A Argastesnickaren skrev:
Vad är det du inte förstår i min förklaring?
Varför ska han skicka sparade pengar i ett kuvert?
Det förstår inte jag:)
Detsamma.

Jag är ganska säker på att min låga deklarerade inkomst senaste 2 åren är anledningen till nekat köp. Klarna vet ju inte hur mycket medel jag har utöver min inkomst - vilket är lite skrattretande. Men visst, kan det beror på andra faktorer. Kommer vi aldrig då veta. 15' är ju inga jättesummor, varför jag ändå är lite förvånad om det skulle handla om inkomst. Annat om det vore en bil för 400'.

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Jag tror också det beror på köphistoriken. En ny kund/sällanköpare får lägre kreditpoäng än någon som handlar regelbundet och sköter sina betalningar.

• Gilla
TobbeP och 4 till
  • Laddar…
Det är rentav dumt att köpa på faktura via klarna och liknande. Det är lån och inbyte faktura I den vanliga bemärkelsen.

Se till att köra direktbetalning ex via klarna så har du samma skydd som vid deras "faktura".

S
Man kan också använda ett kreditkort från sin vanliga bank som vanligtvis har lite extra köpförsäkringar inkluderade. Det brukar gå att förhandla till sig avgiftfritt om man har lite andra affärer med banken.
Skulle varan inte levereras eller något annat strular så har man skydd av Konsumentkreditlagen.

En liten bonus kan också ingå vid köp.

• Gilla
kils och 6 till
  • Laddar…
B
NyKarin NyKarin skrev:
Om du har appen så står ditt köputrymme.
Vart står det i appen? Har letat men hittar det inte...

• Gilla
Emma Gunnarsson
  • Laddar…
B breakman skrev:
Vart står det i appen? Har letat men hittar det inte...
Första sidan längst upp till vänster
Smartphone-skärm med shoppingapp, visar köpkraft 45,651 kr, inga betalningar att göra och rekommenderade butiker som Elgiganten, Xiaomi och Jula.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
[bild]
Ser inte lika ut i min app konstaterar jag precis.
Android.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Förstår inte problemet, betala kontant o gå vidare med livet?

"betalningsförmedlare" i allmänhet och Klarna i synnerhet är djävulen själva och skall undvikas som pesten.

Personligen har jag dragit det så långt att jag undviker alla nätbutiker som nyttjar Klarnas kassa. Kan jag köpa produkten någon annan stans så gör jag det, även om den skulle kosta aningen mer.

• Gilla
  • Haha
Ådi88 och 13 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ser inte lika ut i min app konstaterar jag precis.
Android.
Jag har också Android.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
B
NyKarin NyKarin skrev:
[bild]
Likt @FredrikR så kör jag Android och ser inte heller köpkraft.
Skärmdump av en mobilapp med Klarna-annons, olika butiksikoner och en sökfunktion för butiker och produkter.
Skapa konto

Kollar jag ordningen på dessa widgetar så ska det vara första rutan 🤔 behöver man ha Klarna Saldo för att det ska visas...
Skärmbild av en app där användaren kan ordna widgets: "Se hur mycket du kan handla för", "Kommande betalningar", "Ditt Klarna saldo", och fler.
Skapa konto

• Gilla
Finnpucko och 4 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Likt @FredrikR så kör jag Android och ser inte heller köpkraft.
[bild]

Kollar jag ordningen på dessa widgetar så ska det vara första rutan 🤔 behöver man ha Klarna Saldo för att det ska visas...
[bild]
Samma 3 butiker visas i min första ruta. 👍

Mysko. Jag har ett virtuellt klarnakort, kanske därför då.

• Gilla
Emma Gunnarsson och 2 till
  • Laddar…
S
K Kasken skrev:
Förstår inte problemet, betala kontant o gå vidare med livet?

"betalningsförmedlare" i allmänhet och Klarna i synnerhet är djävulen själva och skall undvikas som pesten.

Personligen har jag dragit det så långt att jag undviker alla nätbutiker som nyttjar Klarnas kassa. Kan jag köpa produkten någon annan stans så gör jag det, även om den skulle kosta aningen mer.
Berätta mer!

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Jag har Android och köpkraft visas inte heller på betalsidan för mig. Har för mig att jag ändrade en inställning för lääänge sedan men kan nu inte hitta hur jag återställer den så att den rutan syns där. Men både i appen och på webben går det att hitta köpkraft genom att gå till sidan med alla inställningar (rund cirkel med bokstav högst upp i vänstra hörnet i appen), på den sidan finns köpkraft högt upp under ens namn.
Om de inte ändrat sista tiden så behöver man varken ha ett klarnakort eller klarna balans för att se köpkraft

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.