha kopplat bort uttaget. Stort tack till er alla! Bjussigt att ställa upp med er kunskap.R rävlyan skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Klippa hulling för isodrän (golv)
Isolering -
Hur funkar startpunkt funktionen på en Meece robotgräsklippare 800m²
Robotgräsklippare -
Fixa kabelbrott på begränsningskabel Meec tools robotgräsklippare
Robotgräsklippare -
Elgräsklippare Bosch Rotak som stannar
Trädgårdsmaskiner -
Robotgräsklippare NEXTTECH DX2, byte av power supply svindyrt