J
P pmd skrev:
Bill Gates började umgås med Jeffrey Epstein efter att Epstein hade blivit dömd för sex med minderårig, till skillnad från många andra kändisar som redan var bekanta med Epstein då.
Ok, trist. Jag har inte intresserat mig för Epstein.

Nissens
K Krille_90_ skrev:
Jag väntar med spänning på att få svar på mina inlägg. Om man häver ur sig anklagelser bör man kunna svara på mina frågor med. Eller behöver du så lång betänketid innan du svarar?
Jag har lagt ut ett antal länkar som styrker det jag påstår. Vilket ansvar tar du i skenet av dem?

Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Försöker för tredje gången.
@Nissens hallå. Kan du reda ut det här?

Staffans
Läste du inte mitt svar?
Jag kan ju inte hjälpa om du inte känner till vad ett ”?” Betyder...
Kan bara rekommendera dig att läsa det igen, det är ju rätt meningslöst att jag skriver samma sak många gånger, eller hur?

Redigerat:
Nissens
J JohanLun skrev:
Nu har vi förstått det. Dags att svara på de frågor du fått. :)
Jag har svarat på det mesta, men har inte sett dig ta något som helst ansvar för det djurplågeriet du håller på med med din katt.

Bilden visar en katt med en fågelunge i käften.

• Katt håller en fågelunge i munnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Nissens Nissens skrev:
Jag har lagt ut ett antal länkar som styrker det jag påstår. Vilket ansvar tar du i skenet av dem?
Du har verkligen svårt att svara du. Jag frågade på vilka grunder menar du att jag aktivt hållit på med djurplågeri?? Enkel fråga . Anklagar du folk för att vara djurplågare ska du minsann kunna förklara grunderna för anklagelserna. jag ställde ju fler frågor till dig som är obesvarade men det är nog alldeles för mycket att begära att du ska klara av att svara på dem så vi håller oss till denna enkla fråga.

Nissens
K Krille_90_ skrev:
Du har verkligen svårt att svara du. Jag frågade på vilka grunder menar du att jag aktivt hållit på med djurplågeri?? Enkel fråga . Anklagar du folk för att vara djurplågare ska du minsann kunna förklara grunderna för anklagelserna. jag ställde ju fler frågor till dig som är obesvarade men det är nog alldeles för mycket att begära att du ska klara av att svara på dem så vi håller oss till denna enkla fråga.
Du kan ju läsa de länkarna jag postat här på sistone. Där har du svaret.
Alla som släpper ut sina katter i naturen bidrar till ett grymt djurplågeri.

Försvarar man att det är ok att ha så kallade utekatter så stöder man det, svårare än så är det inte.

Har du verkligen inte sett länkarna?

Precis som infon i länkarna säger, så är kattägarna helt i avsaknad av förståelse för problemet. Det är det intrycket du också ger. Men överraska gärna.

min katt är utekatt...den får jaga som den vill.
ser det lite som att ha älghund som jag hade tidigare...rent djurplågeri att inte låta den få utlopp för vad som är naturligt för den

• Gilla
1
  • Laddar…
Nissens
skoge skoge skrev:
min katt är utekatt...den får jaga som den vill.
ser det lite som att ha älghund som jag hade tidigare...rent djurplågeri att inte låta den få utlopp för vad som är naturligt för den
Och du släppte ut älghunden på våren fritt i naturen också?

Märkligt att du som jägare försvarar djurplågeri efterom jägare är utbildade i etik o moral, men det finns ju alla sorters människor...

Nissens Nissens skrev:
nä men midsommar brukade jag släppa den...
kon går inte undan från kalven då

• Gilla
1
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Märkligt att du som jägare försvarar djurplågeri efterom jägare är utbildade i etik o moral, men det finns ju alla sorters människor...
nej,det är ett naturligt beteende hos katten.
djurplågeri är människan skyldig till

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju läsa de länkarna jag postat här på sistone. Där har du svaret.
Alla som släpper ut sina katter i naturen bidrar till ett grymt djurplågeri.
Släpper Krille_90_ ut katter i naturen?
;)

P
skoge skoge skrev:
Vem/vad som utsätter ett djur för lidande avgör inte om det handlar om djurplågeri eller inte.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
skoge skoge skrev:
nä men midsommar brukade jag släppa den...
kon går inte undan från kalven då
Vad har det med något att göra. Hundar får enligt lag inte springa lösa då. Dig hade jag inte velat ha i mitt jaktlag. Etik/moral haltar betänkligt, dessutom tycker du att det är ok att bryta mot lagen..

Nissens
skoge skoge skrev:
Antar att du skriver det för att provocera, för om du menar att alla tamdjur skall få göra vad de vill i naturen så fattas det något.

Att du låter din katt plåga småfåglar och då deras ungar kanske svälter ihjäl på grund av att du släppt ut din katt bland vilda djur, så är det du och ingen annan som har ansvaret för det...

Vad vilda djur gör hör naturen till, men inte vad tamdjur ställer till med, det är ägaren som ansvarar för det...

• Katt med halsband som håller en liten fågel i munnen på en gräsmatta.
    Skapa konto
Nissens
J JohanLun skrev:
Du fortsätter anklaga men undviker svara... Står du för det du skrivit och skriver?

Jag tycker förgifta djur med glykol har en helt annan dimension, och DET verkar du inte fatta.

Att ha en bil som kan köra på och döda någon, gör det mig till en mördare?
Har du hört talas om något som kallas uppsåt?

Syftet med glykol i skål är att skada eller döda. Syftet att jag har katt och släpper ut den är inte att den ska jaga fågel , det är en tråkig olyckshändelse jag försöker begränsa.

Förstår du inte skillnaden i detta rekommenderas en crash course i juridiska termer.
Tror du på riktigt att det är en olyckshändelse att en katt plågar ihjäl småfåglar?? 13-17 miljoner småfåglar per år bara i Sverige plågas ihjäl av tamkatter...
Du får nog läsa på lite om ansvar, etik och moral, för de varorna verkar du ha ont om...

• Katt med skarpa ögon håller en död småfågel i tassarna.
    Skapa konto
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.