17 168 läst ·
529 svar
17k läst
529 svar
Katter, jakt, äta kött, klimatet - allmän diskussion
Det är ingen ny idé fanns en känd tysk på 30 40 talet som förespråkade samma idé men han vart ju knäppStaffans2000 skrev:
Vill man vara väldigt snäll, är maskintok, lite inskränkt.
Kort resumé.
Han debuterade här med en tråd om en miljardär som var misstänkt för jaktbrott och därför fått sina vapen beslagtagna. Det kallade han för ett justitiemord/rättsskandal för att få till någon opinion, tror jag. Att miljardärer inte får döda djur, är inte mycket till skandal, så han gav sig ut i andra trådar för att sprida sin mission om att "miljöåklagare" inte är bra och nu är han här.
Om de flesta blev vegetarianer, skulle vår natur må betydligt bättre. Eller minder dåligt.
Eftersom köttproduktionen är ytterst ineffektiv.
Staffans
Jag fattar ingenting, Jämställer du K**l H**in med Hitler? H**in verkar inte vara nån mysfarbror, men att han var nazist hade jag inte hört någon teori om alls. Om tråden drar iväg mot religion och nazism vet jag inte var vi hamnar och jag förstår faktiskt inte kopplingen?M maria01 skrev:
Nu snurrar du till det än mer. Knäppa veganer och nazistiska miljonärer. Den enda kopplingen är väl att H**in också tyckte det var bra att lägga ut gift i naturen? Men jag måste säga att även om jag tycker det är ok att bredda tråden så är det långt till herr H**ins förehavanden. Jag brukar inte kommentera språk, men utan punkt i meningar kan det vara svårt att förstå vad du syftar på.M maria01 skrev:
Aha, Google är min vän. Hitler var tydligen vegetarian, men jag tror man måste fundera på orsak - samband. Bara för att Hitler var vegetarian betyder det inte att alla vegetarianer är Nazister. Jag skulle heller inte tro att om vi studerar övriga diktatorer eller nazister så går det sambandet med vegetarianism att finna. Tycker dina resonemang kan förklaras tydligare och känns rätt långsökta. För övrigt gillade Hitler hundar och inte katter om jag förstått det rätt...M maria01 skrev:
Att 13 miljoner småfåglar dör är en sak, men de plågas ihjäl. Säg att någon skulle döda katter på samma sätt som katter gör med småfåglarna... då hade det blivit liv på kattägarna...P pmd skrev:
Vi körde inte med halsband - vi körde med en sele - dvs. som satt både runt halsen och runt magen, precis bakom frambenen. Och draglinan hade sitt fäste i bandet runt magen. Ett enkelt halsband är nästan omöjligt.K Krille_90_ skrev:
Fästet för draglinan syns som en blank ring på ryggen.
Lycka till
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smidigt. Har ju hund så där är det chip som gällerB Boggi skrev:
Du går som katten kring het glykol.Nissens skrev:
Som du själv skrev i annan tråd, nu har du skrivit flera inlägg här utan att bemöta frågorna som ställts. Är du man eller mus att svara?
Jag diskuterar gärna djurplågeri, men sluta papegoja och berätta hur din jakt är smärtfri för djuren. Så fortsätter vi diskutera. Jag har aldrig varit med om någon som går på så hårt och samtidigt duckar alla andra frågeställningar.