19 504 läst ·
94 svar
20k läst
94 svar
Kinesisk universal adapter brände nästan huset
Eller så kanske du bara ska ta ett par extra djupa andetag innan du ger dig in i en ny tråd. Under tiden det tar kan du läsa på fliken överst om just det inlägget är på byggahus.se eller på märkaord.nu.D Daniel 109 skrev:
Fast i detta fall får jag nog ställa mig på Daniels sida.
Inget hände, säkringen löste och hade han inte haft ”tur” att känna lukten just detta tillfälle hade inget hänt!
Jag hade nog hellre sparat min ”tur” tills det brinner igen utan att säkringen går.
Inget hände, säkringen löste och hade han inte haft ”tur” att känna lukten just detta tillfälle hade inget hänt!
Jag hade nog hellre sparat min ”tur” tills det brinner igen utan att säkringen går.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 137 inlägg
Idioti är att hänga upp sig på användningen av ordet tur i denna tråd. Försök sätt dig in i trådens ämne och bemöt det istället för att klanka på något ovidkommande som du anser är "fel".D Daniel 109 skrev:
Själv lämnar jag ALDRIG adaptrar liknande den i den här tråden i vägguttaget om jag inte är hemma och närvarande.
ALDRIG någonsin. Många hus har brunnit ner pga "väggvårtor" som har fattat eld.
ALDRIG någonsin. Många hus har brunnit ner pga "väggvårtor" som har fattat eld.
eller så, köper man inte billiga piratladdare från kina?
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Det har nog inträffat incidenter även med kvalitetsprodukter. Men ovanligt.
Hade du nåt på laddning eller bara laddaren i uttaget?V vintersolen skrev:
En original laddare från LG (dvs inget från wish). Blev riktigt varm och andra ändan av usb sladden var helt förstörd hade kortslutit. Detta märkte jag då det luktade bränd plast.
Det är en adapter, inte en laddare. Dvs en helt passiv pryl.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
À propos el-grejer med kina-kvalitet, har ni läst denna tråd?
https://www.byggahus.se/forum/threads/elektrisk-handdukstork-brand-varning.195763/
https://www.byggahus.se/forum/threads/elektrisk-handdukstork-brand-varning.195763/
Lite skrämmande. Man har ju 1000 (nja men dussintals) väggvårtor som är on 24/7. Jag har satsat på att det är själva batterierna som är farliga. Och så försöker jag bara köra med originaladaptrar. Men för vissa billigare produkter så kan man ju vara lite tveksam om de verkligen är bra...