Då vi har två toaletter i huset, varav en är en väldigt liten gästtoalett (wc+handfat) med gammal ful våtrumsmatta som ej är fel på, men toaletten skulle behöva piffas upp lite. Skulle man då kunna lägga ”klickgolv” och limma upp lister utanpå mattan, sen kanske måla väggarna (har hört att golv kan vara svårt att måla i våtrum, därav tanken med klickgolvet)
Jag tänker att på så sätt bryter jag ju ej tätskiktet, utan enda jag riskerar är ju om vattenskada skulle uppstå att det lilla material jag satt in (golv+list) ev blir förstört. Eller tänker jag fel?
Kom gärna med synpunkter
Jag tänker att på så sätt bryter jag ju ej tätskiktet, utan enda jag riskerar är ju om vattenskada skulle uppstå att det lilla material jag satt in (golv+list) ev blir förstört. Eller tänker jag fel?
Kom gärna med synpunkter
Ja det funkar bra att göra så. Man kan även lacka golvet för att göra det tåligare för mindre olyckor. Blir det vatten som rinner ner under golvet får man räkna med att riva upp det.
Precis så jag tänker. Händer det så händer det, men man får en rejäl ansiktslyft. Din blev jättebra måste jag sägaH henriks1 skrev:
Har du målat/tapetserat vägg, eller är det våtrumstapet som sitter?H henriks1 skrev:
Fick klickgolv över från kök-vardagsrum och bytte ut kork-o-plasten som låg, och målade väggarna. Enkelt och smidigt. Enligt vad jag kom fram till då (2014) måste inte liten wc vara våtrumsklassad, och den var det inte innan. Blev jättenöjd med resultatet! (svart toalock och blandare monterades sen med)
Alla renoveringar måste inte vara "all in". Ibland kan man göra renoveringar med lite lägre budget också!
Alla renoveringar måste inte vara "all in". Ibland kan man göra renoveringar med lite lägre budget också!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanonsnyggt!!fia_mstd skrev:
Fick klickgolv över från kök-vardagsrum och bytte ut kork-o-plasten som låg, och målade väggarna. Enkelt och smidigt. Enligt vad jag kom fram till då (2014) måste inte liten wc vara våtrumsklassad, och den var det inte innan. Blev jättenöjd med resultatet! (svart toalock och blandare monterades sen med)
Alla renoveringar måste inte vara "all in". Ibland kan man göra renoveringar med lite lägre budget också! [bild]
Nu ska väl golvet vara vattentåligt, men väggarna behöver inte vara det.
Stämmer som Stadsfiskalen sa, det är vanliga tapeter. Dock med "3 vågor" symbolen som betyder typ tvättbar, iaf någorlunda vattentålig.N Nygge72 skrev:
Hur det funkar att tapetsera på våtrumsmatta vet jag inte, det är vanlig gipsvägg hos mig. Måla går ju dock.
Efter en styck barnolycka så kan jag säga att jag skulle jag aldrig rekommendera någon att ha trägolv på toan. Vi tyckte det såg snyggt ut men nej, aldrig mer i mitt boende.
Det stinker apa och är mycket ofräscht. Det finns träimitaionsklinker om man nu vill ha trälook.
Kvittar om det inte behöver vara våtrum... Kiss tränger in överallt..och det behöver inte bara vara barn som läcker heller...
Det stinker apa och är mycket ofräscht. Det finns träimitaionsklinker om man nu vill ha trälook.
Kvittar om det inte behöver vara våtrum... Kiss tränger in överallt..och det behöver inte bara vara barn som läcker heller...
Vet inte hur du kom fram till det? Saxat från 2014 reglerna,fia_mstd skrev:
2.6 Övriga utrymmen
I toaletter, tvättstugor och utrymmen med varmvattenberedare ska golvet förses med godkänt tätskiktssystem av valfri systemtyp.
Jag frågade våra snickare som gjorde badrummet i samma veva så nej ingen förstahandsinfo. Han sa att om det inte är våtrum från början och jag inte förändrar användandet genom att sätta in en dusch eller liknande så kan jag fortsätta ha det som "icke våtrum" även om jag lägger in nytt golv.