33 081 läst ·
233 svar
33k läst
233 svar
Klarna godkände ej köp - Elgiganten.
Jag är ganska säker på att min låga deklarerade inkomst senaste 2 åren är anledningen till nekat köp. Klarna vet ju inte hur mycket medel jag har utöver min inkomst - vilket är lite skrattretande. Men visst, kan det beror på andra faktorer. Kommer vi aldrig då veta. 15' är ju inga jättesummor, varför jag ändå är lite förvånad om det skulle handla om inkomst. Annat om det vore en bil för 400'.
Det är rentav dumt att köpa på faktura via klarna och liknande. Det är lån och inbyte faktura I den vanliga bemärkelsen.
Se till att köra direktbetalning ex via klarna så har du samma skydd som vid deras "faktura".
Se till att köra direktbetalning ex via klarna så har du samma skydd som vid deras "faktura".
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Man kan också använda ett kreditkort från sin vanliga bank som vanligtvis har lite extra köpförsäkringar inkluderade. Det brukar gå att förhandla till sig avgiftfritt om man har lite andra affärer med banken.
Skulle varan inte levereras eller något annat strular så har man skydd av Konsumentkreditlagen.
En liten bonus kan också ingå vid köp.
Skulle varan inte levereras eller något annat strular så har man skydd av Konsumentkreditlagen.
En liten bonus kan också ingå vid köp.
Förstår inte problemet, betala kontant o gå vidare med livet?
"betalningsförmedlare" i allmänhet och Klarna i synnerhet är djävulen själva och skall undvikas som pesten.
Personligen har jag dragit det så långt att jag undviker alla nätbutiker som nyttjar Klarnas kassa. Kan jag köpa produkten någon annan stans så gör jag det, även om den skulle kosta aningen mer.
"betalningsförmedlare" i allmänhet och Klarna i synnerhet är djävulen själva och skall undvikas som pesten.
Personligen har jag dragit det så långt att jag undviker alla nätbutiker som nyttjar Klarnas kassa. Kan jag köpa produkten någon annan stans så gör jag det, även om den skulle kosta aningen mer.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 837 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 837 inlägg
Likt @FredrikR så kör jag Android och ser inte heller köpkraft.NyKarin skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kollar jag ordningen på dessa widgetar så ska det vara första rutan 🤔 behöver man ha Klarna Saldo för att det ska visas...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Berätta mer!K Kasken skrev:Förstår inte problemet, betala kontant o gå vidare med livet?
Jag har Android och köpkraft visas inte heller på betalsidan för mig. Har för mig att jag ändrade en inställning för lääänge sedan men kan nu inte hitta hur jag återställer den så att den rutan syns där. Men både i appen och på webben går det att hitta köpkraft genom att gå till sidan med alla inställningar (rund cirkel med bokstav högst upp i vänstra hörnet i appen), på den sidan finns köpkraft högt upp under ens namn.
Om de inte ändrat sista tiden så behöver man varken ha ett klarnakort eller klarna balans för att se köpkraft
Om de inte ändrat sista tiden så behöver man varken ha ett klarnakort eller klarna balans för att se köpkraft