Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Om de flesta blev vegetarianer, skulle vår natur må betydligt bättre. Eller mindre dåligt. Eftersom köttproduktionen är ytterst ineffektiv.
Jag har svårt att argumentera mot dig med sakskäl men hur förklarar du då detta?

Illustration av Noas ark med humoristisk text "Gud räddade köttet, inte salladen!" och tecknade djur ombord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:crysmile::rofl::p

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vill man vara väldigt snäll, är maskintok, lite inskränkt.
Kort resumé.
Han debuterade här med en tråd om en miljardär som var misstänkt för jaktbrott och därför fått sina vapen beslagtagna. Det kallade han för ett justitiemord/rättsskandal för att få till någon opinion, tror jag. Att miljardärer inte får döda djur, är inte mycket till skandal, så han gav sig ut i andra trådar för att sprida sin mission om att "miljöåklagare" inte är bra och nu är han här.

Om de flesta blev vegetarianer, skulle vår natur må betydligt bättre. Eller minder dåligt.
Eftersom köttproduktionen är ytterst ineffektiv.

Staffans
Det är ingen ny idé fanns en känd tysk på 30 40 talet som förespråkade samma idé men han vart ju knäpp

J
M maria01 skrev:
Det är ingen ny idé fanns en känd tysk på 30 40 talet som förespråkade samma idé men han vart ju knäpp
Jag fattar ingenting, Jämställer du K**l H**in med Hitler? H**in verkar inte vara nån mysfarbror, men att han var nazist hade jag inte hört någon teori om alls. Om tråden drar iväg mot religion och nazism vet jag inte var vi hamnar och jag förstår faktiskt inte kopplingen?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Ganska många knäppa som är veganer kanske finns nån kopling

• Haha
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
K
Låt alla leva som dem mår bra av. Så länge det är inom regelverket vad är problemet?

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
J
M maria01 skrev:
Nu snurrar du till det än mer. Knäppa veganer och nazistiska miljonärer. Den enda kopplingen är väl att H**in också tyckte det var bra att lägga ut gift i naturen? Men jag måste säga att även om jag tycker det är ok att bredda tråden så är det långt till herr H**ins förehavanden. Jag brukar inte kommentera språk, men utan punkt i meningar kan det vara svårt att förstå vad du syftar på.

• Gilla
Krux
  • Laddar…
J
M maria01 skrev:
Aha, Google är min vän. Hitler var tydligen vegetarian, men jag tror man måste fundera på orsak - samband. Bara för att Hitler var vegetarian betyder det inte att alla vegetarianer är Nazister. Jag skulle heller inte tro att om vi studerar övriga diktatorer eller nazister så går det sambandet med vegetarianism att finna. Tycker dina resonemang kan förklaras tydligare och känns rätt långsökta. För övrigt gillade Hitler hundar och inte katter om jag förstått det rätt...

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
Tamkatter äter inte alla byten de dödar. Det behöver de inte eftersom de får mat av sina ägare.
Därför är det lite onödigt att det dör 13 miljoner småfåglar pga tamkatter varje år.
Att 13 miljoner småfåglar dör är en sak, men de plågas ihjäl. Säg att någon skulle döda katter på samma sätt som katter gör med småfåglarna... då hade det blivit liv på kattägarna...

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Märkligt att det finns innekatter då...
Ja det är det. Om man tittar på vilka katter som blir feta , deprimerade osv är detinnekatter. Jag kan inte förstå varför man retar sig på ett djur!? Det måste vara brist på sysselsättning??

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
K
Nissens Nissens skrev:
Att 13 miljoner småfåglar dör är en sak, men de plågas ihjäl. Säg att någon skulle döda katter på samma sätt som katter gör med småfåglarna... då hade det blivit liv på kattägarna...
Döda dem med glykol då eller? Det har du ju nämnt innan

K Krille_90_ skrev:
Örontatuering är nog det det bästa då kan vem som helst se det och även ta reda på vem ägaren är.
Vi körde inte med halsband - vi körde med en sele - dvs. som satt både runt halsen och runt magen, precis bakom frambenen. Och draglinan hade sitt fäste i bandet runt magen. Ett enkelt halsband är nästan omöjligt.
Fästet för draglinan syns som en blank ring på ryggen.
Lycka till Katt liggande på bord med sele runt hals och mage, fäste för draglina syns på ryggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt med sele sitter på en gårdsväg, med fäste för draglina synlig som en blank ring på ryggen.

• Gilla
Krux
  • Laddar…
K
B Boggi skrev:
Vi körde inte med halsband - vi körde med en sele - dvs. som satt både runt halsen och runt magen, precis bakom frambenen. Och draglinan hade sitt fäste i bandet runt magen. Ett enkelt halsband är nästan omöjligt.
Fästet för draglinan syns som en blank ring på ryggen.
Lycka till[bild] [bild]
Smidigt. Har ju hund så där är det chip som gäller

Nissens
K Krille_90_ skrev:
Döda dem med glykol då eller? Det har du ju nämnt innan
Va??
Jag har nämnt att katter plågar småfåglar också, och det betyder inte att jag planerar att skaffa katt för det... nu har du nämnt att döda djur med glykol, betyder det något?

Nissens
J JohanLun skrev:
Du vill diskutera det. Jag försöker se mera generellt på minimering av djurplågeri.
Haha, du försvarar ju djurplågeri, och har det på ditt egna samvete.
Ett gravt fall av dubbelmoral...

J
Nissens Nissens skrev:
Haha, du försvarar ju djurplågeri, och har det på ditt egna samvete.
Ett gravt fall av dubbelmoral...
Du går som katten kring het glykol.

Som du själv skrev i annan tråd, nu har du skrivit flera inlägg här utan att bemöta frågorna som ställts. Är du man eller mus att svara?

Jag diskuterar gärna djurplågeri, men sluta papegoja och berätta hur din jakt är smärtfri för djuren. Så fortsätter vi diskutera. Jag har aldrig varit med om någon som går på så hårt och samtidigt duckar alla andra frågeställningar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.