17 168 läst ·
529 svar
17k läst
529 svar
Katter, jakt, äta kött, klimatet - allmän diskussion
B cyklar tydligen alldeles för fort. Det finns risk att han inte ser barnen som inte kan svenska och kör på dem.J JohanLun skrev:
Det fanns antagligen lodjur i skogen där jag bodde förr. En grannes katt kom hem en dag och var alldeles söndertrasad, men levande. Den repade sig. Det var en tuff katt.J JohanLun skrev:
Sensmoral för kattägare: ha bara tuffa katter.
Framförallt får katten skylla på dig.
nej,det är 14000 enligt statistiken.P pmd skrev:
de allra flesta gör allt de kan för att hitta dom då den skadskjutna älgen räknas bort från tilldelningen men man får ändå betala fällavgiften.
Om jag inte minns fel så är det 14000 älgar som försvinner ur skyttens sikte efter skottet. Alla dessa är inte skadeskjutna utan en del faller ihop och dör inom 15-20 sekunder, men alla älgar som inte dör inom synhåll måste man förstås sätta igång eftersök på.
Hur många älgar som faktiskt skadeskjuts vet jag inte.
Hur många älgar som faktiskt skadeskjuts vet jag inte.
Ja, jag har en känsla av mycket av statistiken som redovisas här diffar en tiopotens upp eller ner. Och när man sen tolkar den som fan läser Bibeln blir det inte annat än lögn och förbannad statistik.Maskintok skrev:
Det var något helt annat än min kompis snackade om!
Är det inte mer intressant att prata om de ihjälplågade småfåglarna? Varje ihjälplågad småfågel lider mer än en skadeskjuten älg, och under längre tid.... hemskt.J JohanLun skrev:Ja, jag har en känsla av mycket av statistiken som redovisas här diffar en tiopotens upp eller ner. Och när man sen tolkar den som fan läser Bibeln blir det inte annat än lögn och förbannad statistik.Eller som Hassan och inträdet i EU i klippet ovan.
Det var något helt annat än min kompis snackade om!![]()
Nej, det lidandet du orsakar med dina katter är svårslaget. Hur skulle du tänka om någon plågade din katt på samma sätt som din katt plågar småfåglarna? Du skulle bli skogstokig...J JohanLun skrev:Nu trollar du värre än vanligt.
Du har vid ett flertal tillfällen här på forumet skrivit att du tänkt ställa ut glykol. Står du fortfarande för vad du skrivit eller har du ångrat dig?
Glykol är fan tio resor värre än det katten gör med fågeln. Och du är en tänkande resonerande varelse (tror jag) till skillnad från katten.
Skriver du isåfall annat du inte står för?