Staffans2000
Maskintok skrev:
dina råd kan du hålla för dig själv..
Det är inget jag är intresserad av.
Jag har dig ignorerad sedan länge nu... Där kommer du fortsätta ligga....
:rofl:
Jo. Det är förståligt. Sanningen svider.

P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jo. Det är förståligt. Sanningen svider.
Det skulle du inte ens veta vad det var om det så slog dig i ansiktet

• Gilla
skoge
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Jag är datornerd och har väl haft synpunkter på Micro$soft, men när jag förstod hur klok Gates är på andra områden än datorer så har min respekt för honom ökat. Klimateffekter och risken att drabbas av pandemier eller antibiotika som inte funkar är inte kul. Gates har många bra svar och intressanta frågor!
Gates har alltid framstått som en trevlig person, men hans produkter har jag sällan tyckt om. Han har också använt sin förmögenhet på ett bra sätt sen han slutade på Microsoft, men nu har det visat sig att han nog var lite för mycket kompis med Jeffrey Epstein. Förhoppningsvis bara pga dåligt omdöme …

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Det skulle du inte ens veta vad det var om det så slog dig i ansiktet

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
[media]
Karln är jävligt duktig på sin roll i den filmen (y)

J
P pmd skrev:
Gates har alltid framstått som en trevlig person, men hans produkter har jag sällan tyckt om. Han har också använt sin förmögenhet på ett bra sätt sen han slutade på Microsoft, men nu har det visat sig att han nog var lite för mycket kompis med Jeffrey Epstein. Förhoppningsvis bara pga dåligt omdöme …
Jo, jäkligt trist. Förhoppningsvis delade de nåt annat intresse än Epsteins intresse för unga tjejer.
Man kan ju inte döma alla som haft kontakt med Epstein, jag har inte intresserat mig för detta så jag vet inga detaljer men jag har svårt att tro att 100% av Epsteins bekanta var det bara pga dessa intressen. Som med allt annat även här i tråden. Man ska inte döma det man inte vet. En person kan göra både bra och dåliga saker. Bill Gates har gjort en oerhört massa bra grejor.

Jag gillar heller inte Windows, men har ändå jobbat mycket med PC, även innan Windows, på MS-DOS-tiden och jag vill minnas att jag ägde en Windows version 1.0 en gång i tiden, tyvärr kastade jag den "boxen" för länge sen ihop med datorn den hörde till. Jag är inget Apple fan heller, men har haft både Apple II och Mac. Även om Jobs gjorde coolare produkter har Gates gett mer till mänskligheten efter sitt utträde ur MS. Men båda är ikoner vars legacy påverkar många av oss hela tiden.

Staffans2000
P pmd skrev:
Jag gissar att det finns Mycket skit under naglarna på Gates. För med så mycket pengar och därmed makt, går det nog inte att hålla sig utanför träsket av korruption, tjuvkbep och maktmissbruk, även om man försöker.
Frugan verkar ha fått nog, iallafall. Om det beror på hans tvivelaktiga bekanta, låter jag vara osagt.

Staffans

J
Jag gissar att det finns Mycket skit under naglarna på Gates. För med så mycket pengar och därmed makt, går det nog inte att hålla sig utanför träsket av korruption, tjuvkbep och maktmissbruk, även om man försöker.
Frugan verkar ha fått nog, iallafall. Om det beror på hans tvivelaktiga bekanta, låter jag vara osagt.

Staffans
Om han gjort något dåligt så har han iallafall försökt kompensera det med jäkligt mycket bra saker. Att han varit affärsman är det nog inget snack om, säkert har folk blivit "överkörda", men han har skänkt oerhört mycket pengar till välgörenhet och engagerat sig i väldigt mycket bra projekt. Även om man får känslan att det varit hans fru som tagit initiativen till mycket välgörenhet. Dock vet jag inte om han jobbat med katters fångst av fåglar i sitt välgörenhetsprogram. ;)

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
J JohanLun skrev:
Dock vet jag inte om han jobbat med katters fångst av fåglar i sitt välgörenhetsprogram. ;)
Det vet säkert ornitologen Nissens. Han har stenkoll på småfåglar.:D

Staffans

Nissens
Lite mer verklighetsbaserad info...
I Danmark har man stora problem med tamkatter, lagen där säger att katten bara får vara på kattägarens mark. Känns som en bra idé, men kattägarna ignorerar det förstås - och skyller på katten...:rolleyes: Man är också där trött på att kattägare inte hålls ansvariga för vad deras katter ställer till med i naturen.

I Australien funderar man på att införa jakt på katt eftersom de plågar ihjäl sällsynta djurarter... så det är inte bara i Sverige kattägarna beter sig oansvarigt...

https://www.jaktojagare.se/kategorier/utrikes/danska-jagare-vill-ha-skarpa-kattregler-20200530/

• Tamkatt med stora gröna ögon håller i en fågel den har fångat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
J
Nissens Nissens skrev:
I Danmark har man stora problem med tamkatter, lagen där säger att katten bara får vara på kattägarens mark. Känns som en bra idé, men kattägarna ignorerar det förstås - och skyller på katten...:rolleyes: Man är också där trött på att kattägare inte hålls ansvariga för vad deras katter ställer till med i naturen.

I Australien funderar man på att införa jakt på katt eftersom de plågar ihjäl sällsynta djurarter... så det är inte bara i Sverige kattägarna beter sig oansvarigt...

[länk]
Nu har vi förstått det. Dags att svara på de frågor du fått. :)

Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Du menar att vi behöver tex fler Vildsvin? Det är du nog rätt ensam om att tycka.
Nissens Nissens skrev:
Och var har jag påstått att du vill ha fler vildsvin? Du får nog läsa igen om du läste fel första gången.
Försöker för tredje gången.
@Nissens hallå. Kan du reda ut det här?

Staffans

• Haha
JohanLun
  • Laddar…
J
Försöker för tredje gången.
@Nissens hallå. Kan du reda ut det här?

Staffans
Reda ut det där är som att ta gulan ur omeletten när den redan är stekt... :P

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Man kan ju inte döma alla som haft kontakt med Epstein, jag har inte intresserat mig för detta så jag vet inga detaljer men jag har svårt att tro att 100% av Epsteins bekanta var det bara pga dessa intressen.
Bill Gates började umgås med Jeffrey Epstein efter att Epstein hade blivit dömd för sex med minderårig, till skillnad från många andra kändisar som redan var bekanta med Epstein då.

K
Nissens Nissens skrev:

[länk]
Jag väntar med spänning på att få svar på mina inlägg. Om man häver ur sig anklagelser bör man kunna svara på mina frågor med. Eller behöver du så lång betänketid innan du svarar?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.