Det var tur att jag från lukten kände att nåt konstigt är det nånstans.
Nu är det ingen ström från denna el uttag, inte heller i andra rummet
och i källaren. Alla säkringar ser ut att vara hela..
Bra tips tas emot....
Nu är det ingen ström från denna el uttag, inte heller i andra rummet
och i källaren. Alla säkringar ser ut att vara hela..
Bra tips tas emot....
Redigerat:
Varför var det tur? Uppenbarligen är det ändå strömlöst.
Ok tack för svaren. Det var försäkringen!
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Jag tycker nog att det var tur här. Det finns inga garantier för att säkring eller jordfelsbrytare skall lösa ut när någon apparat smälter eller börjar brinna.
Jag har varit med om två incidenter där brandkåren fått rycka ut, utan att någon säkring löste ut. Vid båda dessa fall hade det börjat pyra även i byggnadsmaterial i anslutning till det som gick varmt.
Jag har varit med om två incidenter där brandkåren fått rycka ut, utan att någon säkring löste ut. Vid båda dessa fall hade det börjat pyra även i byggnadsmaterial i anslutning till det som gick varmt.
Har du läst inlägget? Adaptern fick uppenbarligen kortslutning, blev varm och löste ut säkringen. Är det då tur att TS kände lukten? Det kvittar väl fullständigt i det här fallet.
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Om det hade blivit kortslutning direkt, så skulle den inte börjat smälta. Här har det varit ett fel som dragit lagom mycket ström för att smälta kåpan, utan att säkringen löser. Felet har eskalerat så att strömmen blivit så stor att säkringen löst ut. Det kan ha blivit kortslutning när isoleringen smält.D Daniel 109 skrev:
det är tur. Kunde lika gärna fortsatt att bara bli varmare.
Du menar att det inte fanns någon som helst risk att något som låg mot adaptern skulle kunna antändas?D Daniel 109 skrev:
/Krille
Hur är det med läsförståelsen här?
Jag måste lära mig att inte argumentera med idioter. Då är det inget bra att besöka byggahus. Det är på tok för många här.
Jag måste lära mig att inte argumentera med idioter. Då är det inget bra att besöka byggahus. Det är på tok för många här.