S Stadsfiskalen skrev:
Det är inte godkänt. Det ska vara plastmatta med uppvik eller tätskikt och klinker.
Det är det under
 
  • Gilla
sealcs och 1 till
  • Laddar…
Rebeccalatt Rebeccalatt skrev:
Håller på o renoverar vår gästtoalett nu och har plockat bort toalettstolen för Att lättare komma åt, ska lägga klickgolv och funderar nu på om jag ska lägga golvet under toastolen eller såga ut och lägga det runt , hur har du gjort?
Tack på förhand
Hej, jag har inte gjort något ännu. Men om det blir till att göra så hade jag först och främst lagt vinylclick då de ej reser sig i skarverna vid fukt.

Sen hade jag 10 av 10 gånger lagt golvet under toaletten så att ”sågningen” ej kommer synas. Kan nog vara lite trixigt att få en jämn och snygg sågkant runt en toalett. Sen hade jag fogat mellan toalett/golv så inget vatten kan tränga in under toaletten. Det minimerar ju risken med vinylgolvet att det smyger ner i skarverna, men finns det skarver så kommer garanterat vattnet kunna leta sig ner. Vattnet du har framför toalett har du ju koll på och kan torka upp/åtgärda. Men rinner det in vatten under så är det ju svårare att torka upp
 
  • Gilla
Rebeccalatt
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
Hej, jag har inte gjort något ännu. Men om det blir till att göra så hade jag först och främst lagt vinylclick då de ej reser sig i skarverna vid fukt.

Sen hade jag 10 av 10 gånger lagt golvet under toaletten så att ”sågningen” ej kommer synas. Kan nog vara lite trixigt att få en jämn och snygg sågkant runt en toalett. Sen hade jag fogat mellan toalett/golv så inget vatten kan tränga in under toaletten. Det minimerar ju risken med vinylgolvet att det smyger ner i skarverna, men finns det skarver så kommer garanterat vattnet kunna leta sig ner. Vattnet du har framför toalett har du ju koll på och kan torka upp/åtgärda. Men rinner det in vatten under så är det ju svårare att torka upp
Har också tänkt att det blir snyggare men vart osäker på hur man ska göra nen då kör jag på att lägga golvet under, tack för hjälpen:)
 
Rebeccalatt Rebeccalatt skrev:
Har också tänkt att det blir snyggare men vart osäker på hur man ska göra nen då kör jag på att lägga golvet under, tack för hjälpen:)
Ja jag tror det blir bäst. Lycka till. Skicka gärna en bild på resultatet sen
 
  • Gilla
Rebeccalatt
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
Ja jag tror det blir bäst. Lycka till. Skicka gärna en bild på resultatet sen
Tack ska försök komma ihåg det:)
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Lägg det under toan. Det är nog inte fel med ett lager lack som tätar skarvarna.
 
X antal veckor senare är vi nu färdiga med gästtoan, vi lade golvet under toaletten
 
  • Renoverad gästtoalett med vägghängda hyllor, rund spegel, handfat och toalett på ljust trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Rebeccalatt Rebeccalatt skrev:
X antal veckor senare är vi nu färdiga med gästtoan, vi lade golvet under toaletten
Jättebra blev det. Hoppas du är nöjd. Var ju dock lite spöklikt detta. När jag borstade tänderna på min 2-åring nyligen funderade jag hur det gått för dig (då vi var på toaletten där jag själv funderar på detta. OBS att vi alltid borstar där men idag fick jag funderingen), sen ser jag detta nu att du postat
 
  • Gilla
Rebeccalatt
  • Laddar…
Ja de va lite lustigt ja känner mig väldigt nöjd. Innan var det orangea väggar med en blombård och rött golv
 
Rebeccalatt Rebeccalatt skrev:
Ja de va lite lustigt ja känner mig väldigt nöjd. Innan var det orangea väggar med en blombård och rött golv
Nästan så ni skulle ha det ogjort då Förstår att du är nöjd då
 
Väcker en gammal tråd till liv.
Har ett paket klickgolv över och tänker lägga in på lilla toaletten där det nu ligger ett orginal plastgolv från 90-talet.

För att komma runt problemet med eventuella olyckor borde man kunna ytbehandla golvet med nån lack så det blir lika vattentåligt som ett plastgolv.

Känner någon till en sån lack eller liknande?

Och hur har det gått för ts mfl, håller golvet än?
 
Prova med golv lack.
 
Clickguard fogförsegling finns ju, säljs bla på Bauhaus. Jag använde det i köket. Det har inte hänt några vätskeolyckor (än) så jag vet inte om det funkar.
Annars kan man väl dra en sträng med snickarlim i bitarna.

/Höghus
 
La lite lamell parkett golv i min lilla hall. Pga omständigheterna limmade jag de flesta skarvarna även om det inte behövdes. Typ alla utom en.
Sen var det en unge som lan en spya just på den skarven och när vi inte han torka upp den i tid reste sig det lite precis där. Och så klart är det den som syns mest när man kommer upp för trappan.
Limma allt.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.